کد خبر: 942916
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
حملات رژیم صهیونیستی که با تصمیم ناگهانی ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های امریکایی از سوریه تشدید یافته روز گذشته بار دیگر تکرار شد، اما منابع سوری تأیید کردند دشمن اسرائیلی به هیچ‌کدام از اهداف خود در این حمله دست نیافت.
سامانه‌های دفاع هوایی سوریه حملات هوایی دیگری را که رژیم صهیونیستی در جنوب دمشق صورت داد، دفع کرده‌اند. یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه با شایستگی بالا حملات هوایی رژیم صهیونیستی را دفع کرده‌اند که منطقه‌ای در جنوب را هدف گرفته بود. خبرنگار النشره نیز گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی اطراف فرودگاه دمشق و منطقه جنوب دمشق را با چندین موشک هدف قرار دادند که تعدادی از موشک‌ها رهگیری و در هوا منفجر شدند و یکی از موشک‌ها از مسیرش منحرف شد. همچنین صدای انفجار‌هایی در اطراف دمشق شنیده شد و در پی این حملات دشمن اکنون شهری آرام است. یک منبع نظامی سوری گفت: جنگنده‌های اسرائیلی پنج موشک را به سمت فرودگاه بین‌المللی دمشق شلیک کردند که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه در منطقه الکسوه تماماً آن‌ها را رهگیری و دفع کردند.
تجاوزات رژیم صهیونیستی پس از اینکه رئیس‌جمهور امریکا به صورت ناگهانی اعلام کرد نیرو‌های این کشور را از سوریه خارج می‌کند به صورت قابل‌توجهی افزایش یافته است. تحلیلگران می‌گویند تل‌آویو بزرگ‌ترین بازنده این تصمیم ترامپ است. شاید به همین دلیل است که صهیونیست‌ها با انجام حملات تلاش می‌کنند از عواقب منفی تصمیم ترامپ علیه خود بکاهند. پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی نادر و کم سابقه در پی حمله ۱۱ ژانویه این رژیم به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق گفت، ارتش این رژیم انبار تسلیحاتی هم‌پیمانان ارتش سوریه را هدف قرار داد.

ترامپ تحت فشار مراکز قدرت امریکا
رسانه‌های امریکایی گزارش دادند، دونالد ترامپ به دنبال حمله انتحاری داعش که به عنوان مرگبار‌ترین حمله به نیرو‌های امریکایی از زمان استقرارشان در سوریه از سال ۲۰۱۵ تاکنون اعلام شده، تحت فشار برای تجدید نظر در مورد خروج نیرو‌های امریکایی از این کشور قرار گرفته است. پایگاه خبری هیل در گزارشی نوشته است: دست‌اندرکاران امور دفاعی و سیاست خارجه این حمله را نشانه‌ای از هشدار ماه گذشته خود می‌دانند مبنی بر اینکه داعش در عراق و سوریه ضعیف شده، اما از بین نرفته است و با خروج امریکا جان دوباره خواهد یافت. مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه فلوریدا در این مورد گفته است: تاریخ این مناطق اینگونه بوده است؛ زمانی که شما به این گروه‌ها فشار وارد نکنید، آن‌ها رشد می‌کنند و به شورش می‌پردازند و اگر یک سال بعد آن‌ها پرچم‌های سیاه خود را نشان دهند و در یوتیوب سر ببرند، ما احتمالاً دوباره باید به آنجا برگردیم که این بد‌ترین نتیجه ممکن برای رئیس‌جمهور و کشور است. روبیو جزو سناتور‌های انگشت شماری بود که بعد از حمله به نیرو‌های امریکایی در منبج سوریه به کاخ سفید رفت و با ترامپ ملاقات کرد. این سناتور جمهوریخواه گفت که این ملاقات را در حالی ترک کرد که باور داشت ترامپ «بسیار مایل به نگه داشتن قولش مبنی بر خروج از درگیری‌های خارجی به نحوی است که مأموریت مبارزه با تروریسم امریکا را خراب نکند.»، اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر جواب ترامپ به این درخواست‌ها وجود ندارد، زیرا او به دنبال محقق کردن وعده کمپین انتخاباتی خود مبنی بر خروج نیرو‌های امریکایی از خاورمیانه است. همچنین حامیان تصمیم رئیس‌جمهور می‌گویند این حمله دقیقاً نشان می‌دهد چرا اکنون زمان خروج است.
در چهار شنبه گذشته، یک عامل انتحاری در نزدیک یک رستوران در شهر شلوغ منبج واقع در جنوب سوریه که در ۲۰۱۶ از داعش پس گرفته شده بود، شیئی را منفجر کرد. حداقل ۱۹ نفر در این حمله کشته شدند که این تعداد شامل دو نیروی نظامی امریکا، یک کارمند پنتاگون و یک پیمانکار نظامی امریکایی می‌شد. حامیان تصمیم ترامپ عنوان می‌کنند که این حمله نشان‌دهنده این است که چرا ما باید از سوریه خارج شویم، زیرا آن‌ها در حال گشت‌زنی در منبج بودند، با این حال عامل بمب‌گذاری نفوذ کرده است. به گفته آن‌ها نیرو‌های دیگر از حالا به بعد می‌توانند این وظیفه را انجام دهند. سناتور رند پل، یک طرفدار سیاست‌های انزوا‌طلبانه که از تصمیم ترامپ در مورد سوریه حمایت می‌کند بعد از حمله و ملاقات با ترامپ هنگامی که در حال خروج از کاخ سفید بود گفت که ترامپ به برنامه‌هایش از جمله خروج نیرو‌ها از افغانستان عمل می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
ههه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار