کد خبر: 955492
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
هشدار کارگردان سریال «بانوی عمارت»
عزیـزالله حمیـدنژاد کارگـردان پیشکسـوت سینـما و تلـویزیون نسبت به رواج نقش فروشی در فیلم‌هـای سینمـایی و سریـال‌ها هشـدار داد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پدیده نقش فروشی در سینما و تلویزیون، بار‌ها از سوی دلسوزان هنر بازیگری مورد انتقاد قرار گرفته است؛ پدیده‌ای که هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود و باعث افت کیفیت تولیدات سینمایی و تلویزیونی می‌شود.
عزیز الله حمیدنژاد در گفت و گو با «ایسنا» در این باره می‌گوید: متأسفانه من درباره نقش فروشی زیاد شنیده‌ام و بعضی از آثار را که نگاه می‌کنم مشخص است که نقش به صاحب نقش سپرده نشده است، یعنی آن نقش به آدم شایسته‌ای سپرده نشده است و اجرای بازی داد می‌زند که به نوعی گزینش شده که انگار پشت پرده مسائل مالی تعیین کننده بوده است.
این کارگردان که همواره در ساخت آثارش از بازیگران و نابازیگران جدید بهره برده است، ادامه داد: رواج نقش فروشی به روند کیفیت تولید در سینما و تلویزیون آسیب می‌زند و از طرفی بسیاری از بازیگران تئاتر که سال‌ها تلاش کرده و زحمت کشیده‌اند، به یک مراحلی رسیده‌اند که باید از آن‌ها به عنوان استعداد‌های هنری بهره برداری شود، اما متأسفانه آن‌ها منزوی می‌شوند، چراکه نمی‌توانند نقشی برای خود در این شرایط دست و پا کنند. به عقیده من کارگردان باید تلاش کند که از استعداد‌های شایسته و مناسب نقش‌ها استفاده کند و سرمایه سالاری در این میان نباید در انتخاب نقش‌ها سرنوشت ساز باشد.
وی با اعتقاد بر اینکه وظیفه کارگردان و تهیه‌کننده ساخت فیلم و سریال با کیفیت و در شأن مخاطب است، درباره بها دادن به نابازیگران و نقش فروشی برخی اظهار کرد: صدا و سیما باید ساز و کار درستی در استفاده از بازیگران رقم بزند. من به عنوان کارگردان معتقدم که می‌شود از بازیگران حرفه‌ای استفاده کرد، از بازیگران تئاتر استفاده کرد، در عین حال از نابازیگر هم با تمرینات زیاد بازیگر ساخت. نه اینکه هر کسی که از راه رسید جلوی دوربین بیاید و بازی کند. این اتفاق به اثر هنری آسیب می‌زند. به هرحال می‌توانم بگویم دوست دارم تمام کسانی که استعدادی در بازیگری دارند میدانی به آن‌ها داده شود تا آن‌ها با پشتکار و تمرینات مداوم بتوانند استعداد خودشان را نشان دهند و شکوفا شوند.
حمیدنژاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه رواج سلبریتی محوری از نقاط ضعف تلویزیون است، درباره عملکرد تلویزیون در این زمینه اظهار کرد: به عقیده من استفاده کردن از سلبریتی برای جذب مخاطب یکی از نقاط ضعف تلویزیون است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار