کد خبر: 943406
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
سایت دیوار همچنان محبوب سارقان است
تلاش سارقان برای سرقت از مشتریان سایت دیوار همچنان ادامه دارد و به زعم هشدار پلیس به گردانندگان این سایت پرطرفدار هر روز که می‌گذرد مشتریان بیشتری از این سایت در دام سارقان گرفتار می‌شوند. در تازه‌ترین پرونده‌ای که روز گذشته در دادسرای ویژه سرقت بررسی شد دختر و پسری که برای تأمین هزینه زندگی‌شان در خارج از کشور اقدام به سرقت گوشی‌های ایفون از مشتریان سایت دیوار می‌کردند بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، این پرونده چندی قبل به دستور قاضی علی‌وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه‌۳۴ در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس‌آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. بررسی اوراق پرونده حکایت از این داشت که زوج جوانی با طراحی یک نقشه حساب شده اقدام به سرقت گوشی‌های آیفون از مشتریان سایت دیوار می‌کنند. یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود به پلیس گفت: چند روز قبل برای فروش گوشی آیفون گرانقیمتم را در سایت دیوار آگهی دادم. بعد از آن چند نفر تماس گرفتند و درباره قیمت گوشی و مشخصات آن سؤال کردند. یکی از تماس گیرندگان، اما اصرار به خرید گوشی داشت و گفت که می‌خواهد آن را به عنوان هدیه به همسرش بدهد. بعد از حرف زدن درباره مشخصات گوشی و قیمت آن، نشانی خانه‌ام را به او دادم. چند ساعت بعد آن مرد با یک خودروی پژو‌۲۰۶ که زن جوانی در صندلی جلوی آن سوار بود سر قرار آمد. خریدار گوشی از ماشین پیاده شد، اما همسرش داخل ماشین نشست. من گوشی را به همراه کارتن آن به خریدار دادم و او هم اجازه خواست تا گوشی را به همسرش نشان دهد که قبول کردم. او گوشی و کارتن آن را به همسرش داد و به طرف من برگشت و دوباره درباره قیمت آن شروع به چانه زنی کرد. سرانجام سر قیمت با هم توافق کردیم و او اجازه خواست تا پول را از داخل ماشین بیاورد که قبول کردم. آن مرد به طرف ماشینش رفت و پشت فرمان نشست. ناگهان پایش را روی پدال گاز گذاشت و از محل دور شد. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس با اطلاعاتی که شاکیان در اختیار مأموران گذاشته بودند متوجه شدند که همه سرقت‌ها از طرف زن و مردی جوان و به یک شیوه رقم خورده است. آن‌ها سرانجام در جریان بررسی‌های خود موفق شدند اولین سرنخ را به دست آوردند. فروشنده یکی از گوشی‌ها صاحب یک مغازه فروش گوشی‌های تلفن همراه بود. وقتی مأموران پلیس تصویر فروشنده را به شاکیان نشان دادند آن‌ها تأیید کردند که این مرد همان کسی است که با همدستی همسرش گوشی‌هایشان را سرقت کرده است بنابراین مأموران که موفق به شناسایی سارق شده بودند او را بازداشت کردند.
متهم وقتی با شاکیان مواجه شد چاره‌ای جز اعتراف نداشت. او توضیح داد: مدتی قبل بود که عضو یک سایت همسریابی شدم. در آن سایت با دختری آشنا شدم و خیلی زود به هم علاقه‌مند شدیم و قرار ازدواج گذاشتیم. ما تصمیم گرفتیم که برای ادامه زندگی به شهری در اروپا برویم، اما برای این کار پولی در بساط نداشتیم تا اینکه دختر جوان پیشنهاد سرقت داد. او گفت: بهتر است برای تهیه پول ازدواج و سفرمان در سایت دیوار پرسه بزنیم و فروشندگان گوشی‌های آیفون را شناسایی کنیم و گوشی‌هایشان را سرقت کنیم و من گوشی‌ها را در مغازه‌ام به فروش برسانم که قبول کردیم. ما توانستیم از این راه پول خوبی هم پس انداز کنیم، اما سرانجام گرفتار پلیس شدیم.
با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت‌کارآگاهان موفق به بازداشت همدست او شدند. دختر جوان هم در بازجویی‌ها حرف‌های همدستش را تأیید کرد. تحقیقات بیشتر از متهمان به دستور بازپرس در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار