کد خبر: 946611
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
گزارش «جوان آنلاین» از فشار برخی متقاضیان اکران نوروز
در حالیکه هنوز هیچ خبری از آغاز جلسات بررسی گزینه‌های اکران نوروزی نیست، برخی صاحبان و متولیان آثار سینمایی از قطعی بودن اکران نوروزی فیلم‌شان خبر داده‌اند، به طوریکه تا کنون ۴ فیلم، خود را از گزینه‌های اصلی اکران نوروز دانسته‌اند!

سرویس فرهنگی جوان آ‌نلاین - حامد طبیعت پور: هنوز چند ساعتی از برگزاری باشکوه مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنوازه فیلم فجر نگذشته بود که گمانه زنی‌ها پیرامون گزینه‌های اکران نوروز آغاز شد و همانند سال‌های گذشته برخی رسانه‌ها گزینه‌های متعددی را برای اکران نوروز ۹۸ نام بردند. اما اتفاق عجیبی که امسال با آن مواجه هستیم متقاضی بودن اکثر فیلم‌ها برای اکران در ایام نوروز است! نکته جالب ماجرا آنجاست که در حالیکه هنوز هیچ خبری از آغاز جلسات بررسی گزینه‌های اکران نوروزی نیست، برخی صاحبان و متولیان آثار سینمایی از قطعی بودن اکران نوروزی فیلم‌شان خبر داده‌اند، به طوریکه تا کنون ۴ فیلم، خود را از گزینه‌های اصلی اکران نوروز دانسته‌اند!
فیلم‌های «متری شیش و نیم»، «چهارانگشت»، «دینامیت» و «پیشونی سفید۳» آثاری هستند که رسانه‌ها طی چند روز گذشته از احتمال قطعی بودن اکران‌شان در ایام نوروز خبر داده‌اند.

این در حالیست که غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش، چندی پیش با بیان اینکه آیین‌نامه اکران نوروزی هنوز نهایی نشده و سرگروه‌ها مشخص نشدند تاکید کرد امکان ثبت قرارداد برای اکران نوروزی مردود است و مورد تایید ما نیست. وی همچنین در مورد گزینه‌های احتمالی در صف اکران نوروز گفت: البته فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر متقاضی بودند اولویت اکران نوروزی را خواهند داشت.

لذا باتوجه به این امر که هنوز جلسات بررسی گزینه‌های اکران نوروز برگزار نشده و شورای صنفی در حال تدوین آئین نامه جدید اکران است و بعد از تدوین آئین نامه نوبت به انتخاب سرگروه برای فیلم‌های منتخب می‌رسد و در نهایت هر سرگروه عهده دار اکران یک فیلم در ایام نوروز ۹۸ خواهد شد، پر واضح است که اقدام برخی متقاضیان از نام بردن فیلم‌شان برای اکران نوروز و انتخاب زودهنگام نام فیلم خود برای اکران را صرفا نمی‌توان یک اشتباه سهوی دانست بلکه آنچه بیم آن می‌رود این است که برخی صاحبان آثار سینمایی با مطرح کردن نام فیلم‌ها در فضای رسانه‌ای کشور قصد فشار بر اعضای شورای صنفی را دارند تا با کمک قدرت رسانه و توقعی که برای مخاطب ایجاد شده بتوانند در نظر و آرای اعضا شورای صنفی اثر گذار باشند.

از این روز لازم است اعضای شورای مذکور نهایت دقت و البته ظرافت را به خرج دهند تا در دام برخی تولیدکنندگان آثار سینمایی نیفتند و با رعایت انصاف و همچنین شناخت ذائقه مخاطب در این ایام، گزینه‌های اکران نوزوز سال ۹۸ را به درستی انتخاب کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار