کد خبر: 952379
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای امروز تفاهم نامه همکاری امضا کردند
به گزارش جوان، مراسم انعقاد تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان فنی و حرفه‌ای صبح امروز با حضور محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

پاکدل در ابتدای این جلسه گفت: اولویت بنیاد شهید برای امسال اشتغال و کارآفرینی و بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها در سال جدید، افزود: در مجموع حدود ۹۵ هزار نفر فرد بیکار وابسته به بنیاد شهید در کشور وجود دارد که سال گذشته برای اولین بار نزدیک به ۲۵ هزار نفر مشغول به کار شدند. از این تعداد، ۱۴ هزار نفر جذب بخش اجرایی و خصوصی و ۱۰ هزار نفر نیز با دریافت تسهیلات از بنیاد شهید موفق به خود اشتغالی و کار آفرینی شدند.

معاون اجتماعی بنیاد شهید بیان کرد: برای سال ۹۸ نیز با پیش بینی‌های انجام شده، تلاش خواهیم کرد تا رقم خوداشتغالی را با ۲۵ درصد افزایش به حدود ۱۳ هزار نفر برسانیم. همچنین تلاش می‌کنیم سهمیه ۲۵ درصد ماده ۲۱ اعمال شود و فضای اشتغال را برای فرزندان ایثارگران مهیا کنیم.

پاکدل در ادامه گفت: فرصت‌های قانونی بنیاد در زمینه ایجاد اشتغال شامل اعطای تسهیلات و تسهیل شرایط اخذ بیمه‌ها از اقدامات بنیاد به منظور اشتغال این قشر است و آموزش‌ها بر اساس علاقه و استعداد داوطلبان خواهد بود و آموزش‌ها برای ایثارگران برای یک مرحله رایگان است.

در ادامه سلیمان پاک سرشت درباره همکاری با بنیاد شهید گفت: مهارت‌هایی مربوط به حوزه اشتغال آموزش داده می‌شود. مهارت آموزان بنیاد، به صورت رایگان می‌توانند از خدمات فنی و حرفه‌ای استفاده کنند و در مراکز خصوصی هم از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار هستند.

پاک سرشت خاطرنشان کرد: آموزش هم به صورت مجازی است و هم مهارت آموزان در محیط واقعی، کار را تمرین و تجربه می‌کنند. طی دو سال ۴ هزار نفر از جامعه هدف بنیاد شهید به مهارت آموزی توانمند می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار