کد خبر: 954312
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
باران، دختربچه هشت‌ساله که ۲۴‌روز قبل از سوی اعضای یک خانواده در شهرستان شازند اراک ربوده و به چابهار منتقل شده‌بود روز گذشته همزمان با دستگیری آدم‌ربایان در سلامت کامل آزاد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به دنبال وقوع حادثه تلاش‌های گسترده پلیس و مردم برای پیدا کردن باران به جریان افتاد. در اولین بررسی‌ها مشخص شد که ربایندگان که یک زن و سه مرد بودند، باران را در مسیر مدرسه ربوده و با یک خودروی سمند سفیدرنگ متواری شده بودند. همزمان تصاویر باران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و به شایعات بسیاری هم دامن زد. شایعاتی از قبیل: اینکه جسد طفل پیدا شده است.
پلیس در حالی از مردم درخواست می‌کرد به شایعات منتشر شده توجهی نکنند که خودش هم درباره روند رسیدگی به پرونده به خبرنگاران پاسخ نمی‌داد و به گفتن جملاتی کلی از این قبیل که پلیس بنا به وظیفه ذاتی‌اش به این پرونده با قدرت رسیدگی و با عوامل آن برخورد می‌کند بسنده می‌کرد. دادن اطلاعات قطره‌چکانی درباره روند پرونده از منظر پلیس یک دلیل قاطع داشت و آن اینکه اولویت پلیس حفظ جان باران بود و همه تلاش‌های صورت گرفته را در همین راستا قرار داده بود به طوری که اعلام شد باران در مدتی که در اسارت آدم‌ربایان بوده دو بار موفق به تماس تلفنی با اعضای خانواده‌اش شده است.
در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شده بود که باران از استان مرکزی خارج و به استان سیستان و بلوچستان منتقل شده است و تلاش آدم‌ربایان برای خارج کردن طفل از کشور هم در جریان است.
با گذشت ۲۴‌روز از وقوع حادثه مأموران پلیس سیستان و بلوچستان با کمک معتمدان محلی صبح روز گذشته موفق شدند همزمان با دستگیری آدم‌ربایان در منطقه گلشهر شهرستان چابهار، باران را هم نجات دهند. یکی از دلایلی که منجر به طولانی شدن روند عملیات نجات باران شده اطلاعات غلطی است که خانواده باران در اختیار پلیس گذاشته بودند و مأموران هم بر اساس همان اطلاعات، تحقیقات خود را دنبال کرده بودند. این موضوع را روز گذشته عباس قاسمی، دادستان اراک تأیید کرد و گفت: اگر خانواده ابتدا همکاری می‌کرد و مشکلاتی در این زمینه نبود، باران قطعاً در یکی دو روز اول آزاد می‌شد. هر چند سردار احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان روز گذشته اعلام کرد که ربوده شدن باران در جریان اختلاف ۶۰۰‌میلیون تومانی رقم خورده است، اما دادستان اراک گفت که فعلاً نمی‌توان درخصوص علت ربودن دختر بچه صحبت کرد؛ چراکه خطا‌هایی متأسفانه وجود داشته که اگر به آن حوزه وارد می‌شدیم ممکن بود کودک از دست برود. تحقیقات بیشتر پلیس از بازداشت شدگان که هویت‌شان هنوز اعلام نشده در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار