کد خبر: 943252
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
عملیات تفحص شهدا نمادی از جهان‌بینی دینی ایرانیان است. فرهنگ ما، ایثار و شهادت است. دو مفهومی که در پوسته دنیا نمی‌گنجد.
این دنیا نه با مفهوم ایثار آشناست و نه با مفهوم شهادت. دنیا را باید با مفاهیم بازی و بازیچه و زینت و تفاخر و تکاثر و حرص و طمع به مخاطب آن شناساند و ایثار از مفاهیمی است که در ورای این دنیای فانی معنا می‌شود. شهادت نیز در کتاب دنیا، لغتی به کار نرفته و ناآشناست. آنکه شهادت می‌طلبد، دفتر دنیا را می‌بندد و اینچنین است که ما با فرهنگ ایثار و شهادت تا آخر و تا آنجا که بتوانیم، چشم انتظاری مادران شهدا را با عملیات تفحص پیکر‌های پاک شهدا جوابگو هستیم. این بار شهید علیرضا زیبرم پس از ۳۰ سال به آغوش مادر بازگشت.
شهید زیبرم، از شهدای تهرانی دفاع مقدس است که در سال ۶۷ به شهادت رسید، اما پس از ۳۰ سال مفقودالاثری پیکر مطهر او در عملیات اخیر تفحص کمیته جست‌و جوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح کشف شد.
شهید زیبرم متولد ۳۰ شهریور ماه ۱۳۴۶ و دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی بود. این شهید بزرگوار از طریق لشکر ۱۹ فجر شیراز عازم جبهه جنگ تحمیلی شد و سرانجام در آخرین ماه‌های جنگ در ۴ خرداد ماه سال ۶۷ در پاسگاه زید به شهادت رسید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
الهی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار