کد خبر: 954873
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
تقاضای تماس تلفنی دونالد ترامپ از مقامات جمهوری اسلامی ایران و دادن شماره تلفن به سفارت سوئیس در ایران به عنوان حافظ منافع امریکا، اگرچه دستمایه طنز کاربران ایرانی در فضای مجازی شده و دولت و مجلس با هرگونه مذاکره با رئیس جمهور امریکا مخالفند، اما هستند معدود اصلاح‌طلبانی که همواره از ضرورت گفت‌وگو با ترامپ سخن به میان می‌آورند. آن‌هم از جانب اصلاح‌طلبانی که تا دیروز ترامپ را برهم زننده برجام می‌دانستند که فرصت هرگونه تعامل را با جمهوری اسلامی ایران از بین برده است. اما چه دگردیسی در رفتار و گفتار آن‌ها نسبت به ترامپ افتاده، سؤالی است که آن‌ها باید پاسخ بدهند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: شنبه شب جمعی از فعالان سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب میهمان افطاری رئیس جمهور بودند و در حاشیه این افطاری، راجع به مسائل گوناگون کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در این دیدار دو نفر از اصلاح طلبان از رئیس جمهور تقاضای تماس با ترامپ را داشتند و معتقد بودند «تقاضای زنگ زدن ترامپ را نباید بی‌پاسخ گذاشت» موضوعی که با پاسخ قاطع رئیس جمهور مواجه شد که «الان اصلاً زمان مذاکره نیست.»

روایت بادامچیان
در همین زمینه اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه با بیان اینکه نظرات متفاوتی مطرح شد و رئیس‌جمهور هم به نکات حضار پاسخ داد اظهار داشت: «آقای روحانی درباره مذاکره گفت که الان اصلاً زمان مذاکره نیست. افرادی هم که بحث مذاکره را مطرح کردند یکی دو نفر بیشتر نبودند. بقیه هم تذکر می‌دادند که چه نیازی به مذاکره داریم. البته نه به صورت مواجهه؛ بلکه اظهار نظر.»
بادامچیان گفت: «این بحث صرفاً از سوی دو نفر از اعضا مطرح شد که یک نفر از آن‌ها اصلاً از ابتدا چنین نگرشی دارد. برخی از این‌ها لیبرال‌هایی هستند که از اول انقلاب به دنبال سازش با امریکا هستند. من به یکی از آن‌ها گفتم چهل سال است مردم و امامت می‌گویند امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. زمانی که امریکا در اوج قلدری بود ما مذاکره نکردیم و پیروز هم شدیم و الان که ۲۲تریلیون دلار بدهی دارد چه قدرتی دارد؟»

روایت محبیان
دکتر امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا هم با اشاره به دیدار فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور گفت: «برخی جریانات و گروه‌های اصلاح‌طلب در جلسه گفتند که تقاضای زنگ زدن ترامپ را نباید بی‌پاسخ گذاشت که البته این حرف مورد استقبال قرار نگرفت و رئیس‌جمهور با صراحت تأکید کرد که به هیچ وجه در این شرایط با مذاکره موافق نیستم. برخی از حضّار هم در رابطه با مسائل بین‌المللی نکاتی را مطرح کردند؛ عده‌ای بر مقاومت و برخی هم بر سیاست‌های دیگر تأکید داشتند. برخی افراد نیز دغدغه‌های شخصی را مطرح می‌کردند. برخی جریانات و گروه‌های اصلاح‌طلب در جلسه گفتند که تقاضای زنگ زدن ترامپ را نباید بی‌پاسخ گذاشت که البته این حرف مورد استقبال قرار نگرفت و رئیس‌جمهور با صراحت تأکید کرد که به هیچ وجه در این شرایط با مذاکره موافق نیستم.»

نایب رئیس مجلس چه گفت
علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در خصوص پیشنهاد مذاکره ترامپ، گفت: «اکنون وقت مناسبی برای مذاکره نیست، در گذشته نیز پیشنهاد مذاکره داشته‌اند، اما اکنون وقت خوبی برای مذاکره بین ایران و امریکا نیست.»
مطهری در خصوص شماره تلفن دادن ترامپ به ایرانیان، ادامه داد: «این موضوع نشان می‌دهد که مقاومت مردم و تدابیری که جمهوری اسلامی ایران به کار برده، مؤثر واقع می‌شود، حرف دل ترامپ مذاکره و معامله است.»
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ به دنبال یک معامله بزرگ با ایران است که از این برگ برنده در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا استفاده کند، گفت: «شرایط نشان می‌دهد که امریکایی‌ها در پشت صحنه به دنبال جنگ نیستند و می‌خواهند به نحوی ایران را پای میز مذاکره بیاورند؛ زیرا این موضوع را برای خودشان یک پیروزی بزرگ می‌دانند. ما باید به هوش باشیم و اگر زمانی تصمیم به مذاکره داشته باشیم باید شرایط به گونه‌ای باشد که حمل بر ضعف و ذلت نباشد، اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
3
ترامپ اگر هزار بارهم بگوید غلط کردم فایده ای ندارد
عزت شمسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
2
ترامپ اسباب بازیهایش را فورا" ازخلیج فارس خارج کند وگرنه بلایی سهمگین تر از طبس درانتظار اوست
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
2
نه تنها مذاکره ای درکار نیست.بلکه ترامپ باید اموال بلوکه شده ایران رابرگرداند.غرامت وتاوات 40سال ظلم وتحریم وضرر وزیان ناشی از آن و8سال جنگ تحمیلی رابپردازد.مرگ برترامپ وبولتون وپمپئو احمق
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
1
2
اصلاح طلبان طالب مذاکره با امریکا! از همان طیف و جماعتی هستند که.. گرای تحریم ها را دادند و مسبب تمام مشکلات فعلی !
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
2
حالا عجله نکنید و صبر داشته باشید شاید حرفتان نقض شد.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
1
اخه میگن زمانش نیست،زمانش هم باشه میرید یه برجام دیگه رقم میزنید مردم رو از این بدبخت تر میکنید
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
1
باور نکنید منظور آقای روحانی شاید این بوده الآن که ماه رمضان است موقع مناسبی نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار