کد خبر: 955515
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
در واکنش به جنایات جدید سعودی‌ها
شمار شهدا و زخمی‌های حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به صنعا همچنان در حال افزایش است. درپی حملات متعدد جنگنده‌های سعودی به مناطق غیرنظامی یمن شمار شهدا و زخمی‌ها به ۷۷ نفر رسید.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، به عربستان سعودی و امارات عربی متحده هشدار داد در صورتی که در سیاست خود درباره یمن بازنگری نکنند، یمنی‌ها وارد ریاض و ابوظبی خواهند شد.
محمد البخیتی ضمن تأکید بر این موضوع خطاب به سعودی‌ها و اماراتی‌ها گفت: به یمن حمله کردید و می‌خواهید خود را به صنعا برسانید، ولی شکست خوردید. به شما هشدار می‌دهم ریاض نزدیک‌تر از صنعا است و اگر در سیاست‌های خود بازنگری نکنید، روزی خواهد آمد که در ریاض و ابوظبی شما را لگدمال خواهیم کرد. شما جنگ را آغاز کردید.
شبکه تلویزیونی المنار هم در خبری به نقل از محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گزارش داد حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی برای تأکید بر این بود که امنیت عربستان وابسته به امنیت یمن است.
همچنین علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد: نیرو‌های مسلح یمن هرگز در مقابل جنایت اخیر دست بسته باقی نمی‌مانند و پاسخ کوبنده ما به این جنایت‌ها در راه است. به گزارش المیادین، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با محکوم کردن حمله اخیر متجاوزان ائتلاف سعودی به صنعا و کشتار غیرنظامیان تأکید کرد: نیرو‌های مسلح یمن هرگز در مقابل این جنایت‌ها دست بسته باقی نمی‌مانند و پاسخ کوبنده ما به این جنایت‌ها در راه است.
القحوم در گفت‌وگو با این شبکه در توضیح سخنان اخیر محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن که عربستان را ورشکسته اخلاقی توصیف کرده بود، گفت: ابتدا جنایت هولناک اخیر ائتلاف متجاوز سعودی در حمله هوایی به مردم صنعا را محکوم می‌کنیم. این ائتلاف از همان آغاز جنگ، مردم یمن را هدف قرار داد تا اراده آنان را سست کند. اما ما به دشمن می‌گوییم هر اندازه بیشتر مرتکب خونریزی و کشتار شوید، به همان اندازه یقین و اعتقاد ما به عادلانه بودن آرمان و شرافت موضع‌مان بیشتر می‌شود. ما از آرمان، کشور، سرزمین و کرامت خود دفاع می‌کنیم و امکان ندارد به هیچ وجه آرام بگیریم و اراده ما سست شود. ارتش و کمیته‌های مردمی تاکنون به دشمن مستکبر پاسخ داده و به اهداف حیاتی و نظامی آن ضربه زده‌اند و این حق ماست، حال آنکه دشمن غیرنظامیان و شهر‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهد.
وی افزود: این حملات بیانگر ناتوانی، شکست، ناکامی و جنایتکار بودن دشمن است. نظام سعودی و در پشت آن امریکا تلاش می‌کنند ملت یمن را به زانو درآورند و خون مردم یمن را بریزند و کشتار‌های زیادی را رقم بزنند تا آن‌ها را در دفاع از مواضع عادلانه و برحق‌شان دچار هراس کنند. از این رو ما به دشمن می‌گوییم هر کاری کنید ما از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم. این، آرمان ما و قضیه عادلانه ماست و به هیچ عنوان امکان ندارد از آن کوتاه بیاییم. نظام سعودی باید بداند حمله به غیرنظامیان اقدامی نیست که به آن افتخار کند. این جنایت، بیانگر میزان توحش و شنیع بودن این نظام و سطح مزدور بودن آن است و چهره واقعی امریکا و ابزار‌های پلید آن را آشکار ساخت. حمله اخیر متجاوزان به صنعا، حمله آشکار به هویت و شهروندان یمنی است. آن‌ها از همان روز اول برای نابودی یمن و مردم آن تلاش کردند و اکنون نیز این مسیر را ادامه می‌دهند.
وی درباره واکنش‌های احتمالی به این حمله که از حد محکوم کردن و شعار دادن فراتر رود و به توقف این جنایت‌ها منجر شود، گفت: امکان ندارد جنایت‌های مستمر علیه یمن و مردم آن، پیشرفتی کسب کند. مردم یمن در مقابل اقدامات مستکبرانه امریکا، عربستان و امارات دست بسته باقی نمی‌مانند و ما برای دفاع از سرزمین، کرامت و حاکمیت خود قیام خواهیم کرد حتی اگر چیزی جز سنگ برای دفاع از خود نداشته باشیم. ما اکنون در پنجمین سال جنگ به سر می‌بریم، ولی دشمن به چیزی دست یافته است؟ بدون شک خون‌های ریخته شده چه در صنعا و چه در سایر مناطق یمن ارزشمند و گرانبهاست و پاسخ‌های میدانی به این کشتار‌ها قاطع خواهد بود و کمیته‌های مردمی و وزارت دفاع مسئول این پاسخ هستند. من نمی‌توانم در حال حاضر درباره جزئیات و ماهیت این پاسخ چیزی بگویم، اما می‌توانم تأکید کنم در پنجمین سال جنگ همچنان به دفاع از کرامت و حاکمیت خود ادامه می‌دهیم.

۷۷ کشته و زخمی
درپی حملات متعدد جنگنده‌های سعودی به مناطق غیر نظامی یمن شمار شهدای حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به صنعا به شش نفر از جمله چهار کودک افزایش یافت. در این حملات تاکنون ۷۱ شهروند یمنی نیز زخمی شده‌اند.
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، ضیف‌الله شامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: جنگنده‌های متجاوزان سعودی صبح روز جمعه وزارت اطلاع رسانی یمن در صنعا را چندین بار هدف قرار دادند.
همچنین سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد در جنایت جدید ائتلاف متجاوز سعودی، بیش از ۳۰ شهروند یمنی در یک محله مسکونی در تقاطع خیابان‌های الرباط و الرقاص در صنعا بر اثر حملات جنگنده‌های متجاوز به شهادت رسیدند یا زخمی شدند. شاهدان از کشته شدن شش غیرنظامی از جمله چهار کودک از اعضای یک خانواده در حمله هوایی به خانه‌ای در صنعا پایتخت یمن خبر دادند. در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی به محله الرقاص صنعا پایتخت یمن نیز همه اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند.
جنگنده‌های متجاوز سعودی دو بار هم منطقه النهدین را در صنعا بمباران کردند.

پایان بی‌نتیجه گفت‌وگو‌ها در اردن
نشست طرف‌های یمنی در اردن درباره اجرای بند‌های اقتصادی توافقنامه حدیده بی‌نتیجه به پایان رسید.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست طرف‌های یمنی در امان پایتخت اردن پنج شنبه با حضور نمایندگانی از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به پایان رسید.
طبق این گزارش، نشست امان به منظور دستیابی به توافقی برای اجرای بند‌های اقتصادی مذکور در توافقنامه حدیده برگزار شد.
دفتر رسانه‌ای گریفیتس تأکید کرد که به منظور تکمیل گفت‌وگو‌ها همچنان با طرف‌های یمنی در ارتباط خواهد بود.
در بیانیه دفتر رسانه‌ای گریفیتس هیچ اشاره‌ای به خروجی‌ها و نتایج این نشست نشده است، اما طبق اعلام منابع مطلع نشست مذکور به دنبال کارشکنی دولت مستعفی یمن بی‌نتیجه پایان یافته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
به کدامین گناه باید این چنین فرجامی برای یک انسان رقم بخورد وای بر مسئولین .انهایی که می توانستند کاری انجام دهند و ندادند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار