کد خبر: 955690
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
حذف از لیگ قهرمانان بلای جان سرمربی شد
قطعی شدن جدایی ماسیمیلیانو آلگری از یوونتوس در رأس اخبار فوتبال ایتالیا قرار گرفته و انتخاب یک جایگزین شناخته شده با کارنامه قوی حتی فوتبال اروپا را نیز درگیر خود کرده است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان انلاین:
موفق در ایتالیا، ناکام در اروپا
قهرمانی در اروپا اصلی‌ترین خواسته مدیران باشگاه و همچنین هواداران از سرمربی یووه بود. آلگری روز‌های خوبی را در فوتبال ایتالیا سپری کرد. در پنج سالی که تیم اول تورین زیر نظر او بود، بانوی پیر پنج قهرمانی متوالی کالچو را تجربه کرد و از این حیث آن‌ها رقیبی در سری آ. ندارند. با این حال چالش اصلی تیم لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود؛ چالشی که آلگری نیز نتوانست از پس آن برآید. یووه با هدایت این مربی دو بار به فینال قاره رسید، اما هرگز دستش به جام نرسید. به همین خاطر بود که با آمدن کریس رونالدو انتظاری جز قهرمانی از تورینی‌ها نمی‌رفت. با این حال، این‌بار یوونتوس نه‌تن‌ها قهرمان اروپا نشد، بلکه با باخت به آژاکس حتی رنگ نیمه‌نهایی را هم ندید. ضمن اینکه امسال آن‌ها در جام حذفی نیز ناکام بودند و قهرمانی در سری آ. هم دیگر برای تیفوسی‌ها جذابیتی ندارد. با این حال تصاحب ۱۱ جام (پنج اسکودتو، چهار جام حذفی و دو سوپرکاپ ایتالیا) عملکرد خوبی برای آلگری در یوونتوس محسوب می‌شود.

وقت استراحت
بازی با آتالانتا و سمپدوریا آخرین حضور آلگری روی نیمکت بیانکونری است. سرمربی فعلی که برای جدایی با مدیران باشگاه توافق کرده، معتقد است یک مربی بزرگ باید به جای او بنشیند: «بالاخره یک نفر باید روی نیمکت بنشیند، ولی من نمی‌دانم او کیست. در هر صورت آن‌ها یک مربی بزرگ انتخاب خواهند کرد، چون یووه باشگاه بزرگی است. پنج سال بی‌نظیر در این تیم داشتم، این پنج سال برای من واقعاً فوق‌العاده بود. بعضی‌ها می‌گویند شش ماه صرف ساخت یک تیم می‌شود و بعد کار برای مربی راحت است. شوخی می‌کنید، شش ماه یعنی چه. ساخت و پرداخت یوونتوس برای من پنج سال طول کشید، ولی زندگی همین است دیگر؛ چیز‌هایی می‌آید و چیز‌هایی می‌رود.» واکنش رونالدو به جدایی آلگری از یوونتوس نیز جالب توجه است: «امروز به خاطر آلگری با آتالانتا بازی می‌کنیم و باید خداحافظی باشکوهی با او داشته باشیم.» از تیم‌های منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و حتی تاتنهام به عنوان مقاصد احتمالی آلگری یاد می‌شود.
با اینکه ناکامی در لیگ قهرمانان علت اصلی رفتن سرمربی یووه عنوان شده، اما نشریات ایتالیایی معتقدند اختلاف‌نظر‌ها و تصمیمات پنهانی در این مسئله نقش داشته‌اند. بنا بر ادعای رسانه‌های ایتالیا پاول ندود نایب‌رئیس و پاراتیچی مدیر ورزشی باشگاه، رئیس را وادار به کنار گذاشتن آلگری کرده‌اند. گفته می‌شود ندود، آنیلی رئیس باشگاه را به شدت تحت فشار قرار داده و حتی تهدید به استعفا کرده است. نتایج ضعیف در اروپا و ناکامی در متحول کردن باشگاه از جمله دلایل مخالفت پاول ندود است.

گزینه‌های زیاد
قهرمان ایتالیا گزینه‌های زیادی برای انتخاب سرمربی جدید روی میز دارد. سران باشگاه امیدوارند با انتخاب بهترین مربی آینده خوبی برای تیمشان رقم بزنند. اینگونه که نشریات ایتالیایی‌زبان می‌گویند مائوریتسیو ساری، سرمربی چلسی مذاکرات جدی‌ای با یوونتوس داشته و از آنجا که نتایج او در این تیم انگلیسی رضایت‌بخش نبوده و به قهرمانی ختم نشده، احتمال جدایی او وجود دارد. ضمن اینکه ساری اهل ایتالیاست و علاقه زیادی هم به هدایت یوونتوس دارد. البته فینال لیگ اروپا بین دو تیم چلسی و آرسنال هنوز برگزار نشده و نتیجه این بازی تأثیر زیادی روی مذاکرات ساری و بانوی پیر می‌گذارد.
گزینه‌ها به اینجا ختم نمی‌شود؛ دیدیه دشان، سیمئونه اینزاگی، مائوریتسیو پوچتینو، خوزه مورینیو و آنتونیو کونته نام‌های دیگری هستند که شایعات پیرامون آن‌ها زیاد است. ضمن اینکه اسکای اسپورتس به نام سینیشا میهایلوویچ، سرمربی بولونیا نیز اشاره کرده است. در بین اسامی اعلام شده برخی گزینه‌ها در پایان فصل از تیم‌های خود جدا می‌شوند، به همین خاطر می‌توانند با خیال راحت برای آینده‌شان تصمیم بگیرند. پوچتینو، سرمربی فعلی تاتنهام یکی از آنهاست که به گفته خودش پس از فینال اروپا تصمیم نهایی‌اش را اعلام خواهد کرد. کونته هم گویا با اینتر برای فصل توافق کرده، ولی قراردادی امضا نکرده است. خوزه مورینیو نیز بیکار است و قطعاً پیشنهاد احتمالی یووه را به سادگی رد نمی‌کند. دشان کماکان هدایت فرانسه را برعهده دارد وپپ که به صراحت از ماندن در سیتی ابراز رضایت کرده و گفته است: «قرار نیست من به سری آ. بروم و هدایت یوونتوس را برعهده گیرم. از حضور در منچسترسیتی راضی هستم و فصل بعد نیز هدایت این تیم را برعهده خواهم داشت.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار