کد خبر: 943114
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
عضو هیات مدیره انجمن سینماگران تبریز:
عضو هیات مدیره انجمن سینماگران تبریز از این شهر به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی ایران نام برد و گفت: جشنواره فیلم تبریز رویدادی برای معرفی دوباره جایگاه تبریز در عرصه‌های هنری است.

سیروس مصطفی با بیان این مطلب اظهار داشت: عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و هنری ایران یک شبه برای تبریز به دست نیامده و سال‌های متمادی برای هنرهای مختلف به خصوص سینما در این شهر تلاش شده و طبیعتا هنرمندان بزرگی هم از سینمای تبریز به ظهور رسیده‌اند. 

وی، برپایی جشنواره‌ها را به مثابه ویترینی برای هر منطقه دانسته و افزود: هنرمندان آثار خود را در این ویترین چیده و در ضیافتی با شکوه می‌توانند آثار یکدیگر را تماشا کرده و به نقد این آثار بپردازند.

عضو هیات مدیره انجمن سینماگران تبریز یادآور شد: همچنین در این جشنواره‌ها راهکارهای ارتقاء زیربناهای سینمای استان بررسی و نقاط ضعف و قوت زیرساخت‌ها و آثاری که تولید شده نیز مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

این کارگردان تبریزی با تاکید بر ضرورت برگزاری جشنواره فیلم تبریز، تصریح کرد: تبریز با قدمتی دیرینه و به عنوان نخستین شهر صاحب سینما در ایران، نیازمند جشنواره‌ای برای مطرح کردن نام این شهر است.

مصطفی افزود: در گذشته جشنواره‌های متعددی مثل جشنواره وحدت در دهه 60، جشنواره فیلم رحمت دهه 80، همایش‌های  سیب استانی و... در تبریز برپا شده و امروز خلاء محسوسی در این زمینه دیده می‌شود که اگر حالا نتوانیم نهال جشنواره فیلم تبریز را در این زمهریر زمستانی حفظ کنیم اتفاق خیلی بدی برای هنر سینمای تبریز است.

وی با تاکید بر اینکه فستیوال سینمایی به نوعی آن شهر را در عرصه جهانی معرفی می‌کنند،گفت: فستیوال‌های معتبر جهانی مثل ونیز و برلین با نامگذاری عنوان این شهرها بر روی خود، تلاشی برای معرفی هر چه بیشتر این شهرها دارند.

عضو هیات مدیره انجمن سینماگران تبریز خاطرنشان کرد: اگر امروز در سینمای ایران حرفی برای گفتن داریم و تبریز جایگاه خود را به دست آورده، در نتیجه همین جشنواره‌هایی است که در گذشته در تبریز برگزار شده، چرا که این‌ها محلی برای رشد و استعدادیابی پدیده‌های نوظهور است. 

مصطفی، جشنواره‌ها را بهانه‌ای برای تولید فیلم در استان عنوان کرده و گفت: جشنواره‌های متعدد برگزار شده در ایران بهانه‌ای برای تولید آثار هستند و در واقع فعالان سینمایی ما به واسطه جشنواره‌ها برای فیلمسازی تشویق می‌شوند.

وی با ارائه پیشنهادهایی برای بهره‌وری هر چه بیشتر جشنواره فیلم تبریز تصریح کرد: برگزاری جلسات تخصصی با موضوعات سینما و تاریخ، سینما و فلسفه و... در حاشیه جشنواره، برپایی کارگاه‌های آموزشی به طوریکه بخش کارگاهی با حضور اساتید مطرح کشوری طی چند روز برپایی جشنواره منجر به تولید فیلم باشد، غرفه‌های عرضه کتب سینمایی، اکران آثار مطرح سینمایی ایران و جهان و... می‌تواند موجب بهره‌وری هر چه بیشتر جشنواره فیلم تبریز باشند.

عضو هیات مدیره انجمن سینماگران تبریز با تاکید بر اینکه این جشنواره توانایی تبدیل شدن به یک رویداد ملی را دارد، بیان کرد:طی دو سال اخیر زیرساخت‌های خوبی در تبریز ایجاد شده که از آن جمله می‌توان به احداث چند پردیس سینمایی اشاره کرد.

مصطفی با اشاره به لزوم هم‌افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی و هنری در برنامه‌های فرهنگی، گفت: هر رویداد فرهنگی و هنری که در این شهر برگزار می‌شود، هم‌افزایی تمام نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در چشم‌انداز جشنواره فیلم تبریز شایستگی برگزاری ملی این رویداد را در نظر داشت، خاطرنشان کرد: تبریز استحقاق برپایی یک جشنواره سینمایی ملی را دارد که در این خصوص تامین منابع مالی یک بحث جدی است، چرا که برگزاری یک جشنواره ملی باید استانداردهایی داشته باشد. 

عضو هیات مدیره انجمن سینماگران تبریز در پایان یادآور شد: برگزاری این رویداد در سطح ملی این به نفع استان است، چرا که منجر به اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر