کد خبر: 952608
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج از حضور انتشارات فاتحان با ۹۶ عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس و رمان و داستان و ۱۲ عنوان اثر جدید داستانی درباره شهیدان ورزشکار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.
جوان آنلاین: سردارعلی ناظری با بیان این مطلب که یکی از اهداف این انتشارات تبیین نقش مردم و اصناف و اقشار مختلف مردم اعم از معلمان، بازاریان، دانشجویان، کارگران، ورزشکاران و زنان و... در دوران دفا ع. مقدس و عرصه‌های گوناگون است، افزود: انتشارات فاتحان در مدت ۱۰ سال حضور در عرصه‌های گوناگون نشر و تدوین و تألیف آثار مکتوب و حضور نمایشگاهی تلاش کرده ضمن پرداختن به نقش مردم و اقشار گوناگون فعال و حاضر در هشت سال جنگ تحمیلی زوایای پنهان این حضور و نقش‌آفرینی را با چاپ کتاب‌های تاریخ شفاهی، داستان، رمان، زندگینامه و سایر قالب‌ها و با استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و نمایشگاه‌های استانی تبیین کند.
مدیر انتشارات فاتحان ادامه داد: در این راستا در سال گذشته در بیش از ۱۰ نمایشگاه استانی حاضر شدیم و نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را هم در کرمان برگزار کردیم.
رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس یکی از توفیقات این انتشارات را تدوین، تألیف، چاپ و عرضه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با محوریت نقش مردم در دوران دفاع مقدس طی ۱۰ سال گذشته دانست و افزود‌: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عرضه بیش از ۹۶ عنوان کتاب که ۱۲ عنوان آن چاپ نخست است، حضور یافته‌ایم.
ناظری با بیان اینکه این ۱۲ عنوان کتاب در قالب داستانی به زندگی شهدای ورزشکار می‌پردازند، تصریح کرد: نویسندگان شاخص ادبیات پایداری در این پروژه بزرگ در تألیف این آثار داستانی که به سیره شهدای ملی‌پوش ورزشکار از جمله شهید ناصر کاظمی، شهید حسن قاضی، شهید مجدرضایی و شهید قوچانی و... می‌پردازند با سازمان همکاری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه این انتشارات افتخار انتشار بیش از ۳۵ عنوان رمان و داستان بلند دفاع مقدسی را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: یکی از رمان‌های زیبا و خواندنی کتاب «روایت نیمه روز بیست و چهارم» است که به قلم مرحوم بهمن کاوه از نویسندگان شاخص ادبیات پایداری به زندگی روحانی شهید شریف قنوتی می‌پردازد که آن روحانی شهید در ۲۴ روز اول مقاومت خرمشهر به شهادت رسیده است.
مدیر انتشارات فاتحان تأکید کرد‌: این اثر یکی از آثار برجسته داستانی دفاع مقدس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار