کد خبر: 943104
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان مطرح کرد
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با بیان اینکه ایران دومین کشور جهان در تولید نانو داروهاست، گفت: استان سمنان ازنظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه دوازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

داود فیض در نشست خبری اصحاب رسانه با مسؤولان کارگروه‌های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تشریح دستاوردهای نظام در حوزه علم و فناوری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایران اسلامی دهمین کشور جهان در ساخت زیردریایی‌های سبک و نخستین کشور جهان در زمینه کشف میادین نفت و گاز است.

وی به دستاوردهای دیگر ایران در زمینه علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: اکنون ایران اسلامی در حوزه علم و فناوری دومین کشور جهان در تولید نانوداروها، چهارمین کشور در فناوری تولید انرژی خورشیدی و دارای رتبه هفتم در نانوفناوری و رتبه نخست نانوفناوری در خاورمیانه است.

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان ادامه داد: ایران اکنون جزو 12 کشوری است که دارای بانک سلول‌های بنیادی غیرجنینی و هفتمین کشور تولیدکننده سوخت هسته‌ای است و در تولید علم در خاورمیانه رتبه نخست و در جهان رتبه هفدهم را به خود اختصاص داد.

فیض با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علم و فناوری استان سمنان بیان کرد: پیش از انقلاب پنج دانشگاه در استان سمنان دایر بود؛ اما اکنون تعداد دانشگاه‌های این استان به 63 و تعداد دانشجویان از یک‌هزار و 527 به 75 هزار دانشجو رسیده است.

وی ادامه داد: از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی، شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان است که کشور ما در این عرصه پررنگ ظاهر شده و پارک‌های علم و فناوری در همین راستا شکل گرفته است و اکنون 57 شرکت دانش‌بنیان تأییدشده داریم.

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان بیان کرد: این استان بین 31 استان کشور ازنظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

فیض با اشاره به پیشرفت چشمگیر در حوزه اختراعات و حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها پس از شکل‌گیری انقلاب، تصریح کرد: پیش از انقلاب حکومت و نظام برنامه‌ای برای اختراع و تجاری‌سازی نداشتند؛ اما اکنون علاوه بر افزایش تعداد اختراعات جشنواره اختراعات برگزار و امسال نیز این جشنواره به میزبانی سمنان با 200 اختراع برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت مشخص بنیاد ملی نخبگان از اختراعات، خاطرنشان کرد: اختراعات و طرح‌ها پس از گذر از مرحله داوری اگر ظرفیت تجاری‌سازی داشته باشند، برای تجاری‌سازی آنها اقدام می‌شود و طرح‌ها با حمایت 90 درصدی موردحمایت مالی قرار می‌گیرند تا ثبت جهانی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر