کد خبر: 954887
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵
با اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای جلوگیری از مرگ رابطه نیم‌بندی که میان وی و رهبر کره‌شمالی وجود دارد، تلاش کرد آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی را بی‌اهمیت جلوه دهد، اما بررسی جدید‌ترین آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی نشان می‌دهد که این کشور یک موشک جدید را ساخته که به آسانی پنهان می‌شود، به سختی رهگیری و ساقط می‌شود و با سرعتی بسیار زیاد با کلاهک اتمی قابلیت هدف قرار دادن کره‌جنوبی را دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بر اساس گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل کره‌جنوبی، به اصطلاح «پسر موشک اسکاد» کره‌شمالی یک سیستم نبرد به شدت انعطاف‌پذیر است که برای حمله به واحد‌های نظامی طراحی شده و قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی را دارد.
در حالی که توجه بین‌الملل بر تلاش‌های کیم‌جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در به دست آوردن موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای با قابلیت حمله به امریکا معطوف است، تسلیحات کوتاه‌برد این کشور یک تهدید جدی‌تر علیه کره‌جنوبی و ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی امریکایی مستقر در این کشور قلمداد می‌شود. آزمایش‌های اخیر که به مراتب مهم‌تر از آزمایش نوامبر ۲۰۱۷ در کره‌شمالی بوده، تلاش‌های دونالد ترامپ را برای تضمین یک توافق خلع سلاح با پیونگ‌یانگ با تردید جدی مواجه کرده است. کارشناسان تسلیحاتی که تصاویر ماهواره‌ای از سوی رسانه‌های کره‌شمالی را رصد و آنالیز می‌کنند، می‌گویند که این سیستم‌های جدید به نظر شبیه اسکندر روسیه هستند، اگرچه هنوز داده‌های کافی برای تأیید شباهت عملکرد آن‌ها با موشک‌های روسیه وجود ندارد. نسخه کره‌شمالی این موشک‌ها در فوریه ۲۰۱۸ و در یک رژه نظامی رونمایی شد، اما تا همین شنبه گذشته آزمایش نشده بود.
وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرده که یکی از موشک‌های پرتاب شده روز پنج شنبه ۴۲۰ کیلومتر پرواز کرده است. اگر این موشک در نزدیک مرز پرتاب شود و مسیری با سرعت مشابه موشک اسکندر را بپیماید، احتمالاً قادر خواهد بود شهر‌های جنوبی، چون بوسان را در کمتر از پنج دقیقه و سئول را در یک دقیقه بزند و نیرو‌های کره‌جنوبی و امریکایی مدت زمان کمی برای رهگیری آن دارند.
چئون سئونگ-وون، یکی از محققان در مؤسسه Asan مربوط به مطالعات سیاستگذاری و دبیر سابق ریاست جمهوری کره‌جنوبی در امور استراتژی امنیتی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ می‌گوید: این موشک‌ها صد درصد برای حمله به کره‌جنوبی هستند. هرقدر که کوتاه‌برد باشند، برای کره‌جنوبی مرگبار هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار