کد خبر: 955037
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کتاب «قهرمانان دیار من» روایتی مستند از زندگینامه ۲۳ شهیدِ اسفنداران، روستایی در نزدیکی تالاب گاوخونی است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش ایبنا، کتاب «قهرمانان دیار من» نوشته ابراهیم محمودی، در ماه‌های اخیر از سوی انتشارات دارخوین اصفهان به بازار نشر عرضه شده است. این اثر حاصل ماه‌ها تحقیق و مصاحبه با افراد مطلع از جمله برادران و خواهران، دوستان و آشنایان و به ویژه همرزمان شهدای اسفنداران از روستا‌های جنوبی تالاب گاوخونی در بخش جرقویه علیا از توابع شهرستان اصفهان است. بخش نخست این کتاب به آشنایی با روستای اسفنداران و مقدمه‌ای از جنگ تحمیلی اختصاص دارد و نویسنده در فصل دوم، ضمن معرفی گلزار شهدای اسفنداران، زندگینامه ۲۳ شهید این روستا را نوشته است. فصل پایانی کتاب نیز شامل چند پیوست از جدول مشخصات شهدای اسفنداران، فهرست مهم‌ترین عملیات‌های آفندی و جزئیاتی از گرامیداشت این شهیدان است.
رسول سالی، علی‌اکبر افراز، داود محمودی، علی‌اصغر محمودی، حسن امینی، امیر (رضا) منصوری، اصغر مسائلی، فاضل ابراهیمیان، محمدحسین ابراهیمیان، حسین ضیایی، مهدی ضیایی، علی‌اکبر ضیایی، سید حسن معتمدی، حاج مصطفی آزادیخواه، عباس آزادی، محمدابراهیم خداداد، محمدصادق سرنوبه، طهمورث فرامرزی، ابوالفضل طالبی، محمد افراز، مرتضی محمودی، حاج علی جزمانی و قدیر مؤذنی ۲۳ شهیدی هستند که زندگینامه آن‌ها در این کتاب آمده است. محمودی در مقدمه کتابش می‌نویسد: از تعداد ۲۳ تن شهدای اسفندارانی و منسوب به اسفندارانی‌ها که تاکنون شناسایی و معرفی شده‌اند، فقط سه تن در گلزار روستا مدفونند که هم خود زاده روستا و هم پدر و مادر آنان اسفندارانی - زاده و ساکن روستا - بوده‌اند و سایر شهدا بر اساس جدولی که به پیوست نیز ارائه خواهد شد، برخی در اسفنداران به‌دنیا آمده، ولی بعد‌ها ساکن شهر‌های دیگر شده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایراهیم محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
سلام این حقیر بعنوان نویسنده کتاب☆قهرمانان دیار من☆ از از ریاست و همه کارکنان سایت ☆جوان آنلاین☆بسیار سپاسگزارم . ابراهیم محمودی
محمد محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
کتاب بسیار عالی بود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار