کد خبر: 955427
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
اگرچه وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که ۳۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور برنگشته، اما رئیس کل بانک مرکزی به عنوان مرجع رسمی این موضوع، اعلام می‌کند که ۶۰ درصد ارز صادراتی برگشته است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: اگرچه وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که ۳۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور برنگشته است، حال رئیس کل بانک مرکزی به عنوان مرجع رسمی این موضوع، اعلام می‌کند که ۶۰ درصد ارز صادراتی برگشته است.

عبدالناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد: صادرات غیرنفتی، نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و خصوصاً ثبات بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی دارد، لازم دیدم، در مورد میزان برگشت ارز ناشی از آن، توضیح بدهم:

وی در ادامه اعلام کرد: سال ۹۷، ارز برگشتی بر اساس روش‌های ابلاغی بانک مرکزی یعنی فروش در سامانه نیما، عرضه در صرافی‌ها، واردات در مقابل صادرات خود، واگذاری ارز پروانه صادراتی ونیز واگذاری به بانک مرکزی، به رقمی معادل ١٨.٧میلیارد دلار رسید.

همتی افزود: با توجه به برآوردی که از خالص ارز صادراتی، با لحاظ هزینه‌های مبادلاتی ناشی از تحریم و متداول بودن تسویه ریالی صادرات در نیمه اول سال قبل، می‌شود، تاکنون، نزدیک ۶۰ درصد ارز ناشی از صادرات، به چرخه اقتصاد برگشته است.

در ادامه این یادداشت رئیس کل بانک مرکزی توجه چند نکته زیر را ضروری اعلام کرد:

ارز صادرات فصل زمستان هنوز فرصت کافی برای برگشت دارد.

اسامی صادر کنندگانی که تا به حال ارزی را بر نگردانده اند به مرجع قضائی اعلام شده است.

از تمامی صادرکنندگانی که به مسئولیت ملی خود در شرایط ویژه اقتصادی کشور عمل کرده اند، قدردانی می‌کنم.

بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته با اتحادیه‌های صادراتی، اتاق بازرگانی و اقدامات در دست اجرا، امیدوارم شاهد تحول جدی در برگشت ارز به چرخه اقتصاد باشیم.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
مگر منظور ارز سیب زمینی و گوجه و از این دست باشه ، ایشان توضیح بدهند ارز پتروشیمیها و میعانات و نفت و فولاد و مس و سایر معادن آنوقت معلوم میشه .. تازه بعضی وقتهاهم ، صادراتمان از غزوین به عسلویه که این مدل صادرات را هم متاسفانه داشتیم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار