کد خبر: 954083
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
اطراف خوابگاه شریف هنوز امن نیست
با وجود اعتراضات گسترده دانشجویان به نبود امنیت در مسیر تردد در اطراف دانشگاه شریف به‌ویژه خوابگاه‌های این دانشگاه تاکنون هیچگونه اقدام مؤثری برای رفع این مشکل از سوی مسئولان صورت نگرفته و اخیراً یکی دیگر از دانشجویان در دام زورگیران گرفتار شد.
دلارام عبدزاده
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: با وجود اعتراضات گسترده دانشجویان به نبود امنیت در مسیر تردد در اطراف دانشگاه شریف به‌ویژه خوابگاه‌های این دانشگاه تاکنون هیچگونه اقدام مؤثری برای رفع این مشکل از سوی مسئولان صورت نگرفته و اخیراً یکی دیگر از دانشجویان در دام زورگیران گرفتار شد.
به‌تازگی یکی از دانشجویان دانشگاه شریف این بار در خیابان صادقی در دام زورگیران افتاد و در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت قرمزرنگ آپاچی به همراه دو نفر ترک سوار با تهدید قمه وسایل یکی از دانشجویان دانشگاه را از او گرفته و متواری شدند.

اضطراب در ساعت ۸

یکی دیگر از مسائلی که خوابگاه‌نشینان اکثر خوابگاه‌های دانشگاه شریف با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ناامنی مناطق اطراف خوابگاه است. یکی از دانشجویان خوابگاه «شهید احمدی‌روشن» درحالی‌که از ترس از تردد در ساعات تاریکی در اطراف خوابگاه صحبت می‌کرد، گفت: معمولاً بعد از ساعت ۸ شب بچه‌ها تنهایی به خوابگاه نمی‌آیند و سعی می‌کنند منتظر یکی از دوستان خود شده و با هم به سمت خوابگاه حرکت کنند.
وی به ناامنی منطقه اطراف خوابگاه‌های زنجان و طرشت اشاره می‌کند و می‌گوید: بار‌ها در اطراف خوابگاه از بچه‌ها زورگیری کرده‌اند. دو، سه روز قبل نیز یکی از دوستان خودمان مورد زورگیری قرار گرفت. این در حالی است که چندی پیش رئیس دانشگاه شریف منطقه را به دلیل نزدیکی به دهانه ورود و خروج شهر به صورت بنیادی ناامن خوانده بود.

گشت‌های مرئی و نامرئی

روستا آزاد همچنین از همکاری با پلیس امنیت شهر تهران و فرماندهی ناجا خبر داد و افزود: در راستای تقویت امنیت عمومی و بر اساس جلساتی که با پلیس امنیت شهر تهران و فرماندهی ناجا داشته‌ایم، گشت‌های مرئی و نامرئی در اطراف دانشگاه حضور دارند. همچنین در ضلع شمال شرقی دانشگاه، کیوسک امنیتی گذاشته شده که پایگاهی برای گشت‌های محسوس است.

امکانات خوابگاهی یا تله؟

با توجه به اینکه اکثر ساکنان خوابگاه شهید احمدی‌روشن را دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تشکیل می‌دهند، این مرکز از امکانات و وضعیت رفاهی مناسبی برخوردار است.
درواقع امکانات خوب ورزشی این خوابگاه موجب شده تا گاهی از خوابگاه‌های دیگر که فاقد امکانات ورزشی مناسب هستند با دریافت نامه برای استفاده از این امکانات به این خوابگاه مراجعه کنند. به همین دلیل جمعیت قابل توجهی به این خوابگاه رفت‌وآمد دارند و حفظ امنیت آن‌ها باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ مسئله‌ای که تاکنون به‌درستی انجام نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر