کد خبر: 955828
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۷
با تأکید بر لغو تحریم‌ها علیه مسکو انجام شد
بعد از مهاجرستیزی و بستن در‌های اروپا به عنوان فصل مشترک همه جریانات ملی‌گرای افراطی سفید‌های اروپایی، آن‌ها در سیاست خارجی یک وجه مشترک دیگر دارند؛ عادی‌سازی رابطه با روسیه. معاون نخست‌وزیر ایتالیا وعده تغییر موضع اروپا درباره تحریم‌های روسیه را البته در صورت به قدرت رسیدن ائتلاف راستگرایان این قاره در انتخابات پارلمانی آتی اتحادیه داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  بعد از مهاجرستیزی و بستن در‌های اروپا به عنوان فصل مشترک همه جریانات ملی‌گرای افراطی سفید‌های اروپایی، آن‌ها در سیاست خارجی یک وجه مشترک دیگر دارند؛ عادی‌سازی رابطه با روسیه. معاون نخست‌وزیر ایتالیا وعده تغییر موضع اروپا درباره تحریم‌های روسیه را البته در صورت به قدرت رسیدن ائتلاف راستگرایان این قاره در انتخابات پارلمانی آتی اتحادیه داد. رهبر مهم‌ترین حزب راستگرای فرانسه هم موضعی مشابه اتخاذ کرد تا انتخابات آتی برای مسکو از پیش مهم‌تر بنماید. با این حال، رو شدن یک فیلم از معاون صدراعظم اتریش که نشان می‌دهد مست و لایعقل در حال وعده دادن قرارداد‌های دولتی در ازای حمایت رسانه‌ای است، چنان زلزله سیاسی در این کشور ایجاد کرد که استعفای وی کارساز نشد و صدراعظم اتریش را ناچار به درخواست انتخابات زودهنگام کرد.
به گزارش «جوان»، در آستانه برگزاری انتخابات اروپایی در ۲۳ تا ۲۶ می‌میلان ایتالیا روز گذشته شاهد قدرت‌نمایی مهاجرستیزان اروپا بود. حزب راستگرایان «لگا دل نورد» ایتالیا کارناوال و در واقع راهپیمایی‌ای را تدارک دیده بود که در آن احزاب راستگرا از سراسر اروپا شامل حزب آلترناتیوی برای آلمان، حزب «خواسته» بلغارستان، حزب «برای آزادی» هلند و حزب «آزادی و دموکراسی مستقیم» جمهوری چک، حزب تجمع ملی فرانسه و همچنین احزابی از دانمارک، اسلواکی، استونی، فنلاند و اتریش مشارکت کرده بودند تا همگی از زبان معاون نخست‌وزیر ایتالیا بگویند: اگر ائتلاف راستگرای اتحادیه اروپا در انتخابات پارلمانی پیش‌رو به قدرت برسد، ممکن است اتحادیه اروپا موضعش را درباره تحریم‌های روسیه تغییر دهد.
ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد: تمام مردم نجیب اروپا بر لزوم لغو تحریم‌ها توافق دارند. وی اعلام کرد: من بر این باورم که ما نیاز به تحریم نداریم. این باور در میان همه مردم نجیب اروپا برقرار است. سالوینی که به عنوان یکی از مخالفان تحریم‌های روسیه شناخته می‌شود، تأکید کرد: محدودیت‌های اقتصادی باعث تخریب می‌شوند و از سوی دیگر راه‌حل هیچ مشکلی نیستند. وی تأکید کرد: تحریم‌ها ابزاری هستند که کار نمی‌کنند و باید لغو شوند. سالوینی در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا راهپیمایی گسترده‌ای در میلان برگزار کرد. همچنین در این راهپیمایی اعضا و طرفداران احزاب راستگرای فرانسه، هلند، آلمان، بلغارستان، اسلواکی، چک، استونی، بلژیک و دانمارک، فنلاند و اتریش حضور داشتند. این احزاب راستگرا در آستانه انتخابات پارلمان اروپا، ائتلافی با عنوان اتحاد مردم و ملت‌های اروپا برای تغییر توازن قوا در ساختار قانونی اتحادیه اروپا ایجاد کرده‌اند.
همزمان مارین لوپن، رهبر حزب تجمع ملی فرانسه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با روسیه به نفع اروپاست تأکید کرد که اروپا نباید در قبال روسیه رویکردی خصمانه داشته باشد.

صف‌آرایی اروپاگرایان در ورشو
لهستان البته دولتش در اختیار راستگرایان اروپاستیز است، اما هزاران تن از حامیان اپوزیسیون لهستان که ازجانب افرادی، چون دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا و نخست‌وزیر سابق لهستان و چندین تن از چهره‌های اپوزیسیون راهپیمایی «لهستان در اروپا» هدایت می‌شدند، در ورشو راهپیمایی کردند تا در آستانه انتخابات مهم پارلمان اروپایی عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا را جشن بگیرند و در عین حال تأکید کنند که جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از لهستانی‌ها به‌رغم اینکه دولت به‌شدت منتقد اتحادیه اروپا و نهاد‌های آن است، قصد دارند عضو مهمی در این نهاد ۲۸ عضوی باشند. یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع ورشو گفت: ما باید همواره در اتحادیه اروپا باشیم، ما اروپایی هستیم و متحد بودن به توسعه لهستان و احساس امنیت کمک می‌کند.
بسیاری از شرکت‌کنندگان از شهر‌های مختلف لهستان آمده بودند تا حمایت خود را از عضویت در اتحادیه اروپا نشان دهند. نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد حمایت لهستانی‌ها از آن حدود ۸۵ درصد است که بالا‌ترین میزان در اروپاست. شرکت‌کنندگان پرچم‌های اتحادیه اروپا و لهستان را به همراه داشتند.
همزمان یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم لهستان در جمع حامیانش برای تضعیف اپوزیسیون تلاش کرد و گفت: سیاست‌های آن‌ها در راستای تأمین منافع لهستان در اتحادیه اروپا نیست. کاچینسکی گفت، حزب اپوزیسیون موسوم به پلتفرم مدنی از سیاست‌های جناح چپ و ضد مسیحیت حمایت می‌کند. در راهپیمایی روز شنبه ورشو، رهبرانی از احزاب چپ میانه شامل پلتفرم مدنی از لهستانی‌ها درخواست کردند در انتخابات ۲۶ مه پارلمان اروپایی رأی بدهند و آن را برای موضع لهستان در اتحادیه اروپا حیاتی توصیف کردند. مشارکت لهستانی‌ها در انتخابات‌های اروپایی همواره پایین‌تر از ۳۰ درصد بوده است.
دونالد تاسک که از بنیانگذاران حزب پلتفرم مدنی است، با درخواست از مردم برای رأی دادن به احزاب طرفدار اتحادیه اروپا گفت: این یک رأی به «لهستانی آزاد، دموکراتیک، بدون ترس، بدون محدودیت، بدون تحقیر سایرین» خواهد بود. سخنان او انتقاد آشکاری از حزب حاکم قانون و عدالت بود که سیاست‌های رسانه‌ای، مهاجرتی و قضایی آن به شدت این کشور را چند دسته کرده است.

بال اتریشی راست‌ها زخمی شد
در پی انتشار ویدئوی جنجالی از هاینز کریستین استراخه، معاون صدراعظم اتریش که منجر به استعفای وی شد، سباستین کورتس صدراعظم اتریش ضمن بیان این مطلب که ائتلاف با حزب راست افراطی آزادی به پایان رسیده، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. کورتس به عنوان رئیس حزب راست میانه‌رو مردم پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۷، با هاینز کریستین رئیس حزب راست افراطی آزادی دولت ائتلافی تشکیل داد.
کورتس افزود: در پی انتشار این ویدئو صادقانه باید بگویم که دیگر کافی است. قسمت جدی این ویدئو نگرش سوء استفاده از قدرت در برابر پول مالیات‌دهندگان و رسانه‌ها است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار