کد خبر: 943378
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
سعید صادقی عکاس دفاع مقدس تصمیم دارد در مجموعه عکس جدیدش سراغ رزمندگانی برود که در دوران دفاع مقدس از آن‌ها عکاسی کرده بود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سعید صادقی عکاس شناخته شده دفاع مقدس در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به آغاز یکی از پروژه‌های جدید خود با عنوان «جست‌وجو‌های یک عکاس» توضیح داد: مدتی است که پروژه جدیدی را با اهداف متفاوتی آغاز کرده‌ام که طی آن سراغ رزمندگانی خواهم رفت که سال‌ها پیش و در دوران دفاع مقدس از آن‌ها عکاسی کرده بودم. وی در تشریح این ایده گفت: من با این هدف با کلیدواژه‌های «جست‌وجو‌های یک عکاس» و «صاحبان این عکس‌ها چه کسانی هستند» از مردم درخواست کرده‌ام پس از انتشار مجموعه عکس‌هایی که تصاویر رزمندگان در آن وجود دارد، آن‌ها را شناسایی کرده و اگر صاحبان عکس‌ها را می‌شناسند با من تماس بگیرند. صادقی ادامه داد: من مدت‌هاست دنبال اجرای چنین پروژه‌ای هستم که امیدوارم بتوانم درباره آن به نتایج مثبتی دست پیدا کنم، البته در این راه وقتی به جست‌وجوی تصویر‌ها پرداختم، تعداد زیادی از آن‌ها به شهادت رسیده بودند و وقتی خانواده‌های این رزمندگان با عکس دیده‌نشده فرزندشان در جبهه مواجه می‌شدند اتفاقات و لحظات نابی شکل می‌گرفت که من از این صحنه‌ها نیز عکاسی کردم.
این عکاس پیشکسوت دفاع مقدس تصریح کرد: به هر حال آنچه من در اجرای این پروژه مدنظر قرار داده‌ام تطابق زندگی رزمندگان دیروز و شهروندان امروزی است که می‌تواند دربرگیرنده دریچه‌ای جدید برای دوران پس از جنگ باشد. شاید برای خیلی از مخاطبان این نکته‌ها جالب باشد که هم اکنون در جای جای این سرزمین انسان‌هایی هستند که با وجود حضور چندین ماهه یا چندین ساله در دوران دفاع مقدس، امروز شرایط عجیب و متفاوتی دارند که توصیف آن بسیار سخت است. این جست‌وجو شخص من را با زوایای جدیدی از زندگی آن‌ها آشنا کرد که برایم بسیار قابل تأمل بود.
این عکاس شناخته شده جنگ بیان کرد: امروزه برخی از همین رزمندگان که من دنبال تصاویری از زندگی امروزی‌شان هستم، به قدری در شرایط بدی به سر می‌برند که دیدن تصاویر جدیدی از آن‌ها شاید تلنگری برای همه باشد. این‌ها قطعاً آغازگر قصه‌های جدیدی از جنگ هستند. این‌ها برای من قهرمان‌های تو خالی یک جنگ نیستند. این‌ها افرادی هستند که هر کدام روایت‌های متفاوتی از شرایطی که در آن قرار داشتند، دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار