کد خبر: 943267
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
در حالی که از شنبه ۲۹ دی ماه واریز ۲۰۰ هزار تومان بسته حمایت غذایی به حساب‌های کارگران مشمول قانون کار آغاز شده، گزارش‌ها حاکی از آن است که این مبالغ به حساب‌های بخشی از کارگران واریز نشده و سامانه پیامکی #۴*۴* نیز که برای آگاهی از علت عدم دریافت بسته حمایتی اطلاع‌رسانی شده و قرار بود روز دوشنبه فعال شود، همچنان غیر فعال است.
به گزارش «ایسنا»، هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که مبلغ بسته حمایت غذایی را تأمین اعتبار کرده‌است. این خبر کافی بود تا سازمان تأمین اجتماعی که پیش از این از کسری منابع برای توزیع بسته‌های حمایتی خبر داده بود به سرعت دست به کار شود و با در اختیار داشتن شماره‌های حساب مشمولان قانون کار، وجه مورد نظر را به حساب‌ها واریز کند. واریز وجوه بسته‌های حمایتی در حالی از روز شنبه آغاز شد که تراکنش‌های مالی بانک مرکزی امکان واریز مابقی وجوه را نداد و ادامه این روند را به روز بعد موکول کرد.
همه کارگران مشمول قانون کار حتی اگر در بخش‌های خصوصی مشغول کار باشند، مشروط بر اینکه بیمه‌پردازی آن‌ها به سازمان تأمین اجتماعی بوده، دریافتی زیر ۳ میلیون تومان داشته و عضوی از اعضای خانواده آن‌ها سبد حمایتی دریافت نکرده باشد، از کمک هزینه معیشتی دولت بهره‌مند می‌شوند. در لیست بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی نام کارگران ساختمانی، کارگران فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کارگران واحد‌های صنعتی مشمول قانون کار هم دیده‌می‌شود. به گفته مقامات کارگری، بخش اعظمی از کارگران فصلی و ساختمانی، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند، در حالی که بیش از سایر گروه‌ها مستحق دریافت بسته حمایتی هستند.
در حالی که بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵/۶ میلیون کارگر مشمول قانون کار، اعتبار مربوط به بسته حمایتی خود را دریافت کردند، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که یک عده از کارگران هنوز موفق به دریافت این بسته‌ها نشده‌اند و اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی شاهدی بر این مدعاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار