کد خبر: 954602
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
بازار تبریز، قدیمی‌ترین بازار سرپوشیده جهان شامگاه چهارشنبه به علت اتصال سیم برق در آتش سوخت. در جریان این حادثه ۲۹‌نفر که ۱۹‌نفر از آن‌ها آتش‌نشان بودند دچار جراحت شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: این حادثه ساعت ۲۲:۱۵ شامگاه چهارشنبه ۱۸‌اردیبهشت‌ماه در «سرای ایکی‌قاپیلی» (دودری) بازار که راسته فروش لوازم آرایشی است اتفاق افتاد و لحظاتی بعد از حادثه تیم‌های گسترده از آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند. به علت باریک بودن معابر تردد برای عبور خودرو‌های امداد به سختی ممکن بود با این حال امدادگران به سختی خود را به محل رساندند و عملیات اطفای حریق را در حالی شروع کردند که برخی خودرو‌های آتش‌نشانی به علت باریک بودن معبر دور از محل آتش‌سوزی پارک شده بود. به گفته شاهدان هنگام وقوع حادثه نگهبانان بازار در محل حضور نداشتند و در‌های ورودی بازار قفل بود. در برخی از نقاط، طول شیلنگ‌های انتقال آب خودرو‌های آتش نشانی به بیش از ۱۰۰ متر می‌رسید. به علت قابل اشتعال بودن مواد آرایشی و انفجار کپسول‌های گازی که داخل مغازه‌ها وجود داشت آتش به سرعت در حال پیشروی بود با این حال آتش‌نشانان بعد از پنج‌ساعت تلاش موفق شدند که آتش را مهار کنند. همچنین عکس‌های منتشر شده بعد از حادثه هم نشان می‌دهد کپسول‌های نصب شده در بازار، داخل جعبه‌های فلزی بودند که قفل داشتند! براساس گزارش‌ها در جریان حادثه ۲۹‌نفر دچار جراحت شدند که ۱۹‌نفر آن‌ها آتش‌نشانان بودند. بیش از ۱۳۰‌باب مغازه دچار حریق شدند و به طور کامل اجناس داخل آن‌ها از بین رفت و سقف شیروانی تیمچه هم آسیب دید. دکتر علی بیت‌اللهی، دبیر کارگروه ملی مخاطرات، زلزله و لغزش لایه‌های زمین در گفت و گو با ایسنا گفت: علت حادثه از سوی تیم کارشناسی بررسی صحنه اتصال برق از ترانس محوطه سرا اعلام شده است.
بازار تبریز که حدود یک دهه پیش به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان به ثبت جهانی رسیده ۱۰‌سال پیش و در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ آتش‌سوزی گسترده شده بود. علت آن آتش‌سوزی انفجار «والورنفتی» اعلام شده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار