کد خبر: 955134
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
بر اساس قوانین مالیاتی، حقوق بازنشستگی و مستمری پایان خدمت، بازخرید خدمت، مستمری پرداختی به وراث، حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده معاف از مالیات هستند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بر اساس قوانین مالیاتی، درآمدی که شخص حقیقی در خدمت شخص دیگر (اعم از حقیقی یا حقوقی) در قبال تسلیم نیروی کار خود بابت اشتغال در ایران بر حسب مدت یا کار انجام شده به طور نقد یا غیر نقد کسب می‌کنند، مشمول مالیات بر درآمد حقوق است. با این حال برخی از انواع حقوق‌ها از شمول مالیات خارج هستند.

حقوق بازنشستگی، وظیفه و مستمری پایان خدمت، خسارات اخراج و بازخرید خدمت و وظیفه، مستمری پرداختی به وراث، حق سنوات و حقوق ایام مرخصی استفاده نشده، هزینه سفر و فوق‌العاده مسافرت مربوط به شغل، مسکن واگذاری در محل کارگاه یا کارخانه جهت استفاده کارگران و خانه‌های ارزان قیمت سازمانی در خارج از محل کارگاه یا کارخانه که مورد استفاده کارگران قرار می‌گیرد، معاف از مالیات است.

همچنین وجوه حاصل از بیمه بابت جبران خسارت بدنی و معالجه و امثال آن، عیدی سالانه یا پاداش آخر سال جمعاً معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی، خانه‌های سازمانی که با اجازه قانونی یا به موجب آئین نامه‌های خاص در اختیار مأموران کشوری قرار داده می‌شوند از مالیات معاف هستند.

وجوهی نیز که کارفرما بابت هزینه معالجه کارکنان خود با افراد تحت تکفل آن‌ها مستقیماً یا به وسیله حقوق بگیر به پزشک یا بیمارستان به استناد اسناد و مدارک مثبت پرداخت کند مزایای غیرنقدی پرداختی به کارکنان حداکثر معادل دو دوازدهم معافیت قانونی درآمد حقوق پرسنل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از نظامی و انتظامی نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

بر اساس قوانین مالیاتی مشمولان قانون استخدامی وزارت اطلاعات، جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آزادگان معاف از مالیات هستند و پنجاه درصد مالیات حقوق کارکنان مشاغل در مناطق کمتر توسعه یافته نیز طبق فهرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بخشوده می‌شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار