کد خبر: 943075
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷
روزنامه آفتاب یزد دیروز در دو مطلب در صفحه اول خود به وجود مدیرانی اصولگرا در شهرداری تهران اعتراض کرد و از پیروز حناچی، شهردار پایتخت خواست که آنان را تغییر دهد. عملکرد شهرداری پایتخت در این یک سال و اندی که از مدیریت اصلاح‌طلبان بعد از قالیباف از آن می‌گذرد، ضعیف و سردرگم و با تغییر متعدد شهرداران چند تکه شده است و گرچه با اکثریت رأی مردم اصلاح‌طلبان مدیریت شهری را بر عهده گرفته‌اند، اما صدای نارضایتی خود مردم هم بلند است. جریان اصلاحات که گویا توانایی ارتقای سطح عملکرد مدیریت شهری را در خود نمی‌بیند، تلاش می‌کند این ضعف خود را هم با فرافکنی تقصیر دیگران بیندازد.
آفتاب یزد در سرمقاله با تیتر «حناچی تعارف نداشته باشد» به قلم عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌نویسد: «مدیریت شهری تهران اگرچه مدت‌هاست تحت سیطره اصلاح‌طلبان است، اما آنچه در عمل اتفاق افتاده، اینکه عمده مدیران شهرداری همان مدیران سابق شهرداری در دوره قالیباف و دوران اصولگرایی هستند و تغییری از این بابت رخ نداده است. نه‌اینکه الزاماً عدم تغییر مدیران به دلیل عدم همسویی سیاسی بد است، اما آنچه در واقعیت رخ داده تقابل در امور شهرداری به خاطر این غیرهمسویی است.» ناصری البته نمونه‌ای از این تقابل‌ها را بیان نمی‌کند. مثلاً آیا شهرداری تهران قصد کار عمرانی خاصی داشته، ولی مدیران میانی مانع شده‌اند؟ یا قرار بوده تحول ویژه‌ای در شهرداری انجام شود و شهردار حریف مقابله با معاونان و مدیران پایین‌تر از خود نشده است. ناصری در پایان مطلب کمی صریح‌تر درخواستش را می‌گوید: «اخباری که فعلاً از حناچی به گوش می‌رسد و مشاوره‌هایی که او از عده‌ای از افراد غیرهمسو می‌گیرد باعث شده است تا عده‌ای از اصلاح‌طلبان دچار نگرانی شوند.»
به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان سهم بیشتر در شهرداری می‌خواهند و این‌گونه آن را در لفافه بیان می‌کنند. اصلاح‌طلبان در دولت هم همین روال را در پیش گرفتند. اول سهم بیشتر در دولت خواستند، وقتی سهم بیشتر به آنان داده نشد، ناکامی‌ها را تقصیر عدم حضور اصلاح‌طلبان دانستند، در حالی که در دولت حضور داشتند و دارند. سپس خود را کامل کنار کشیدند و گفتند عملکرد ضعیف دولت که تقصیر ما نیست، ما نبودیم! حالا در مورد شهرداری هم در مرحله سهم خواهی در پوشش توصیه‌های دلسوزانه هستند. بعد هم یقیناً خواهند گفت: عملکرد ضعیف شهرداری پایتخت به ما ربطی ندارد!
در مطلب دیگری در همین شماره آفتاب یزد با تیتر «پایستگی مدیران قبلی در شهرداری تهران» سرمقاله مورد تأیید قرار گرفته و نشان‌دهنده نتیجه یک اتاق فکر است. راهبردی می‌کوشد شهرداری را در فشار یک دوراهی قرار دهد؛ یا سهم بیشتر به اصلاح‌طلبان می‌دهی یا پشتت را خالی می‌کنیم! در این مطلب از قضا همانندی شهرداری با دولت آمده: اتفاقات امروز در شهرداری بی شباهت با اتفاقات در دولت یازدهم و دوازدهم حسن روحانی نیست. اگرچه مردم علناً با انتخاب حسن روحانی به تغییر رأی داده بودند، اما آنچه با حضور دولت حسن روحانی روی داد، حضور مدیران دولت سابق در دولت یازدهم و دوازدهم بود. حسن روحانی پس از روی کار آمدنش، استانداران، فرمانداران و مدیران کلش از دولت سابق که دولت مخالف اوست برگزید. او حتی وزرای خود را بازهم از میان اصولگرایان انتخاب کرده بود. اکنون به نظر می‌آید در شهرداری تهران نیز بار دیگر بناست تا این قصه تکرار شود. قصه حضور برخی‌ها به‌عنوان مدیر در شهرداری است تا به وقت مقتضی هم شهردار را بزنند و هم شورای شهر اصلاح‌طلب تهران را.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار