کد خبر: 955624
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
قهرمانی نماینده انگلیس در وزن میرهاشم حسینی
با ادامه کارشکنی سفارت انگلیس برای صدور روادید تکواندوکاران کشورمان به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی جهان، میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی دو هوگوپوش ایران حضور در این رویداد بزرگ را از دست دادند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: تیم ملی تکواندو کشورمان در حالیکه با آمادگی کامل خود را برای رویارویی بزرگ در منچستر و کسب کاپ قهرمانی آماده کرده بود، اسیر بازی سیاسی روباه پیر شد و با صادر نشدن روادید میرهاشم حسینی، یک شانس طلای خود را از دست داد.

اما انگلیس که در دوره قبل مسابقات با ۲ برنز و یک نقره در جایگاه پنجم ایستاده بود در این دوره و بواسطه میزبانی از هر تلاشی برای کنار زدن رقبا و ایستادن بر سکوی قهرمانی استفاده کرده است و در کثیف‌ترین اقدام خود سعی کرده ایران که همیشه بالاتر از خود بوده را با نیرنگ به پایین بکشد. شاید اقدام انگلیس در عدم صدور روادید میرهاشم حسینی، بازی کثیفی برای کسب مدال طلا در این وزن و کمک به کسب مقام تیمی بوده باشد که با قهرمانی بردلی سیندن بریتانیایی این گمانه زنی تقویت شده است.

بررسی مسابقه نیمه نهایی بردلی با دای هون لی کره‌ای و دو اخطاری که در اواخر بازی توسط سرداور به لی کره‌ای داده شد و در نهایت منجر به باخت وی گردید، تایید میکند که بریتانیا از هر تلاشی برای پیروزی در میدان جهانی استفاده کرده است. ابتدا عدم صدور ویزا برای قهرمان ایران و سپس تحمیل باخت به قهرمان کره‌ای با اعمال نفوذ داوری.

***

در آغاز چهارمین روز این رقابت‌ها، سروش احمدی در ۶۳-، مهران برخورداری در ۸۰- و کیمیا همتی در وزن ۶۷- کیلوگرم برای ایران به روی شیاپ چانگ رفتند و برابر رقبایشان به برتری رسیدند.

سروش احمدی تکواندوکار وزن ۶۳- کیلوگرم ایران در دور نخست برابر کریستوفر صباغ از لبنان در پایان ۲ راند مبارزه با نتیجه ۲۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک شانزدهم نهایی شد. وی در ادامه نیز مقابل حمد مبارک از عربستان در پایان ۲ راند مبارزه با نتیجه قاطع ۲۳ بر ۲ پیروز شد و به یک هشتم نهایی رسید.

مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم در گام نخست برابر اوریل آدریانو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ از مکزیک با نتیجه ۲۲ بر ۱۳ به برتری رسید و راهی یک شانزدهم نهایی شد.

کیمیا همتی نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی زنان ایران نیز در اولین دیدار برابر «کاردید آکوستا» از کوبا با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید. وی در دور بعد برابر «لارن ویلیامز» از انگلیس و دارنده عنوان قهرمانی اروپا ۲۰۱۸، ۴ طلا، نقره و برنز گرندپری و قهرمانی مسابقات گرنداِسلم ۲۰۱۸ به روی شیاپ چانگ خواهد رفت.

 تیم‌های ملی مردان و زنان ایران تاکنون توسط آرمین هادی‌پور و مهلا مومن‌زاده به ترتیب صاحب مدال‌های برنز و نقره شده اند.

محمد پلنگ‌افکن، امیر محمد بخشی در بخش آقایان و ناهید کیانی، پریسا جوادی و اکرم خدابنده نیز در بخش بانوان دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست برابر رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربی، هدایت تیم ملی مردان ایران را بر عهده دارند و در بخش زنان نیز مهرو کمرانی سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
وای بروطن فروشانی که دربرنامه افطار سفارت انگلیس شرکت کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار