کد خبر: 955435
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
به علت اتهامات امنیتی که دولت آمریکا به این شرکت وارد کرده است، هوآوی پس از این دیگر قادر نخواهد بود در بازار آمریکا ادامه فعالیت دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت ترامپ در روز پنج شنبه شرکت «هوآوی تکنولوژی» را در لیست سیاه تجارت قرار داد به طوری که از هر گونه تجارت با شرکت‌های های آمریکایی منع خواهد شد.

وزارت خزانه داری آمریکا مطابق این قانون، این شرکت و ۶۸ شرکت وابسته به آن را از حق تجارت در آمریکا و خرید و فروش ادوات و تجهیزات محروم خواهد کرد.

مطابق گفته سخنگوی این وزارت، این قانون سریع الاجرا خواهد بود، ولی به صورت رسمی از روز سه شنبه ابلاغ خواهد شد.

«هوآوی» به عنوان بزرگترین سازنده قطعات مخابراتی دنیا هنوز واکنشی به این اقدام دولت آمریکا نشان نداده است.

این اقدام در پی هشدار‌های امنیتی بود که دولت آمریکا مبنی بر جاسوسی قطعات ساخته شده توسط شرکت هوآوی ایراد کرده بود که این شرکت و دولت چین قویا این اظهارات آمریکا را رد کرده‌اند.

مثالی دیگر از اتهامات این شرکت به پرونده‌ای اشاره دارد که در دادگاه بروکلین درباره ارتباط با شرکتی ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها در جریان است. هوآوی در رد این اتهام تلاش‌های زیادی کرده است. این شکواییه‌ها شرکت هوآوی را به اقدامات فریبنده و خلاف قوانین آمریکا متهم کرده است

مطابق قانون جدید این هوآوی قادر نخواهد بود پس از این با شرکت‌های آمریکایی همکاری کند. کمپانی‌های آمریکایی تامین کننده‌های اصلی قطعات هوآوی هستند.

«داگلاس جاکوبسن» وکیل واشنگتن اظهار کرده است: «که این اقدامات ممکن است بر شرکت‌های آمریکایی نیز که قطعات خود را به هوآوی می‌فروشند تاثیر منفی بگذارد.»

وی ادامه می‌دهد: «تا زمانی که نیت آمریکا بر تنبیه هوآوی می‌باشد شرکت‌های آمریکایی نیز از این بحران متضرر خواهند شد.»

در پی این اقدام سهام شرکت میکروچیپ ساز «ژیلین» به میزان هفت و سه دهم درصد و همین‌طور میکروچیپ ساز «کوآل کام» به مقدار چهار درصد نزول کرد.

این احتمال می‌رود که دولت آمریکا به شرکت‌ها برای تامین قطعات خود که قبلا آن را از هوآوی استفاده می‌کرده‌اند، مهلت کوتاهی در نظر بگیرد.

مشکلات «زد تی‌ای» به اینجا ختم نمی‌شود. در آوریل ۲۰۱۸ دولت آمریکا به علت نقض برخی قوانین توسط این شرکت دستور داد تا قراردادهایش با شرکت‌های آمریکایی محدود شوند که در تابستان گذشته این اقدام تنبیهی منقضی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار