کد خبر: 943279
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
گزارش خبرنگار اعزامی «جوان» به امارات از مشکلات تماشاگران ایرانی در جریان جام ملت‌ها
تماشاگران ایرانی که با وجود مشکلات اقتصادی برای تشویق تیم ملی به امارات آمده‌اند، معتقدند فدراسیون فوتبال احترامی برای تماشاگران قائل نیست.
مانند چهار سال پیش در استرالیا، این‌بار در امارات هم تیم ملی فوتبال تنها نیست. همانطور که در دوره پیش جام ملت‌ها، ایرانیان مقیم استرالیا برای تیم ملی سنگ‌تمام گذاشتند، اینجا در ابوظبی و دوبی هم ایرانی‌های مقیم امارات تا امروز، ملی‌پوشان را تنها نگذاشته‌اند. نزدیکی ایران و امارت نیز سبب شده برخی از هواداران خودشان را از ایران به این کشور برسانند، هرچند سه برابر شدن قیمت درهم به عنوان واحد پول امارات در یک سال اخیر، خیلی از تماشاگران ایرانی را هم از سفر به امارات محروم کرد.

درآمد ارزی دارید به امارات بیایید
در بین‌شان همه قشر‌ها هستند، از ایرانی مقیم تا جوانی که با تور و هزینه ۵‌میلیونی تنها برای یک بازی به امارات آمده است، حتی یکی از آن‌ها می‌گوید برای این سفر وام ۲۲ درصد گرفته و باید تا سال ۱۴۰۰ قسط بدهد. رسول برای شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی به امارات آمده، اما عنوان می‌کند که به خاطر تیم ملی یک هفته زودتر آمده است: «دو ساعت قبل از بازی با عمان به امارات آمدیم. هدف‌مان شرکت در یک نمایشگاه بین‌المللی در دوبی بود که هفته آینده است، اما به خاطر فوتبال یک هفته زودتر آمدیم و بلیت همه بازی‌ها را هم تهیه کردیم.»
وقتی با سؤالی درباره مشکلات اقتصادی و گرانی ارز برای آمدن به امارات روبه‌رو می‌شود، اعتراف می‌کند که با این هزینه‌های کمرشکن باید درآمد ارزی داشته باشد تا بتواند برای تماشای جام ملت‌ها به امارات بیاید: «با توجه به وضعیت اقتصادی مردم باید حتماً درآمد ارزی داشته باشند تا بتوانند هزینه‌های چنین سفری را تأمین کنند. خیلی از دوستان من که در تهران بودند، دوست داشتند بیایند و بازی‌های ایران در جام ملت‌ها را از نزدیک ببینند، اما حتی پول هواپیما را هم نداشتند. من هم با توجه به درآمدی که از حضورمان در نمایشگاه داشتیم، بخشی از آن را برای هزینه دیدن بازی‌های تیم ملی کنار گذاشتم، اما همه چنین امکانی را ندارند و با توجه به چند برابر شدن قیمت ارز امکان تماشای بازی‌ها را از نزدیک ندارند.»

فدراسیون به تماشاگران احترام نمی‌گذارد
فریدون با خانواده‌اش از اندیمشک به ابوظبی آمده است. او همان تماشاگر ایرانی معروف جام جهانی ۲۰۱۸ است که با برادرش با یک پژو پارس از جنوب ایران به روسیه سفر کرده بود. قبل از بازی با عراق آمده است و می‌گوید اگر تیم ملی تا فینال برود در امارات می‌ماند: «خودمان شخصی آمدیم و جام ملت‌ها دومین باری است که بازی‌های تیم ملی را در خارج از کشور تماشا می‌کنیم. جام جهانی ۲۰۱۸ هم به همراه بردارم با پژو پارس به روسیه رفتیم که خیلی سروصدا کرد و گزارش سفرمان با ماشین در تلویزیون هم پخش شد. اینجا، چون امکان سفر با ماشین نبود، خودم و همسرم آمدم و برادرم نیامد.»
هوادار اندیمشکی تیم ملی هم دل پر دردی از گرانی ارز دارد و عنوان می‌کند که چند تن از دوستانش به خاطر همین گرانی نتوانسته‌اند به امارات بیایند: «واقعاً هزینه‌ها برای ما بالاست و خیلی هم سخت است. با این حال به خاطر عشق به ایران تا جایی که بتوانیم هزینه می‌کنیم. گرانی درهم باعث شده خیلی از دوستان و اطرافیانم که علاقه داشتند مسابقات را از نزدیک تماشا کنند، قید تماشای جام ملت‌ها را بزنند.» همسر این هوادار هم از بی‌توجهی فدراسیون فوتبال نسبت به سازماندهی هوادارانی که با وجود مشکلات اقتصادی از ایران به امارات آمده‌اند، گلایه می‌کند و معتقد است که احترام هوادار ایرانی رعایت نمی‌شود: «ایرانی‌هایی که برای تشویق تیم ملی به امارات می‌آیند، خیلی‌هایشان خبر ندارند که تهیه بلیت به چه صورت است. فدراسیون فوتبال ایران باید برای هواداران ایرانی که با چنین سختی به امارات می‌آیند، ارزش قائل باشد و تسهیلاتی برایشان در نظر بگیرد. الان می‌بینید که برای هواداران کشور‌های عربی در بازی با عمان بلیت رایگان در اختیارشان قرار می‌دادند تا تماشاگر جذب کنند.»
او ادامه می‌دهد: «به تماشاگر ایرانی که با وجود مشکلات اقتصادی به امارات آمده، احترامی توسط فدراسیون فوتبال گذاشته نمی‌شود. ما بلیت مجانی نمی‌خواهیم، اما حرفمان این است که مسئولان فدراسیون برای تماشاگران ایرانی ارزش قائل شوند و ببینند که کشور‌های عربی چه امتیاز‌هایی برای تماشاگرانشان در نظر گرفته‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار