کد خبر: 943085
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
رژیم صهیونیستی مجدداً در سوریه دست به ماجراجویی زد
صهیونیست‌ها بعد از ماجراجویی دیروز در سوریه اعلام کردند فقط اهداف ایرانی را در سوریه هدف قرار داده‌اند و از بشار اسد خواسته‌اند دخالتی نکند. ظاهراً اسرائیلی‌ها با این کار تلاش دارند دمشق را در مقابل تهران قرار دهند شاید بدین طریق بتوانند بین دو متحد شکاف ایجاد کنند؛ هدفی که در طول هفت سال گذشته با سنگین‌ترین فشار‌ها و حملات پیگیری شده، اما نه‌تن‌ها جواب نداده بلکه باعث تعمیق روابط ایران و سوریه شده است.
رژیم صهیونیستی روز دو شنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد «اهداف نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه را بمباران کرده است.»‌بنابر گفته ارتش صهیونیستی، این حملات در واکنش به پرتاب یک راکت زمین به زمین از داخل خاک سوریه به شمال بلندی‌های جولان اشغالی انجام شده است. تل‌آویو مدعی شده ایران این راکت را شلیک کرده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در این تهاجم هوایی، چهار خدمه ارتش سوریه جان خود را از دست داده‌اند و شش نفر هم مجروح شده‌اند. منابع دیگر از جمله گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان، مدعی است که ۱۱ سوری کشته شدند. این بیانیه همچنین می‌افزاید که درپی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه، به بخش‌هایی از فرودگاه بین‌المللی دمشق آسیب جزئی وارد شده است. وزارت دفاع روسیه نوع موشک‌های اسرائیلی ساقط‌شده توسط پدافند هوایی ارتش سوریه را کروز و بمب‌های هدایت‌شونده اعلام کرد.
بنیامین نتانیاهو بلافاصله برخلاف رویه همیشگی رژیم صهیونیستی تأیید کرد که اسرائیل این حملات را انجام داده است. او در پایتخت چاد گفت: «سیاست اقدام علیه تثبیت حضور نظامی ایران در سوریه دائمی است و این سیاست تغییر نمی‌کند. چه من در اسرائیل باشم یا در یک سفر تاریخی به چاد. این یک سیاست دائمی است.»
این برای دومین بار است که رهبران اسرائیل اعلام می‌کنند حملاتی را انجام داده‌اند. در طول چند سال گذشته تل‌آویو حملات زیای در سوریه انجام داده، اما از تأیید یا رد آن‌ها خودداری می‌کرد و سیاست «ابهام» در پیش می‌گرفت. اما از زمان تصمیم ناگهانی ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های امریکایی از سوریه که ناظران اسرائیل را بازنده بزرگ این تصمیم عنوان کردند، تل‌آویو رویه خود را تغییر داده است و حملات خود را تأیید می‌کند. ناظران معتقدند این تغییر سیاست رژیم صهیونیستی برای کم اهمیت نشان دادن تصمیم ترامپ و همچنین انحراف افکار عمومی اسرائیلی‌ها از مشکلات و شکست‌های بنیامین نتانیاهو در داخل صورت می‌گیرد. آنچه در مواضع روز گذشته اسرائیلی‌ها قابل توجه بود تلاش آن‌ها برای ایجاد تقابل بین تهران با دمشق و همچین مسکو بود. بنیامین نتانیاهو، روز گذشته مدعی شد اسرائیل علیه ایران و نیرو‌های سوری که زمینه «خصومت ایرانی‌ها» را فراهم می‌کنند، اقدام می‌کند.
در همین حال، «رونِن مانلیس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه با ادعای اینکه این سومین بار طی یک سال اخیر بود که ایران تلاش کرد به اسرائیل حمله کند، گفت: «ایران در حال سوءاستفاده از سوریه است و سوریه است که بهای سنگینی برای تسهیل اقدامات ایران پرداخت می‌کند». «اسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که تجاوز بامدادی به خاک سوریه، اجرای «خط قرمز (تل‌آویو) در ممانعت از تثبیت نظامی ایرانی‌ها در سوریه» را نشان داد. این مواضع جدید اسرائیلی‌ها در حالی است که آن‌ها در کنار امریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای خود در طول هفت سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با ساقط کردن دمشق آن را از محور مقاومت جدا کنند، اما تلاش‌های آن‌ها نه تنها نتیجه‌ای نداشت بلکه منجر به تقویت اتحاد دو کشور شد و حالا صهیونیست‌ها به شدت نگران ایجاد جبهه‌ای دیگر توسط مقاومت در جنوب سوریه هستند. سرهنگ «یوآو گالانت» از مقامات ارشد اسرائیل در صفحه شخصی توئیتر خود مدعی شد: «ما ایران را از سوریه بیرون خواهیم کرد. ما اجازه نمی‌دهیم ارتش ایران در سوریه مستقر شود و جبهه حزب‌الله دومی در بلندی‌های جولان گشوده شود.»
علاوه بر اینکه اسرائیلی‌ها تلاش کردند با ایجاد مواضع ایران را در مقابل سوریه قرار دهند بلکه آن‌ها همچنین تلاش کردند تا بین تهران و مسکو نیز شکاف ایجاد کنند. در بیانیه ارتش اسرائیل ادعا شده است که موشک ایرانی از منطقه‌ای شلیک شده که روس‌ها وعده داده بودند هیچ نیروی تحت حمایت تهران در آن منطقه حضور نخواهد داشت. در همین حال، بعضی رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند تل‌آویو مسکو را در جریان این حمله گذاشته بود.

انفجار علیه کاروان امریکایی
دیده بان حقوق بشر سوریه که به مخالفان نزدیک است، اعلام کرد که در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در حومه جنوبی حسکه پنج تن از «نیرو‌های سوریه دموکراتیک» کشته و دو سرباز امریکایی زخمی شدند.
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: این انفجار که نیرو‌های امریکایی و کرد‌ها را در غرب منطقه الشدادی در حومه جنوبی حسکه هدف قرار داد، به کشته شدن پنج تن از نیرو‌های سوریه دموکراتیک و زخمی شدن دو سرباز امریکایی منجر شد. این انفجار در حالی رخ می‌دهد که چهار شنبه گذشته داعش حمله انتحاری علیه خودروی ائتلاف امریکایی در منبج را برعهده گرفت. رسانه‌های کرد گزارش داده بودند که دست‌کم دو سرباز امریکایی در میان کشته‌شدگان انفجار منبج بودند، اما یک مسئول امریکایی اعلام کرد که چهار نیروی امریکایی در پی این انفجار کشته شده و سه امریکایی دیگر زخمی شدند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
همیشه ففط اسرائیل حمله میکنه سوریها تولاک دفاعین؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار