کد خبر: 955686
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
در حالی گفته می‌شود نیمکت تیم امید به یحیی گل‌محمدی می‌رسد که حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان با مشکل روبه‌رو شده و قرار است تا امروز به گفته تاج نتیجه نهایی آن مشخص شود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان انلاین: بلاتکلیفی ادامه دارد، مهدی تاج، اما می‌گوید همین هفته هم تکلیف سرمربی تیم ملی بزرگسالان را مشخص می‌کند و هم تکلیف تیم امید را، نیمکت دو تیم با جدایی کی‌روش و کرانچار خالی مانده‌اند. تلاش فدراسیونی‌ها گویا به مرحله آخر رسیده، به‌خصوص که هفته گذشته مارک ویلموتس به ایران آمد تا اصلی‌ترین گزینه جانشینی کی‌روش باشد، هرچند بازگشت او به بلژیک بدون امضای قرارداد، ابهام‌هایی را به وجود آورده است. برای تیم امید هم یحیی گل‌محمدی گزینه نهایی فدراسیون است. اگرچه اینجا نیز باشگاه پدیده سفت و سخت مخالف جدایی سرمربی موفقش است تا روز‌های سخت تاج برای تعیین تکلیف نیمکت تیم ملی بزرگسالان و امیدهایش ادامه داشته باشد.

اختلاف ایران و ویلموتس حل می‌شود؟
سرانجام بامداد سه‌شنبه بود که مارک ویلموتس به عنوان گزینه نهایی هدایت تیم ملی فوتبال به تهران آمد تا به گفته مدیران فدراسیون فوتبال پس از مذاکرات نهایی پای برگه قرارداد را امضا کند، اما ویلموتس جمعه بدون اینکه قراردادی را امضا کند، از ایران رفت تا نشستن او روی نیمکت تیم ملی بزرگسالان در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. مهدی تاج در اولین مصاحبه‌اش درباره سرنوشت ویلموتس کد‌هایی داده که نشان می‌دهد هنوز فدراسیون فوتبال و سرمربی بلژیکی به توافق نهایی نرسیده‌اند و مشکلاتی بر سر راه همکاری‌شان وجود دارد.
تاج که جمعه شب با خبر سراسری شبکه یک گفت‌وگو می‌کرد، امضا نشدن قرارداد ویلموتس را به دلیل «اختلافات کوچک» عنوان کرد. با این حال اطمینان داد تا دوشنبه نتیجه نهایی را اعلام کند: «در حال حاضر با ویلموتس مذاکرات خوبی داشته‌ایم، اما اختلافات کوچکی هم بین طرفین وجود دارد که تا امروز نتیجه آن نهایی و اعلام می‌شود.»
پایگاه خبری HLN بلژیک، اما تحریم‌ها را مانعی برای توافق نهایی ایران با ویلموتس اعلام کرده است: «به نظر می‌رسد تحریم‌های بانکی و تردید در چگونگی پرداخت‌های مالی عامل اصلی بازگشت این مربی به کشورش بوده است، چراکه تحریم‌ها برای انتقال وجه به صورت بانکی، مشکلاتی را به وجود‌ می‌آورد و این موضوع باعث شده تا امضای قرارداد فعلاً صورت نگیرد.»
با وجود این مشکلات مسئولان فدراسیون فوتبال امیدوارانه درباره حضور ویلموتس صحبت می‌کنند، به‌خصوص که تاج مدعی است این مربی از امکانات تیم ملی که همواره یکی از انتقادات اصلی کی‌روش و ریشه دعوا‌های او و مسئولان فدراسیون بود، راضی است: «ویلموتس بعد از ورودش به ایران اعلام کرد که تصورم از کشور شما چه از نظر امکانات و چه از نظر برخورد مردم آنطور نبود که در رسانه‌ها اعلام می‌شد. ویلموتس بعد از دیدن ساختمان پک گفت که ما در بلژیک ساختمانی مشابه این با امکانات وسیع این‌چنینی کم داریم. این احساس در او به وجود آمد که امکانات خوبی در ایران وجود دارد و این موضوع  باعث شد که توافقات اولیه صورت گیرد.»
تاج همچنین تأکید کرده که قرارداد احتمالی فدراسیون با ویلموتس طوری تنظیم شده که مشکلات دوران کی‌روش تکرار نشود و ویلموتس پا را فراتر از اختیاراتش نگذارد. نکته مهم‌تر اینکه بر عملکرد تیم‌های پایه هم نظارت کند: «از وی خواسته شده که فدراسیون‌محور باشد. در توافقات اولیه تمام مسئولیت‌های روابط عمومی، بازی‌های تدارکاتی و مصاحبه‌ها زیر نظر و با اختیار رئیس فدراسیون است و با توجه به سابقه خوب ویلموتس در تیم‌های پایه بلژیک قرار شد که نظارت بر تمام تیم‌های پایه برعهده سرمربی تیم ملی باشد.»

یحیی موافق، پدیده مخالف
با جدایی کرانچار که پس از نتایج نه‌چندان قابل قبول تیم امید در مرحله انتخابی المپیک توکیو صورت گرفت، نیمکت تیم امید هم خالی مانده است تا تاج این هفته‌ها علاوه بر نیمکت بزرگسالان برای نیمکت امید‌ها هم دنبال سرمربی باشد. مربی‌ای که برخلاف تیم بزرگسالان ایرانی خواهد بود. رئیس فدراسیون فوتبال جمعه شب به صورت رسمی تأیید کرد که یحیی گل‌محمدی گزینه اول فدراسیون برای تیم امید است: «با این مربی نشستی را برگزار کردیم و با وی به توافق رسیدیم، فقط بحث همکاری او با باشگاه پدیده مطرح است که شخصاً با مدیران این باشگاه صحبت خواهم کرد.» گل‌محمدی هم با تأیید مذاکره با تاج، تصمیم نهایی را به چند روز آینده موکول کرد: «تاج شخصاً با من تماس گرفت و صحبت‌های کلی را با فدراسیون انجام دادم، اما کار‌های نهایی آن مانده است. طی روز‌های آینده تصمیم نهایی‌ام مشخص خواهد شد. باید ببینیم قسمت چه می‌شود.»
با این حال مشکل اصلی توافق اولیه گل‌محمدی با باشگاه پدیده است. مسئولان این تیم که با یحیی توانسته‌اند با قرار گرفتن در رده چهارم لیگ برتر فوتبال یکی از سهمیه‌های احتمالی ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب کنند، مخالف رفتن او به تیم امید هستند. حمیداوی مالک باشگاه پدیده شهر خودرو جمعه شب در شبکه خراسان رضوی به پیشنهاد تیم امید به گل‌محمدی واکنش نشان داد و گفت: «با آقای یحیی به تمام توافقات رسیدیم و فقط قرارداد را امضا نکردیم. با گل‌محمدی دست یاعلی دادیم تا این روند را ادامه دهیم.» با وجود مخالف اولیه باشگاه پدیده به نظر نمی‌رسد مشکل چندان زیادی برای نشستن گل‌محمدی روی نیمکت تیم امید وجود داشته باشد. در صورت قطعی شدن حضور یحیی، او باید تیم امید را زمستان امسال در مرحله نهایی انتخابی المپیک توکیو هدایت کند تا طلسم بیش از چهار دهه نرفتن به المپیک شکسته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار