کد خبر: 943405
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳
حساس شدن رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مسئولان کشور را نیز به تکاپو انداخته و به نظر می‌رسد خیلی‌ها تلاش می‌کنند خود را در موفقیت احتمالی تیم ملی در امارات سهیم بدانند. معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته از برنامه‌ریزی‌اش برای تماشای فینال این دوره از رقابت‌ها خبر داد، از اینکه به شکل ویژه‌ای نتایج تیم ملی فوتبال را پیگیری می‌کند. توجه خاص اسحاق جهانگیری به مستطیل سبز مهر تأییدی بر اعتراض ورزشکاران و مربیان به تبعیض زیاد و دائمی میان فوتبال و سایر رشته‌هاست.
شيوا نوروزی

سرویس ورزش جوان آنلاین: جام ملت‌ها به مراحل پایانی رسیده و همه ما منتظر قهرمانی تیم ملی هستیم. در روز‌هایی که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نیز تمام تلاش‌شان را به کار گرفته‌اند تا زمینه موفقیت تیم فوتبال در این رویداد مهم فراهم شود و پس از چهار دهه جام قهرمانی به ایران بیاید، معاون اول رئیس‌جمهور شخصاً پیگیر اخبار و مطالبات ملی‌پوشان در امارات است. البته پیگیری‌ها فقط به نتایج بازی‌ها و پشت سر گذاشتن رقبای آسیایی ختم نمی‌شود. جهانگیری علاوه بر این مسائل، دستور پرداخت نقدی پاداش اعضای تیم ملی را صادر کرد. علاوه بر این، معاون اول رئیس‌جمهور برای آنکه ثابت کند یار دوازدهم تیم ملی است، فقط منتظر صعود تیم کشورمان به فینال است تا سریعاً به اردوی تیم در امارات ملحق شود و روحیه‌ای مضاعف به تیم بدهد! که البته بد نیست، ولی وقتی در کنار بی‌توجهی به سایر رشته‌ها قرار می‌گیرد، مورد اعتراض است.
تیم ملی همه رشته‌ها نمایندگان ورزش ایران هستند و حمایت و پشتیبانی از آن‌ها وظیفه همه ماست، چه مردم و چه مسئولان. تا امروز مردم ایران در برهه‌های مختلف ثابت کرده‌اند حامی ورزشکارانمان هستند و با وجود توجه زیاد به فوتبال، سایر رشته‌ها را نیز فراموش نمی‌کنند و قدر مدال‌ها و افتخاراتشان را می‌دانند، اما مسئولان با توجه خاص و ذوق‌زدگی‌های عجیب در قبال فوتبال، تبعیض را به معنای واقعی نشان می‌دهند. اگرچه قهرمانی در جام ملت‌ها اهمیت زیادی برای ما دارد، اما آقای جهانگیری وظایف مهم‌تری، چون رسیدگی به اوضاع معیشتی مردم، پرداخت حقوق‌های معوقه، شرایط اقتصادی و هزار و یک مسئولیت حساس دیگر دارد که قطعاً اهمیت‌شان به مراتب بیشتر از فوتبال است. از طرفی کشورمان هم وزارت ورزش دارد و هم فدراسیون فوتبال؛ دو نهادی که همه مدیران شناخته شده‌اش در اردوی تیم ملی حضوری فعال دارند و بازی‌ها را نیز از نزدیک مشاهده می‌کنند.
جدا از انتظارات آحاد مردم، جامعه ورزش سال‌هاست که در حسرت نگاه ویژه مسئولان، به خصوص پیش از رویداد‌های مهمی، چون بازی‌های آسیایی، جهانی و المپیک است. وقتی جهانگیری به شکل خودجوش از فوتبال ملی و جام ملت‌ها صحبت می‌کند، به مدال‌آوران جاکارتا که با گذشت شش ماه از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هنوز پاداش‌هایشان را نگرفته‌اند باید حق داد که از تبعیض آشکار دست راست رئیس‌جمهور بین رشته‌های ورزشی گلایه کنند. هنوز از ۲۷ هزار سکه‌ای که باید به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اهدا شود، خبری نیست. معلوم نیست چرا آقای معاون اول اندکی از نگرانی‌هایش را صرف رسیدگی به مشکلات متعدد غیرفوتبالی‌ها نمی‌کند!‌ای کاش جهانگیری در بازی‌های المپیک و آسیایی نیز برای افزایش روحیه نمایندگان کشورمان پاداش ویژه در نظر می‌گرفت یا لااقل پای درددل‌های ورزشکارانمان می‌نشست، اما به نظر می‌رسد آقایان کشش عجیبی به فوتبال دارند.
این اولین‌بار نیست که مسئولان ارشد کشور نسبت به فوتبال اینگونه حساسیت به خرج می‌دهند، اما این‌بار عملکرد تیم ملی به‌گونه‌ای بوده که شانس‌مان برای رسیدن به فینال جام ملت‌ها و تصاحب جام قهرمانی بیشتر است. در این شرایط حضور در ورزشگاه و سهیم شدن در موفقیت تیم ملی بهترین تبلیغ برای چهره‌های سیاسی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار