کد خبر: 955740
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر :
امتحانات پایاندوره ای سالتحصیلی 98_1397 انجمن خوشنویسان اسلامشهر با شرکت بیش از 200 نفر از هنرجویان و هنرمندان برگزارشد.
محمدرضا عباسی

آزمونهای خوشنویسی انجمن خوشنویسان شهرستان اسلامشهر همزمان با شعب سراسر کشور ، زیر نظر دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در روزهای پنجشنبه و جمعه ، 26 و 27 اردیبهشت 1398 برگزار گردید.

سید جلیل قاسمی رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر درحاشیه برگزاری امتحانات خوشنویسی در شهرستان اسلامشهر ، در گفتگویی با خبرنگاران، اظهار کرد : امتحانات انجمن خوشنویسان ایران شعبه اسلامشهر در 10 مرحله و 16 دوره شامل خط تحریر(خودکاری) وخط درشت(قلم نی) از دوره مقدماتی تا فوق ممتاز باشرکت بیش از 200 هنرجو درکتابخانه مرکزی اسلامشهربا حضور نمایندگان اداره   فرهنگ و ارشاد اسلامشهر برگزار گردید.

 قاسمی افزود :این آزمونها سه بار در طول سال به طور یکپارچه و همزمان در شعب سراسر کشور زیر نظر دفتر مرکزی انجمن خوشنویسان ایران به مدیریت استاد عارف براتی برگزار  و به کلیه  قبول شدگان گواهی نامه رسمی و معتبر از سوی شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان کشوراعطا و نفرات برتر هر دوره توسط دفتر مرکزی  معرفی و تجلیل می گردد.

وی با تاکید براینکه  این امتحانات تنها آزمونهای رسمی و معتبر در حوزه ی خوشنویسی در سطح کشور است که از سوی انجمن خوشنویسان ایران برگزار می گردد،بیان کرد: چنانچه هنرجویان دوره ی آموزشی 4 ساله خوشنویسی را زیر نظر اساتید انجمن گذرانده و در آزمون های مذکور فارغ التحصیل شوند، میتوانند با ارائه  مدارک ممتاز ، فوق ممتاز و یا استادی ، و سایر سوابق هنری به شورای ارزشیابی حوزه ی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ضمن معادل سازی ، از مزایای آن از قبیل اشتغال ، تدریس ، بیمه هنرمندان ( تامین اجتماعی و بازنشستگی و بیمه تکمیلی) ، عضویت در صندوق حمایت از هنرمندان و . . . بهره مند شوند .

رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر تاکید کرد: اگرچه هنرجویان در این آزمونها فضای کاملا متفاوتی راتجربه کرده و با یکدیگر به یک رقابت جدی می پردازند و با نمایش گذاشتن تواناییهای هنریشان نهایتا با اخذگواهی نامه تعیین سطح میگردند؛ اما موضوع تنها برگزاری و شرکت در یک امتحان ساده نیست ،بلکه یک گردهمایی با شکوه هنری در عرصه مشق و عشق است که هنرجو با شور و اشتیاق و تلاش و خلاقیت وصف ناپذیری، پس از مدتها صرف زمان در این عرصه گرد هم آمده و تعلیمات و توانمندیهای خود را بایکدیگر به چالش می کشند .

وی افزود :  انجمن خوشنویسان اسلامشهر اولین و بزرگترین تشکیلات هنری شهرستان است که بعنوان یکی از شعب قانونی انجمن خوشنویسان ایران در سال 1374  توسط  اساتید وبزرگانی چون  سپهری ، بودلایی  و قلی زاده تاسیس و با همکاری مطلوب  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعامل سازنده و مساعدت ارزنده ی برخی نهاد ها از جمله شهرداری اسلامشهر و  اداره کتابخانه ها ی عمومی  فعالیت داشته و تاکنون بیش از 15 هزار هنرجو در دوره های مختلف تربیت کرده و در حال حاضر بالغ بر 120 فارغ التحصیل در دوره های ممتاز ، فوق ممتاز و استادی دارد .

قاسمی تاکید کرد : سطح آموزش و تراز هنری اسلامشهر از جایگاه بالا و مطلوبی  برخوردار است که این انجمن را به لحاظ کمی و کیفی جزء 10 شعبه ی برتر کشور قرار داده و بیشتر مدرسان و اساتید شهرستان از خوشنویسان مطرح کشوری هستند که آمار قبولی ها و تعداد فارغ التحصیلان در سنوات گذشته شاهد براین امر است .

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان اسلامشهر، گفت : با عنایت به ظرفیتهای قابل توجه در هنر فاخر و اصیل خوشنویسی منطقه، شایسته است مسئولین و دلسوزان شهرستان با تخصیص بخشی از بودجه های فرهنگی، حمایتهای لازم را در راستای ترویج و توسعه این میراث ماندگار معطوف دارند.

سیدجلیل قاسمی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات  تابستان مدارس خاطر نشان کرد: این انجمن در حال حاضر با داشتن 25 استاد  و مدرس  مجرب  در کلیه ی دوره ها از مبتدی تا پیشرفته، کلاسهای  ویژه ای برای طرح تابستانه و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان  در رشته های خوشنویسی کلاسیک، خوش خطی با خودکار،  نقاشی خط و گرایش های مدرن، تذهیب و نگارگری  برگزار مینماید که علاقه مندان میتوانند به نشانی کتابخانه استاد مطهری واقع در خیابات آیت اله کاشانی ابتدای خیابان ابوذر مراجعه و یا با تلفن 02156145044 تماس حاصل فرمایند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر