کد خبر: 952753
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
شهید مجید قربانخانی که روایت زندگانی و شهادتش قرین داستان شهید «مجید سوزوکی» بود، دیروز با تشییع شورآفرین تهرانی‌ها به خاک سپرده شد. مدافع حرمی که اگرچه خیلی دیر، پیکرش به وطن بازگشت، اما خیلی زود در میان مردم به «حرّ مدافعان حرم» معروف شد. او نیز مثل شهید حججی برای مردم شهرش حجت شد.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: رهبر انقلاب درباره شهید حججی فرمود: «شهید حججی حجت خداوند در مقابل چشمان همگان بود... و او نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب است.» حالا خداوند حجت دیگری را در مقابل چشمان همگان قرار می‌دهد. جوان قهوه‌خانه‌داری که به سوریه می‌رود، مدافع حرم می‌شود و حالا حجتی است مقابل چشم همگان تا باور کنند این خداوند است که سرنوشت ما را رقم می‌زند.
به گزارش «جوان»، پیکر مطهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی معروف به «حر مدافعان حرم» که اخیراً تفحص شده و به میهن بازگشته بود، صبح جمعه ۶ اردیبهشت با حضور خانواده، دوستان، همرزمان و جمع کثیری از مردم از میدان معلم تا گلزار شهدای یافت‌آباد تشییع و به خاک سپرده شد.
حضور خودجوش مردمی در این مراسم به حدی بود که مسیر اصلی تشییع پیکر در بلوار معلم گاه بر اثر ازدحام جمعیت مسدود می‌شد. در این مراسم پایگاه‌های بسیج مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران حضور فعالی داشتند و دسته‌های سینه‌زنی و گروه‌های دمام زنی جلوه خاصی به مراسم بخشیده بود. مراسم از ساعت ۱۰ صبح با مدیحه سرایی مداحان و دمام‌زنی از میدان معلم محله یافت‌آباد تا گلزار شهدای یافت آباد برگزار شد که به دلیل حضور گسترده و بی‌نظیر مردم، این مراسم تا ظهر به طول انجامید. عده زیادی از مردم محل نیز از چند ساعت قبل از رسیدن پیکر به گلزار شهدا، در این مکان حضور داشتند و منتظر فدایی عقیله بنی هاشم بودند.
مادران شهدای همرزم شهید قربانخانی نیز در مزار حضور داشتند و بنرعکس شهید مدافع حرم جاویدالاثر «مرتضی کریمی» که فرمانده و همرزم شهید بود نیز کنار مزار وی قرار داشت. مداح حین مدیحه سرایی برای بازگشت پیکر همرزمان شهید به خصوص شهید کریمی نیز دعا کرد.
خانواده شهید مثل مراسم روز وداع در معراج شهدا، کنار مزار فرزند شهیدشان وسایل خنچه عقد آماده کرده بودند. هنگامی که پیکر به محل خاکسپاری رسید بعد از قرائت زیارت عاشورا، در حالی که پیکر بر دستان خانواده شهید گرداگرد مزار می‌چرخید، مادر شهید کله قند تزیین شده خنچه عقد را برداشت و به رسم دیرینه مراسم دامادی، آن را شکست. سپس گل‌های پرپر شده را روی پیکر و جمعیت حاضر در مراسم ریخت و شیرینی پخش کرد، گویی مادر در تمام این لحظات در مراسم دامادی پسرش شرکت کرده بود. سپس پیکر مطهر با ذکر «یا حسین» و نوای «یا رقیه» به خاک سپرده شد و مادر اعلام کرد که با بازگشت پسرم، عیدی خود را از علی اکبر امام حسین (ع) گرفته‌ام.
این مراسم در حالی برگزار شد که روز چهار شنبه ۴ اردیبهشت نیز پیکر شهید مجید قربانخانی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) تشییع شد و سپس مراسم وداع با پیکر شهید عصر روز پنج شنبه ۵ اردیبهشت ماه با حضور خانواده، دوستان، همرزمان و جمع کثیری از قشر‌های مختلف مردم در معراج شهدای تهران برگزار شده بود.
در مراسم وداع، مادر شهید با ظرف حنایی در دست بیان کرده بود: «امشب شب دامادی مجید من است». شهید مادر قربانخانی خطاب به جمعیت گفته بود: بعد از سه سال، روسری‌ام را عوض کرده و سفید پوشیده‌ام. مجیدم را به علی اکبر امام حسین (ع) بخشیدم. چند وقت پیش که کربلا بودم، در بین‌الحرمین سفره حضرت رقیه (س) انداخته بودیم و نمی‌دانستم تا برگردم در روز تولد حضرت علی اکبر (ع)، مجید را به من برمی‌گردانند. مجید من، از پهلو هم تیر خورده بود و استخوان‌هایش سوخته و تکه تکه است. این آثار سوختگی را ببینید و دیگر نگویید که مدافعان حرم برای پول رفتند. مجید فدایت شوم، من محکم ایستاده‌ام.
شهید مدافع حرم مجید قربانخانی متولد ۳۰ مردادماه سال ۶۹ در تهران و ساکن محله یافت‌آباد بود که بعد از یک تحول درونی، داوطلبانه به سوریه اعزام شد تا از حریم عقیله بنی‌هاشم و مردم مظلوم سوریه دفاع کند. خلقیات خاص و خالکوبی روی دستش باعث شده بود برخی از این شهید با نام مجید سوزوکی جبهه مقاومت اسلامی یا حر مدافعان حرم یاد کنند.
شهید قربانخانی یک هفته پس از حضور در سوریه روز ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۴ به همراه همرزمانش شهیدان مصطفی چگینی، مرتضی کریمی و محمد آژند در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید و مفقود‌الاثر شد. بیش از سه سال بعد نیز پیکرش تفحص شد و به وطن بازگشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار