کد خبر: 943388
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:
رئیس جمهور بار دیگر هدف تحریم ظالمانه و غیرقانونی امریکا را تنها اعمال فشار به مردم ایران دانست و تأکید کرد با افتخار تحریم‌های امریکا را دور می‌زنیم و آن‌ها هرگز نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با تبریک فرا رسیدن بهمن‌ماه؛ ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر به ملت بزرگ ایران، گفت: همه می‌دانیم بهمن‌ماه، دهه فجر و به‌ویژه روز ۲۲ بهمن امسال از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است. وی اظهار کرد: خوشحالیم به رغم همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی بوده، تحریم‌های غیرقانونی امریکا نتوانسته به اهداف مد نظرشان برسد و خودشان اعتراف می‌کنند که این تحریم‌ها، آن‌ها را به اهدافشان نمی‌رساند، هر چند که زحمت و سختی برای مردم ما به وجود می‌آورند، اما هرگز نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند. روحانی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند در دو موضوع نفت و صادرات و فروش آن و مسائل بانکی، ایران را در فشار قرار دهند، گفت: در ارتباط با مسائل نفتی خوشبختانه مسیر‌ها و راه‌های مختلفی را برای فروش نفت دنبال می‌کنیم و با افتخار تحریم‌های امریکا را دور می‌زنیم. رئیس جمهور افزود: همه کشور‌ها می‌دانند که این تحریم ظالمانه، غیرقانونی و علیه ملت ایران بوده و علیه هیچ فرد، نهاد یا دستگاه دولتی نیست و تنها منجر به اعمال فشار به مردم ایران خواهد شد.
روحانی با بیان اینکه خوشحالیم طی ۴۰ سال گذشته ذخایر کشف شده نفت کشور نسبت به آغاز انقلاب حدود دو برابر شده است، ادامه داد: میزان ذخایر امروز نفت و میعانات کشور در مقایسه با ابتدای انقلاب، رقم بالایی است و نشان می‌دهد که موفقیت‌های خوبی در کشف منابع جدید داشته‌ایم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امریکایی‌ها در زمینه مسائل بانکی تلاش می‌کنند تا نقل و انتقال مالی را برای ایران دچار مشکل کنند، افزود: آن‌ها برای رسیدن به این هدف به دنبال یارگیری هستند و مسئله مبارزه مالی با تروریسم را در این راستا بهانه قرار داده‌اند. روحانی با تأکید بر اینکه «امروز همه دنیا می‌دانند که ایران هم پیشتاز مبارزه با تروریسم بوده و هست و هم خود قربانی تروریسم از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است»، اظهار داشت: ملت و مسئولان ما به خوبی در برابر تروریست‌های مزدور پس از انقلاب مقابله کردند و امروز هم ایران نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم و امنیت منطقه برعهده دارد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه لوایح چهارگانه‌ای که دولت در این زمینه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: همه باید بدانند که ایران نه تنها در مبارزه عملی با تروریسم بلکه در همه زمینه‌ها در این راستا پیشگام و پیشتاز است. امروز در زمینه مسائل مالی و انسداد راه‌هایی که برخی گروه‌ها می‌خواهند برای اقدامات تروریستی از سیستم بانکی و پولشویی و نظایر آن استفاده کنند، با همه توان مقابله می‌کنیم و امریکایی‌ها که امروز صهیونیست‌ها نیز پشتیبان آن‌ها هستند، باید در این زمینه دچار شکست شوند. رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه دولت و مجلس با همکاری هم اقدامات خوبی راجع به لوایح چهارگانه به انجام رسانده‌اند و امیدواریم نهاد‌های دیگری هم که در این زمینه باید اقداماتی را در مراحل نهایی انجام دهند با سرعت بیشتر تلاش کرده تا بتوانیم این لوایح را به تصویب رسانده و این امید امریکا را ناامید و توطئه آن‌ها را در موضوع مالی و بانکی خنثی کنیم.

لایحه جامع انتخابات تقدیم مجلس می‌شود
روحانی با اشاره به بررسی برخی لوایح در دولت که دارای ویژگی‌ها و اهمیت فوق‌العاده‌ای هستند، اظهار داشت: در دولت لایحه جامع انتخابات به تصویب رسید و در هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه انتخابات برای مردم ایران بسیار مهم است، افزود: انتخابات آزاد و سالم یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است و آنچه می‌توانیم به وسیله آن امروز کشور را با گذشته به خوبی مقایسه کنیم و مورد شهادت همه مردم هم هست، این است که امروز مردم پرشور در صحنه انتخابات حضور دارند و به خوبی می‌دانند که رأی آن‌ها مؤثر است و به همین دلیل است که در انتخابات حضور یافته و در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند. روحانی با اشاره به اینکه «به همین دلیل است که وقتی به مردمی که ساعت‌های طولانی در صف‌ها ایستادند، اعلام می‌کنیم رأی‌گیری در ساعت ۱۲ شب به پایان می‌رسد، ناراحت می‌شوند و احساس می‌کنند وظیفه‌ای سنگین را نتوانستند به انجام برسانند»، گفت: حوزه‌های انتخابیه به لحاظ سرعت در دریافت آرا از مردم دچار کندی‌هایی هستند، اما نباید تاوان آن را مردم بدهند؛ همانطور که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ۲ تا ۳ میلیون نفر از مردم نتوانستند رأی خود را بدهند در حالی که برخی از آن‌ها بیش از سه ساعت در صف ایستاده بودند و این نشان می‌دهد که حضور در انتخابات برای مردم اهمیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار