کد خبر: 952005
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: فرمانده ناجا در مراسم یادواره شهدای ناجا و رونمایی از کتاب زندگینامه شهید «اقرع» گفت که ۲۰۰ شهید نیروی انتظامی متولد دهه ۷۰ هستند.
به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم یادواره شهدای ناجا و رونمایی از کتاب «مهران می‌خندد» زندگینامه شهید مرزبان مهران اقرع با حضور فرماندهان و خانواده شهدای ناجا در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در این مراسم، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سخنانی اظهار داشت: همه موفقیت در دوران دفاع مقدس و مراحل انقلاب به دست جوانان بوده است. چاپ چنین کتاب‌هایی و برگزاری چنین مراسم‌هایی به معنای رساندن صدای شهدا است.

محسن صالحی‌خواه، نویسنده کتاب «مهران می‌خندد» نیز در سخنانی گفت: من این کتاب را دوست دارم، چون نوشتنش سخت و شیرین بود. برای این کتاب به سیستان و مشهد رفتم. وی ادامه داد: «مهران می‌خندد» زندگینامه و خاطرات شهید مهران اقرع است؛ شهیدی دهه هفتادی که برای این نسل بوده و با توجه به این تهاجم فرهنگی در مسیر الهی قدم برداشته و شهید شده است.
پدر شهید اقرع نیز در وصف پسرش گفت: علاقه مهران به لباس ناجا یک علاقه ذاتی بود و آن قدر به این لباس علاقه داشت که می‌توانست با سابقه جبهه من معاف شود، اما این کار را نکرد. وی ادامه داد:، چون من در ناجا بودم و می‌توانستم او را سفارش کنم، ولی او اهل سفارش‌پذیری و سفارش کردن نبود و با عشق و علاقه و آگاهی کامل در این مسیر قدم برداشت. پدر شهید اقرع گفت: مهران به معنای واقعی عاشق ولایت، مردم، صله ارحام و نوع‌دوستی بود و این‌ها در وجودش موج می‌زد.

سردار حسین اشتری در ادامه این مراسم گفت: ما در ناجا از ۱۳ هزار شهید، ۲۰۰ شهید دهه هفتادی داریم و وقتی ما زندگی این شهدا را مرور می‌کنیم، بیانات حضرت آقا مبنی بر امیدواری به آینده و تأکید بر جوانان را درک می‌کنیم و این شهدای ما همان روحیه شهدای دوران دفاع مقدس را دارند.
سردار اشتری گفت: امروز شهدای ما برای مقابله با فساد اقتصادی نیز عمل می‌کنند و شهدایی داریم که برای مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی جان خود را فدا کردند. فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق ایران گفت: نیروی انتظامی و نیرو‌های مسلح به فرمان رهبری حضور مؤثری در قضیه سیل و خدمت‌رسانی به مردم داشتند و ناجا برای امنیت و خدمت‌رسانی با همان روحیه شهدا به مردم کمک می‌کند و در این قضیه سیل هم شبانه روز خدمت می‌کند.

سردار اشتری افزود: در ایام عید که مسافرت‌ها در نیمه اول ۱۴ درصد افزایش و در نیمه دوم ۱۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشت، همکاران بنده شبانه روز با عشق به مردم خدمت می‌کردند و این بالا‌ترین سرمایه است که نیروی انتظامی در کنار مردم است که این موضوع در کشور‌های دیگر سابقه ندارد و این هم به برکت امام (ره) و امام خامنه‌ای است.
در پایان مراسم ضمن رونمایی از کتاب «مهران می‌خندد» از خانواده شهدای ناجا، شهیدان مهران اقرع، حسن شهسواری، حسن پاینده، محمدعلی دولت‌آبادی، علی احمدنژاد، رضا مرادی، رضا شجاع، محمد جلال کاشانی، سجاد محمدی و شهید هسته‌ای داریوش رضایی نژاد تجلیل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار