کد خبر: 942918
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۴
گزارش خبرنگار اعزامی «جوان» به امارات درباره رفتار عجیب مسئولان فدراسیون فوتبال در جریان جام ملت‌ها
نگاهی به عملکرد مسئولان فدراسیون فوتبال در جریان جام ملت‌های ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که آن‌ها با دوری از رسانه‌ها از پاسخگویی درباره چرایی حاشیه‌های تیم ملی شانه خالی می‌کنند.
سعید احمدیان
سکوت کرده‌اند و جلوی رسانه‌ها آفتابی نمی‌شوند، آن هم در روز‌هایی که خیلی‌ها حاشیه‌های تیم ملی را از چشم آن‌ها می‌بینند. از اینکه آنقدر مدیریت‌شان مشکل دارد که به قول محمود گودرزی، وزیر سابق ورزش جای کارگر و کارفرما در تیم ملی فوتبال عوض شده، به‌طوری که کسی این روز‌ها نمی‌تواند به کی‌روش که در استخدام ایران است، بگوید بالای چشمش ابرو است. مدیران فدراسیون فوتبال این روز‌ها در امارات در سایه می‌آیند و در سایه می‌روند و از دوربین‌ها و میکروفن رسانه‌ها فراری هستند، آن هم در روز‌هایی که باید پاسخگوی شرایط حاشیه‌ای تیم ملی فوتبال باشند که در بهترین شرایط فنی، گرفتار جنجال‌هایی شده که از سکوت مدیرانی که روزه سکوت گرفته‌اند، آب می‌خورد.

ساکت، ساکت مشغول مدیریت است
برخلاف گذشته که حضور پررنگی جلوی دوربین‌ها داشت، از اردوی قطر و پس از آن آمدن تیم ملی به امارت کمتر عکسی از او منتشر شده است. مدیر بازنشسته‌ای که پس از فشار رسانه‌ها و وزارت ورزش مجبور به نوشتن نامه استعفا از پست‌های چندگانه‌اش در فدراسیون و تیم ملی شد. صحبت از محمدرضا ساکت است، مدیر بازنشسته‌ای که پس از استعفا، مشاور مهدی تاج شد، اما در هفته‌های اخیر به جای آنکه مسئولیت‌هایش نسبت به روز‌های حضورش به عنوان دبیرکل فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی کمتر شود، نه تنها کاهش نیافته، بلکه این هفته‌ها همه‌کاره مدیریت اجرایی تیم ملی است، طوری که فرصت سر خاراندن هم ندارد و به صورت مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای تیم ملی است. ساکت هرچند به صورت رسمی و روی کاتالوگ معرفی تیم‌های جام ملت‌ها، مسئولیتی در تیم ملی ایران ندارد، اما به‌رغم استعفا و داشتن حکم مشاور، همان مسئولیت‌های گذشته‌اش را به صورت پنهانی انجام می‌دهد و دور از چشم دوربین‌ها و پس از رفتن خبرنگاران و عکاسان از سر تمرین تیم ملی است که بدون هیچ دغدغه‌ای نظاره‌گر تمرین شاگردان کی‌روش می‌شود. ساکت شاید تنها مشاوری باشد که در عرصه مدیریتی بیشتر از یک مسئول وظیفه داشته باشد، آن هم بدون اینکه خودش یا مسئولی از فدراسیون درباره حضور ۲۴‌ساعته او در کنار تیم ملی پاسخگو باشند. مسئله‌ای که می‌طلبد نهاد‌های نظارتی نسبت به چگونگی چنین مسئولیت‌هایی ورود کنند.

تاج مورد نظر پاسخگو نمی‌باشد
از آخرین باری که مهدی تاج جلوی دوربین رسانه‌ها قرار گرفت، هفته‌ها می‌گذرد، به خصوص که با وجود تماشای بازی‌های تیم ملی از نزدیک، حتی یک‌بار هم به تمرین تیم ملی نرفت و یک‌بار هم در جمع خبرنگارانی که به امارات آمده‌اند، حاضر نشده تا در سایه بماند، آن هم در شرایطی که با توجه به اوج گرفتن حاشیه‌های تیم ملی در جام ملت‌ها، سؤال‌های زیادی مطرح می‌شود که رئیس فدراسیون فوتبال باید به آن‌ها پاسخ دهد. با این حال بی‌تفاوت از پاسخگویی برابر ضعف‌های مدیریتی که در بهترین شرایط فنی تیم ملی، تیم را به حاشیه برده، سکوت کرده است.

نایب‌رئیس بازنشسته در دسترس نیست
علی کفاشیان دیگر مدیر فدراسیون فوتبال است که مانند تاج و ساکت این روز‌ها در امارات، سعی می‌کند کمتر در بین رسانه‌ها و جلوی دوربین‌ها آفتابی شود. او تلاش می‌کند بیشتر از اینکه به عنوان نایب‌رئیس بازنشسته فدراسیون فوتبال ایران شناخته شود، به عنوان نایب‌رئیس افتخاری منطقه غرب آسیای کنفدراسیون فوتبال آسیا شناخته شود!
همین است در روز‌هایی که از حضورش در امارات می‌گذرد، سعی کرده جلوی دوربین‌ها ظاهر نشود تا مبادا درباره ابهام‌هایی که در خصوص حضورش در فدراسیون فوتبال وجود دارد، پاسخگو باشد یا مانند ۹ سالی که از حضورش در فوتبال می‌گذرد، خنده‌های تمسخرآمیزی را تحویل رسانه‌ها دهد، اما انگار این هفته‌ها حال و حوصله همان خنده‌ها را هم ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار