کد خبر: 953393
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد:
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سوانح ترافیکی منجر به فوت در جاده‌های این استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۷ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: سوانح ترافیکی منجر به فوت در جاده های این استان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 47 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ ایرج کهریزی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس تقسیم بندی نوع جاده های استان مرکزی در فروردین ماه امسال، 42 درصد سوانح ترافیکی منجر به فوت در آزاد راه ساوه - همدان و ساوه - تهران رخ داده است.
وی ادامه داد: 24 درصد سوانح ترافیکی منجر به فوت جاده های استان مرکزی در فروردین ماه امسال در جاده های اصلی 2 طرفه، 17 درصد در بزرگراه ها و 17 درصد در مسیرهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و نزدیکی این استان به استان های قم و تهران خستگی و خواب آلودگی، عدم استراحت کافی رانندگان عبوری و کمبود استراحتگاه های ثابت و سیار در جاده های استان عامل اصلی حوادث ترافیکی است.

وی ادامه داد: آزاد راه ساوه - همدان، ساوه - تهران، جاده قدیم ساوه - همدان و جاده اراک - توره پر حادثه ترین جاده های استان مرکزی در این مدت بوده اند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی یاد آور شد: سهم وسیله نقلیه در سوانح ترافیکی منجر به فوت جاده های این استان در فروردین ماه امسال، 47 درصد، وسیله نقلیه با موتور سیکلت 6 درصد و واژگونی خودروها 47 درصد بوده است.
سرهنگ کهریزی با یادآوری نقش کمربند ایمنی در کاهش سوانح ترافیکی منجر به فوت در جاده های استان مرکزی افزود: اکنون فرهنگ بستن کمربند در ردیف جلوی خودروها نهادینه شده و نیاز است با فرهنگ سازی زمینه استفاده سرنشینان عقب خودروها از کمربند در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: توجه نکردن به جلو به دلیل خستگی و خواب آلودگی 65 درصد، انحراف به چپ و راست در جاده های 2 طرفه و روستایی 17 درصد و رعایت نکردن حق تقدم 6 درصد از عوامل تصادفات منجر به فوت در سوانح جاده ای استان مرکزی است. 
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: اکنون برخی از جاده های روستایی این استان از نظر زیر ساخت با مشکلاتی از جمله نبود خط کشی جاده، نبود حفاظ در دهانه پل ها و نبود اصلاح هندسی در پیچ ها مواجه هستند که نیاز است مسئولان استانی به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
سرهنگ کهریزی افزود: 75 درصد از متوفیان حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده های استان مرکزی در این مدت در صحنه تصادف و 25 درصد در بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند.
وی ادامه داد: 65 درصد متوفیان حوادث رانندگی جاده های استان مرکزی در فروردین ماه امسال را مردان و 35 درصد را زنان تشکیل داده اند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 50 درصد متوفیان حوادث رانندگی در جاده های این استان در این مدت رانندگان سواری، کامیون و تریلر، 45 درصد سرنشین خودروها و پنج درصد راکب و ترک نشین موتورسیکلت ها بوده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر