کد خبر: 954896
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: فقط یک بازی دیگر تحمل کنیم، این فصل لیگ برتر هم به پایان می‌رسد، اما با جوی که فعالان همین لیگ برتر به راه انداخته‌اند، بعید است که به این زودی‌ها حواشی و هیاهوی آن به پایان برسد. هنوز قهرمان مشخص نشده همه به جان هم افتاده‌اند و برای آنکه خود را محق جلوه دهند، پای خیلی چیز‌ها و اشخاص را وسط کشیده‌اند؛ از معاون وزیر امور خارجه گرفته تا وزیر و فدراسیون. ضمن اینکه اتهام شرط‌بندی هم دوباره داغ شده و معلوم نیست این بحث برای توجیه عدم نتیجه‌گیری مطرح شده یا اینکه هدفشان فاش کردن واقعیت‌ها و کمک به پاکسازی فوتبال بوده است.

پرسپولیس فقط یک امتیاز تا قهرمانی این فصل فاصله دارد و تکلیف قهرمان در بازی آخر معلوم می‌شود، اما بلبشو‌های فوتبال ایران در چند روز اخیر به اوج خود رسیده و هر کسی تلاش می‌کند با اتهام زدن به بقیه و پیش کشیدن اتفاقات پشت‌پرده از مسئولیت شانه خالی کند. اتهام شرط‌بندی و پول‌های هنگفت را یکی از مسئولان استقلال مطرح کرد. معاون آبی‌ها حرف از چندمیلیون دلار زد و اینکه هر بازی برای سودجویان چه سود‌های کلانی به همراه دارد. از سوی دیگر سرمربی کم‌تجربه استقلال نیز حمایت برخی سیاسیون و دست‌های پشت‌پرده را در نتایج بازی‌ها تأثیرگذار خوانده است. سپاهانی‌ها هم ادعا کرده‌اند جام را از چنگ‌شان درآورده‌اند. علاوه بر این موضوع اشتباهات داوری نیز کماکان یکی از بحث‌های داغ فوتبال ماست که گفته می‌شود چند تصمیم جنجالی شنبه شب داوران در نتایج بازی‌ها تأثیرگذار بوده است.

مثل همیشه همه مدعی هستند و شاکی؛ معلوم نیست چرا اینگونه بحث‌ها زمانی مطرح می‌شوند که چند تیم مثلاً مدعی به اهدافشان نرسیده‌اند و حالا مجبورند پاسخگوی هواداران شاکی خود باشند؟!

به نظر می‌رسد برخی‌ها به جای آنکه به ضعف‌های‌شان اعتراف کنند و اشتباهات فنی و مدیریتی‌شان را بپذیرند، سعی می‌کنند با لوس کردن موفقیت‌های رقبا شهر را شلوغ کنند تا حواس‌ها به سمت و سوی دیگری منحرف شود. در حالی که حتی اگر این اتهام‌ها درست از آب درآیند باز هم نمی‌توان مشکلات و ضعف‌های گروه‌های مدعی را کتمان کرد. از طرفی افرادی که این روز‌ها از هر رسانه و بلندگویی حرف از پشت‌پرده‌ها می‌زنند پس از آنکه آب‌ها از آسیاب بیفتد، نه پیگیر ادعاهای‌شان می‌شوند و نه برای اتهام‌هایی که زده‌اند، مدرک رو می‌کنند. تشویش اذهان عمومی، متشنج کردن ورزشگاه‌ها و ایجاد حس کینه و نارضایتی در هواداران ثمره اتهام‌زنی‌ها در فوتبال ایران است.

این اولین باری نیست که حرف شرط‌بندی و مسائلی از این دست در مستطیل سبز مطرح می‌شود و قطعاً هم آخرین بار نخواهد بود. وجه مشترک همه آن‌ها این است که هیچ‌یک از اتهام‌ها نه رد می‌شود، نه تکذیب و نه پیگیری!

فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته اخلاق فدراسیون نیز عملاً با دست‌دست کردن و اتلاف وقت هیچ وقت قدمی جدی برای روشن شدن ماجرا برنداشته‌اند. به همین خاطر است که بازنده‌ها با خیال راحت متهم می‌کنند و برنده‌ها نیز با بیانیه و پست‌های جنجالی در مقام پاسخگویی برمی‌آیند. این وسط راست و دروغ اتهام‌ها و تکذیب‌ها همیشه در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار