کد خبر: 955500
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
خطیب نماز جمعه تهران:
امام‌جمعه موقت تهران به‌کارگیری جوانان شجاع، انقلابی باهوش با انگیزه و پرکار برای حل مشکلات را ضروری دانست و گفت: پس از انتخاب باید به این جوانان اختیارات تفویض شود و نظارت و پیگیری هم وجود داشته باشد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، در خطبه‌های نمازجمعه تهران شایسته‌سالاری را شعار قرآن دانست و گفت: شایسته‌سالاری روح دین و فلسفه امامت و نظام مبتنی بر حاکمیت فقیه عادلِ صالحِ مدیر و مدبر است. بنابراین به‌حق، اهل دقت می‌گویند ولایت فقیه یعنی ولایت علم و عدالت. وی با بیان اینکه گاهی مدیران تراز اول رصد و به‌کار گرفته نمی‌شوند، اظهار داشت: اگر هم انتخاب شوند، تفویض اختیار نمی‌شود. یکی از آسیب‌های بروکراسی عدم تفویض اختیار است. وی لزوم به‌کارگیری جوانان شجاع، انقلابی باهوش با انگیزه و پرکار را ضروری دانست و گفت: پس از انتخاب باید به این جوانان اختیارات تفویض شود و نظارت و پیگیری هم وجود داشته باشد. امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست. اگر به کسی مسئولیت دادیم باید پاسخگو باشیم. اگر این‌طور عمل کنیم به سرعت همانطور که مشکلات دفاع مقدس حل شد مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل می‌شود.
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه انصافاً جمهوری اسلامی در این چهار دهه با تمام کاستی‌ها در حوزه‌های اقتصادی قدم‌های بسیار بلند و استثنایی برداشته است، خاطرنشان کرد: با اینکه یک دهه در جنگ بودیم و چهار دهه است در تحریم هستیم و در به دست آوردن منابع همیشه با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم. اما امروز زیرساخت‌های اقتصادی در اندازه‌ای شکل گرفته که بسیاری از کشور‌های حتی توسعه یافته از این امکانات برخوردار نیستند. وی ادامه داد: شاخص‌های کلان بحث دیگری است. زیرساخت‌ها برای این است که این شاخص‌ها اصلاح شود که در این زمینه مشکل داریم و باید به طور جدی به آن بپردازیم. وی به سابقه ارتباط خود با سه رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: گاهی وقتی وزیری معرفی می‌شد و ما با او جلسه می‌گذاشتیم، متوجه می‌شدیم اصلاً با او صحبت نشده است و معلوم نیست که رئیس دولت از او چه انتظاراتی دارد و نقشه راه واقعی- نه آن چیزی که می‌نویسند و در مجلس پخش می‌کنند- برای رسیدن به آن، چیست. نماینده ادوار مجلس ادامه داد: گاهی می‌دیدیم درست در نقطه‌ای که درآمد‌ها به دلیل تحریم در اوج کاهش است، آقای وزیر در روز اول، پیشنهاد‌های پرهزینه‌ای را مطرح می‌کرد. معلوم می‌شد که اصلاً نمی‌داند در چه شرایطی این کرسی را در دست گرفته است.
یکی از مشکلات امروز هم همین هزینه‌هایی است که نباید در این دوران و سال‌ها خلق می‌شد و خلق شد. وی لزوم به‌کارگیری تولید دانش‌بنیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید سرمایه را به نقطه‌ای هدایت کرد که بالاترین سود را داشته باشد. مدیران کشور با توجه به محدودیت منابع باید کمک کنند که منابع کمیاب به حوزه‌هایی هدایت شوند که بالاترین سود را دارد و امنیت کشور را تأمین می‌کند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایران مقتدر است، چون با قدرت در مسیر صحیح قدم برداشته و قدرت درونی‌اش استحکام یافته و ان‌شاءالله به قدرت بزرگ اقتصادی در آسیا تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه اصلاح سیاست‌های ساختاری، اصلاح سیاست مدیریت درآمد‌های نفتی ضروری است. این درآمد‌ها باید در این مقطع که دشمن این فرصت را فراهم کرده اصلاح شود. دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند به هر میزان که در این مقطع ارتباط بودجه با نفت کاهش پیدا کرد، هرگز افزایش پیدا نکند و این پایه بشود. اگر فردا سیاست ما این شد که نفت بیشتری بفروشیم، تمام درآمد آن را به صندوق ذخیره ارزی واریز کنیم. این اتفاق است که کشور را متحول می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار