کد خبر: 952626
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
دو مرد جوان که با همدستی دختر دانشجو، مرد پولداری را برای به دست آوردن ثروتش ربوده و مورد شکنجه قرار داده بودند در مجموع به ۷۳ سال زندان، ۱۸۱ ضربه شلاق و پرداخت دیه محکوم شدند. حکم متهمان برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، دوستی و ارتباط دختران و زنان جوان با افراد پولدار معمولاً برای تصاحب اموال و سوءاستفاده‌های مالی از آن‌ها صورت می‌گیرد، از طرفی هم افراد پولدار به خاطر وسوسه‌های شیطانی به راحتی در دام زنان و دختران شیاد گرفتار می‌شوند تا جایی که در برخی مواقع، حتی به قیمت جان آن‌ها تمام می‌شود. در جریان یکی از این پرونده‌ها، مردی پولدارکه با دختر دانشجوی جوانی ارتباط دوستانه برقرار کرده بود، پس ربوده شدن تا پای مرگ هم پیش رفته بود.
رسیدگی به این پرونده ۱۹ مرداد سال ۹۵ با شکایت مرد ثروتمندی از یک دختر و دو مرد جوان به اتهام آدمربایی، شکنجه و اخاذی در دستور کار مأموران پلیس تهران قرار گرفت.
مرد ثروتمند در این باره گفت: من مرد تنهایی هستم و در باغ بزرگی حوالی نیاوران زندگی می‌کنم. چند ماه قبل دختر جوانی به نام شقایق زنگ باغ مرا به صدا درآورد و مدعی شد که همسایه ماست و پرنده کاسکویش به باغ من پرواز کرده است. او به بهانه گرفتن پرنده‌اش وارد باغ شد و اینگونه با هم آشنا شدیم. ما در این مدت چند باری با هم بیرون رفتیم تا اینکه یک روز قبل، شقایق مرا برای شام به رستورانی دعوت کرد و پس از شام وقتی سوار خودروی او شدم، علاوه بر این دختر دانشجو، دو مرد جوان دیگر هم بودند که به زور مرا ربودند و به باغی در حوالی هشتگرد بردند. آنجا مرا به شدت شکنجه کردند، حتی مایع اسیدی روی پشتم ریختند و درخواست ۳۰۰ میلیون تومان پول کردند. آنقدر شکنجه شدم که از هوش رفتم. وقتی به هوش آمدم، دیدم من و یکی از آدمربایان داخل باغ تنها هستیم و شقایق و دوستش بیرون رفته‌اند که او را فریب دادم و مرا آزاد کرد. با طرح این شکایت، مأموران ابتدا دختر جوان را بازداشت کردند و شقایق هم وقتی با مدارک و دلایل روبه‌رو شد به آدمربایی مرد ثروتمند با همدستی دو نفر از دوستانش به نام‌های سیاوش و پرویز اعتراف کرد. در ادامه مأموران، پرویز و سیاوش را هم بازداشت کردند.
شقایق در توضیح ماجرا گفت: من کارشناس مامایی هستم و با مادربزرگم که مترجمی سرشناس است، زندگی می‌کنم. مدتی قبل مرد پولداری که استاد دانشگاه بود، خانه‌اش را برای اجاره به بنگاهی سپرده بود که سیاوش در آنجا کار می‌کرد. پس از آن بود که سیاوش وسوسه شد تا ثروت مرد پولدار را بالا بکشد، به همین خاطر چند ماه قبل به بهانه گرفتن پرنده خانگی‌ام وارد باغ او شدم و زمینه آشنایی ما فراهم شد. قرار بود من با او ارتباط دوستانه برقرار کنم تا در فرصت مناسب سیاوش و دوستش پرویز، نقشه آدمربایی را طراحی و اجرا کنند. به این ترتیب با گرفتن اثر انگشت، ثروت مرد پولدار را تصاحب کنند. آن‌ها قرار بود به مرد پولدار دارویی بخورانند تا آلزایمر بگیرد و اموالش را به دست آورند، اما ما موفق نشدیم. دو متهم دیگر هم مدعی شدند که برای به دست آوردن پول بادآورده وسوسه شده‌اند و نقشه آدمربایی را طراحی و اجرا کرده‌اند. سه متهم پس از تحقیقات در شعبه دوم دادگاه کیفری محاکمه شدند. قاضی شقایق را به جرم آدمربایی به ۱۵ سال حبس، به جرم مشارکت در سرقت به ۱۰ سال حبس، ۷۲ ضربه شلاق و به جرم مشارکت در اسیدپاشی به دو سال حبس محکوم کرد. سیاوش را به جرم آدمربایی به ۲۰ سال حبس، به جرم اسیدپاشی به هفت سال حبس، به جرم سرقت و ضرب و جرح به هفت سال حبس و ۳۷ ضربه شلاق و پرداخت دیه محکوم کرد و پرویز را به جرم آدمربایی به هفت و نیم سال حبس، به جرم سرقت مقرون به آزار به پنج سال و دو ماه حبس و ۷۲ ضربه شلاق محکوم کرد. حکم متهمان پس از تأیید در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور برای اجرا به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار