کد خبر: 942914
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور چاد احیای روابط دیپلماتیک این رژیم با چاد را اعلام کرد تا پروژه عادی‌سازی رابطه این رژیم با کشور‌های اسلامی- عربی به هر شکل ممکن ادامه یابد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین برای مهم نشان دادن این اتفاق مدعی تلاش ایرانی‌ها و فلسطینیان برای توقف این سفر شد.
نتانیاهو روز یک شنبه در دیدار با ادریس دبی، رئیس‌جمهور چاد در انجامنا درباره ازسرگیری دوباره روابط میان انجامنا و تل‌آویو توافق کرد.
نتانیاهو در پاسخ به سفر اخیر دبی به اراضی اشغالی به انجامنا رفت. نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هنگام ترک فرودگاه بن‌گوریون به مقصد چاد گفت که سفرش به کشور چاد به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی هم‌مرز با لیبی و سودان، به منزله «موفقیتی مهم و تاریخی» است.
نتانیاهو با اشاره به ازسرگیری روابط دیپلماتیک دو طرف که از سال ۱۹۷۲ متوقف شده، گفت: این سفر بخشی از انقلابی است که ما در جهان عرب و اسلام در حال انجامش هستیم و من وعده تحقق آن را داده بودم. اخبار مهمی در راه است.
وی همچنین مدعی شد: «ایرانی‌ها و فلسطینیان درباره این سفر ناراحت بودند و تلاش کردند که این سفر را متوقف کنند، اما ناکام ماندند.»
به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، نخست‌وزیر این رژیم در فرودگاه مورد استقبال وزیر خارجه چاد قرار گرفت و سپس با «ادریس دبی» رئیس‌جمهور این کشور به مدت یک ساعت دیداری خصوصی داشت. سفر نتانیاهو به چاد، عملاً هفت ساعت بیشتر به طول نینجامید.
وی قبل از سفر به چاد، در سال ۲۰۱۶ به گینه واقع در غرب قاره آفریقا سفر کرده بود و دو هفته بعد از این سفر، دو طرف رسماً روابط دیپلماتیک برقرار کردند. چاد با ۱۶ میلیون نفر جمعیت، عضوی از سازمان همکاری اسلامی است. ۵۲ درصد از مردم این کشور را مسلمانان و ۴۴ درصد را مسیحیان تشکیل می‌دهند. سفر نتانیاهو به چاد در ادامه تحرکات این رژیم برای عادی‌سازی روابط با برخی کشور‌های اسلامی و عربی انجام شده؛ تحرکاتی که با سفر چهارم آبان او به عمان تشدید شده و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال سفر او به برخی کشور‌ها از قبیل: بحرین هم مطرح شده است.

موافقت با انتقال کمک مالی قطر
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دنبال تهدید نخست‌وزیر این رژیم توسط حماس، مقامات اسرائیل با انتقال سری سوم کمک‌های مالی قطر به نوار غزه موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که دولت این رژیم با انتقال سری سوم کمک‌های مالی قطر به نوار غزه موافقت کرده است.
رادیو ارتش اسرائیل در ادامه تأکید کرد که فرستاده قطر به نوار غزه روز یک شنبه وارد فرودگاه بین‌المللی «بن‌گوریون» در تل‌آویو شد و امروز هم عازم نوار غزه می‌شود. این درحالی است که شبکه ۱۳ اسرائیل اعلام کرده بود، جنبش حماس این پیام را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داده است که در صورت پایبند نبودن این رژیم به تعهدات خود در آتش‌بس اخیر از جمله اجازه ورود کمک‌های مالی قطر به نوار غزه، تحرکات خود را در میدان جنگ تشدید خواهد کرد. طبق گزارش این شبکه، پیام‌های حماس از سوی طرف‌های مختلف از جمله واسطه مصری، قطر و فرستاده‌های غربی به اسرائیل منتقل شده است. شبکه ۱۳ اسرائیل در ادامه گزارش خود آورد: حماس اسرائیل را تهدید کرده که اگر اوضاع بر همین منوال پیش برود و کمک‌های مالی قطر به غزه منتقل نشود، تظاهرات و راهپیمایی‌های بازگشت در طول مرز غزه و اراضی اشغالی افزایش خواهد یافت. رسانه‌های اسرائیلی پیش‌تر اعلام کرده بودند که دولت اسرائیل تصمیم گرفته به خاطر حملات اخیر به جنوب اراضی اشغالی اجازه انتقال سری سوم کمک‌های مالی قطر به نوار غزه را ندهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار