کد خبر: 955069
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
واکنش آذرنوش مسئول سازمان بسیج ورزشکاران به جوسازی مسئولان فدراسیون جهانی جودو در گفت‌وگو با «جوان»
مسئول بسیج ورزشـــکاران جوســــازی مسئولان فدراسیون جهانی جودو را یک شیطنت دانست و گفت: «خط قرمز نظام درباره مبارزه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی هیچ وقت تغییر نمی‌کند.»
سعيد احمديان
جوسازی مسئولان فدراسیون جهانی جودو درباره تغییر راهبرد ورزشکاران ایرانی در مبارزه با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس با واکنش محکم مسئولان ورزش کشورمان روبه‌رو شده است. کمیته ملی المپیک با انتشار نامه رسمی رضا صالحی‌امیری به رئیس فدراسیون جهانی جودو بر عدم هیچ‌گونه تغییری در این باره تأکید کرده است. دیروز هم مسئول بسیج ورزشکاران، رویارویی با ورزشکاران رژیم کودک‌کش صهیونیستی را خط قرمز نظام عنوان و تأکید کرد که قرار نیست در این مسئله تغییری صورت گیرد.
داوود آذرنوش در گفت‌وگو با «جوان»، عدم مبارزه ورزشکاران کشورمان با حریفان صهیونیست را براساس یک مبنای محکم و مستدل دانست: «ما براساس چارچوب‌هایی که در نظام مشخص شده، بار‌ها اعلام کرده‌ایم که کشورمان که جامعه ورزش هم جزئی از آن است، رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسد و برای این کار مبنا هم داریم. مبنای ما این است که آن‌ها دولت نیستند و جایی را اشغال کرده‌اند و در داخل یک کشور دیگر تشکیل دولت داده‌اند و این اصلاً دولت نیست. بر این اساس ورزشکاران ایران از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند.»
آذرنوش در ادامه خبرسازی فدراسیون جهانی جودو را یک شیطنت عنوان کرد: «درباره جودو هم اتفاق خاصی نیفتاده است و آن‌ها برای خودشان برداشت اشتباهی داشته‌اند. مسئولان ورزش از وزارت ورزش گرفته تا کمیته ملی المپیک هم در این باره تأکید کرده‌اند که قرار نیست در رویه‌ای که ورزشکاران ایرانی در مصاف با حریفانی از رژیم اشغالگر دارند، تغییری صورت گیرد. این یک چیز مشخص است و تکلیفی است که برای همه معلوم است. جامعه ورزش اعم از ورزشکار و مسئول می‌دانند که در مواجهه با چنین موردی چه کاری باید انجام دهند. با این شرایط به نظر می‌رسد شیطنتی صورت گرفته و جواب این شیطنت هم از سوی مسئولان داده خواهد شد.»
مسئول بسیج ورزشکاران چنین رویکردی را فراتر از ورزشکاران ایرانی دانست: «این بحث اشخاص نیست که کسی بگوید ما می‌رویم حل کنیم. اصلاً مسئله‌ای نیست که بخواهد حل شود. رژیم اشغالگر قدس رژیمی جعلی است و در کشورمان به این باور رسیده‌ایم که با این رژیم در هیچ سطحی مراوده‌ای نداشته باشیم و ورزش هم شامل آن می‌شود. این تنها خواست کشور ما هم نیست و در بین ورزشکاران کشور‌های دیگر نیز دیده می‌شود. این تصمیم در ایران براساس یک مبنا و باور است، اما در ورزشکاران غیرایرانی هم مشاهده می‌شود که از مبارزه با نمایندگان رژیم صهیونیستی سرباز می‌زنند. چند هفته پیش بود که کشور مالزی از ورود تیم شنای رژیم غاصب اسرائیل جلوگیری کرد، پس مشخص است که این تنها مختص به ایران نیست.»
آذرنوش با اشاره به اینکه بیرون از کشور این شیطنت اتفاق افتاد، اما یکپارچه از داخل کشور پاسخ محکمی به این خبر جعلی داده شد و نشان دادیم که سفت و محکم حامی مردم فلسطین هستیم از برگزاری همایش تجلیل از ورزشکاران جوانمردی و حامی مردم مظلوم فلسطین خبر داد: «در همین راستا هشتم خرداد نوزدهمین دوره مراسم تجلیل از جوانمردان برگزار می‌شود. در این دوره از ورزشکارانی که در یک سال اخیر از رویارویی با حریفانی از رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند، تجلیل خواهد شد. در یک سال گذشته حدود ۲۰ ورزشکار جوانمرد داشتیم که در این مراسم با حضور مسئولان ورزش کشور و بسیج از آن‌ها تقدیر و مدال پهلوانی بر گردن آن‌ها انداخته می‌شود. البته برخلاف دوره‌های گذشته، در این دوره با توجه به اینکه دسترسی به ورزشکاران خارجی جوانمرد نبود فقط از ورزشکاران داخلی حامی مردم مظلوم فلسطین تقدیر می‌کنیم.»
مسئول بسیج ورزشکاران در واکنش به این سؤال که از برخی ورزشکاران جوانمرد مانند سعید مولایی، قهرمان جودو حمایت‌های لازم صورت نگرفته و این سبب دلسردی این قهرمان شده است، اینطور توضیح داد: «همه قهرمانانی که این کار بزرگ را انجام می‌دهند برای مردم عزیز و پهلوان هستند. درباره تجلیل از این جوانمردان نیتی از سوی وزارت ورزش وجود ندارد که بخواهد گزینشی عمل کند. برای برخی از این ورزشکاران شرایطی به وجود می‌آید که توجه بیشتری به آن‌ها می‌شود. بسیج هم به عنوان مجری تجلیل از ورزشکاران جوانمرد هر ساله این مراسم را برگزار می‌کند و همه عزیزان دعوت می‌شوند و به صورت یکسان از همه تجلیل می‌شود. آقای مولایی هم از ورزشکاران محترم و جوانمرد هستند و فکر می‌کنم خط‌کشی بین نوع تجلیل از ورزشکاران جوانمرد نیست. شاید فدراسیونی از ورزشکارش نسبت به فدراسیون‌های دیگر حمایت بیشتری داشته باشد، اما بسیج به صورت عموم از همه این ورزشکاران جوانمرد سالانه تجلیل می‌کند.»
مسئول بسیج ورزشکاران در پایان مبارزه نکردن با نمایندگان رژیم صهیونیستی را یک افتخار برای جامعه ورزشکار دانست: «اینکه قهرمانی که یکی، دو سال تمرین می‌کند، اما در مسابقات بین‌المللی از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی خودداری می‌کند، یک آرمان ملی برای کشورمان است و همه به آن اعتقاد دارند و به آن افتخار می‌کنند، به خصوص که رژیم صهیونیستی رژیمی خونخوار و اشغالگر است و همان‌طور که حضرت آقا فرموده‌اند این رژیم در ۲۵ سال آینده از صفحه روزگار محو می‌شود. این یک وعده الهی است که شکی در تحقق آن نیست؛ لذا این افتخار برای جامعه ورزش است که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با ورزشکاران رژیم اشغالگر مبارزه نمی‌کنند و قدمی کوچک در این راه برمی‌دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار