کد خبر: 952099
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
ششمین یادواره سردار شهید محمود جهان پناه و ۶۰ شهید گردان قمر بنی هاشم تیپ مردم پایه ۷۱ روح الله استان مرکزی، پنجشنبه هفته گذشته ۲۹ فروردین ماه در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای اراک برگزار شد.
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: این یادواره با هدف تجلیل ازسردار شهید محمود جهان پناه فرمانده دلاور این گردان، ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس، ۳ شهید مدافع وطن و ۲ شهید مدافع حرم برگزار می‌شود. ترویج فرهنگ شهادت، تکریم خانواده‌های معظم شهیدان، آشنا نمودن نسل جوان با راه و رسم و سیره شهدا از دیگر اهداف این یادواره است. سخنران این یادواره سردار عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه بود.
گردان قمر بنی هاشم از لشکر علی ابن ابیطالب (ع) در سال ۶۵ تاسیس شد و محمود جهان پناه، با توجه به برجستگی‌های اخلاقی و معنوی و مدیریتی که داشت به فرماندهی این گردان منصوب شد. این گردان در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های متعدد آفندی و پدافندی حضور موثر و تعیین کننده داشت. حضور در مناطق پدافندی شلمچه، حلبچه و فکه وحضور در عملیات‌های با اهمیت کربلای ۱، کربلای ۵، مرصاد و جبل المروارید از جمله این عملیات‌ها است.

این گردان از دوران دفاع مقدس تا سیل اخیر دوشادوش سایر جهادی‌ها در سنگر خدمت به انقلاب و نظام و میهن عزیز اسلامی حضور پیدا کرده است. در این مسیر ۵۵ شهید دفاع مقدس،۳ شهید مدافع وطن به نام‌های حمید آسنجرانی، مهدی جودکی و سید محسن قریشی و ۲ شهید مدافع حرم به نام‌های محمد زهره وند و سعید مسلمی را تقدیم کرده است. در راس شهیدان این گردان شهید محمود جهان پناه فرمانده گردان دردوران دفاع مقدس قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار