کد خبر: 943109
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
شبکه سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کرد، رهبر کره شمالی رئیس‌جمهور آمریکا را به بازی گرفته است.

جوان آنلاین: شبکه سی‌ان‌ان آمریکا دیروز در گزارشی نوشت: «کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بازی دوگانه‌ای در پیش گرفته طوری که از یک سو به دنبال کاهش تحریم‌های آمریکا علیه کشورش است و از سوی دیگر به دنبال اعلام توافق آتش‌بس رسمی میان دو کره است تا پس از آن نیروهای آمریکایی از شبه‌جزیره کره خارج شوند.»

سی‌ان‌ان افزود: «کره شمالی 60 کلاهک هسته‌ای دارد و همچنان به ساخت زرادخانه هسته‌ای به رغم تلاش‌ها برای خلع سلاحش ادامه می‌دهد در حالی که دیدار ترامپ و کیم در سنگاپور در ماه ژوئن (تیر) سال 2018 باید منجر به توافقنامه‌ای می‌شد که بر اساس آن کره شمالی سلاح هسته‌ای خود را از بین می‌برد. کره شمالی چه‌بسا امروز توان هسته‌ای‌اش بیش از زمانی است که در نشست سنگاپور بود.» در ادامه این گزارش آمده: «مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که پیونگ یانگ در اتخاذ همه اقدامات ملموس برای رسیدن به این هدف شکست خورد و همچنان تهدید هسته‌ای خطرناک به شمار می‌رود... ترامپ پیش از این اعلام کرده بود عاشق کیم شده است اما به نظر می‌رسد که این عشق یک‌طرفه است.»

گفتنی است کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد ترامپ با رهبر کره شمالی پایان ماه فوریه (بهمن) دیدار می‌کند. به گزارش برخی رسانه‌‌ها، ویتنام میزبان این نشست خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار