کد خبر: 943112
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی‌شدن انتخابات، نگاهی فراقومی و فراقبیله‌ای در جامعه شکل می‌گیرد و نمایندگان شاخص‌تری به مجلس راه می‌یابند.

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: استانی‌شدن انتخابات بی‌نهایت خوب است و افق دید را باز و مردم بیشتر حضور پیدا می‌کنند.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در صورت استانی شدن انتخابات مردم، نخبگان و تحزب بیشتر در انتخابات حضور پیدا می‌کند.

علوی اضافه کرد: مردم بیشتر بیدار می‌شوند و تصمیمات درست‌تری در زمینه انتخاب افراد شایسته برای ورود به مجلس گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: با استانی‌شدن انتخابات، تصمیم‌گیری نمایندگان مردم مقداری وسیع‌تر می‌شود و می‌توانند در موارد مختلف در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داشته باشند.

علوی با بیان اینکه با اجرایی‌شدن این طرح نمایندگان از بخشی‌نگری و توجه به حوزه انتخابیه خارج می‌شوند و نگاه وسیع‌تری نسبت به کل استان خواهند داشت.

وی گفت: در چنین شرایطی یک توازن ایجاد شده و قدرت دست به دست هم می‌دهد و نمایندگان بر اساس این طرح در تمام اموری که در چهارچوب وظایف نمایندگی است نقش ایفا می‌کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: محاسن این کار بالای 80 درصد و معایب آن کمتر از 20 درصد است و یکی از محاسن دیگر آن، یک‌مرحله‌ای شدن انتخابات است.

وی افزود: نمایندگان برای رقابت در عرصه نمایندگی شفاف‌تر خود را معرفی می‌کنند و به طور کلی نگاه فراقومی و قبیله‌ای در جامعه شکل می‌گیرد و نمایندگان شاخص‌تری به مجلس راه می‌یابند.

علوی به برخی نگرانی‌ها در زمینه استانی‌شدن انتخابات هم اشاره کرد و گفت: برخی‌ها نگران این هستند که مسائل قومی و مذهبی با استانی‌شدن انتخابات تاثیر بگذارد که به نظر من با توجه به عمق آگاهی مردم اولویت انتخاب جامعه، توانایی و شایستگی کاندیداها است و مباحث قومی و مذهبی نمی‌تواند تاثیری روی تصمیم‌گیری مردم بگذارد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر