کد خبر: 942911
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
دفتر آمار امریکا:
دموکرات‌ها طرح جدید دونالد ترامپ را که می‌توانست زمینه‌ساز گشایش مجدد دولت در امریکا باشد، رد کردند تا ترامپ فقط یک گام تا شکستن رکورد تاریخی تعطیلی یک ماهه دولت فاصله داشته باشد. حالا دیگر جدال‌ها حیثیتی شده تا جایی که استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ گفته ساخت دیوار حایل در مرز مکزیک برای پیروزی ترامپ در دور دوم حیاتی است. با این حال نگرانی‌ها از تبعات جدید تعطیلی دولت که ۸۰۰ هزار نفر را به تعطیلی اجباری فرستاد در حال تشدید شدن است. دیروز در کش و قوس جدال‌ها، دفتر آمار امریکا اعلام کرد که ۴۸ درصد مردم امریکا با درآمد سالانه کمتر از ۳۰ هزار دلار، زیر خط فقر هستند.
به گزارش «جوان» نانسی پلوسی پیشنهاد جدید ترامپ برای برون‌رفت از بن‌بست تعطیلی دولت را غیر قابل قبول خواند تا بن‌بست بر سر تعطیلی دولت که حالا دیگر شکلی بحرانی به خود گرفته وارد هفته چهارم خود شود. پلوسی گفته است: «طرح ترامپ نشانگر یک تلاش همراه با حسن نیت برای احیای اعتماد و اطمینان نسبت به جان و زندگی مردم نیست و علاوه بر این به احتمال زیاد در سنا و مجلس نمایندگان نیز تصویب نخواهد شد.» ترامپ شنبه شب در یک رویکرد مصالحه‌جویانه، در کاخ سفید پیشنهاد کرد که دموکرات‌ها با تأمین بودجه ۷/۵ میلیارد دلاری او برای ساخت دیوار حایل موافقت کنند و او نیز در ازای آن اعطای حمایت‌های قانونی موقت به دو گروه مشخص از مهاجران غیرمجاز را تمدید می‌کند؛ پیشنهادی که دموکرات‌ها به طرز تحقیر‌آمیزی آن را رد کردند تا با حیثیتی شدن ماجرا، چشم‌انداز حل بحران بیش از پیش تیره و تار شود. یکی از مقامات سابق کاخ سفید گفته که رئیس‌جمهور بدون در نظر گرفتن عواقب کارش دست به اقدام زد و حالا هم اگر تسلیم شود «با حقارت» روبه‌رو خواهد شد. استیو بنن، استراتژیست ترامپ هم که سال قبل کاخ سفید را ترک کرد، گفته که ساخت دیوار حایل برای پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ نقشی حیاتی دارد: «اگر این دیوار در حال ساخت نباشد، پیروزی دومی در کار نخواهد بود.» بنن به پایگاه هیل گفته است: «فکر نمی‌کنم او جایگزینی برای اعلام وضعیت اضطراری ملی داشته باشد. دموکرات‌ها هیچ تمایلی ندارند که حتی یک پنی برای ساخت دیوار به او بدهند.» با چنین اوضاع و احوالی، قطعاً ترامپ تمایل نخواهد داشت، با ارائه یک پیشنهاد مصالحه‌جویانه جدید، موجبات تحقیر بیشتر خود را فراهم کند و به این ترتیب، می‌توان پیش‌بینی کرد که تعطیلی دولت رکورد تاریخی یک ماه راه بشکند.

قربانیان جنگ گودزیلا
سی‌ان‌ان در گزارشی درگیری بین ترامپ با نانسی پلوسی را که بعد از کارشکنی ترامپ و لغو سفر پلوسی به افغانستان تشدید شد، به جنگ میان «کینگ‌کنگ» و «گودزیلا» تعبیر کرده و گفته که مشخص نیست در این دعوا کینگ‌کنگ پیروز خواهد شد یا گودزیلا. فراتر از این، تشدید نگرانی‌هایی است که درباره تأثیر این بن‌بست بر وضعیت اقتصادی امریکا وجود دارد. منابع امریکایی دیروز نوشتند که با وجود ۸۰۰ هزار کارمند فدرال که تحت تأثیر تعطیلی دولت قرار گرفته‌اند و تأثیرات فزاینده‌ای که به دنبال این مسئله بروز خواهد کرد، این امر می‌تواند پیامد‌های شدیدی را در پی داشته باشد. هیل نوشته به‌رغم آنکه ترامپ ظاهراً اطمینان دارد در جنگ با دموکرات‌ها بر سر بودجه دیوار مرزی پیروز خواهد شد، ولی تعطیلی بخش‌هایی از دولت امریکا باعث نگرانی روزافزون متحدان او شده است. شنبه شب، هزاران نفر از زنان امریکا‌یی در صد‌ها شهر، در سومین سالگرد ریاست جمهوری ترامپ دست به تظاهرات زدند. نیویورک‌تایمز هم در گزارشی به قلم گیل کالینز، روزنامه‌نگار معروف امریکایی ویژگی‌های جانشین احتمالی ترامپ، یعنی مایک پنس را ارزیابی کرد تا جدی بودن اوضاع حول بن‌بست دولت بیش از پیش روشن شود. ان بی‌سی نیوز در مطلبی با عنوان «قربانیان فراموش شده تعطیلی دولت» نوشته تعطیلی دولت در امریکا برای پیمانکاران فدرالی بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار هزینه دربر داشته است. شبکه سی‌ان‌ان هم روز شنبه تصاویری را منتشر کرد که کارمندانِ بیکارشده بخش‌های مختلف دولت امریکا را در حالی که در مقابل مؤسسات خیریه صف کشیده‌اند، نشان می‌دهد. تصاویر زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن‌ها از اقشار مختلف جامعه خواسته شده با اهدای پول یا غذا به کارمندانی که به خاطر تعطیلی دولت به مرخصیِ بدون حقوق فرستاده شده‌اند، کمک کنند. مراکز و سازمان‌هایی که در امریکا به صورت خیریه غذای رایگان توزیع می‌کنند، می‌گویند با تعطیلی دولت فدرال، مراجعات به آن‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. به عنوان نمونه، مرکز خیریه «خدمات جامعه کاتولیک» که در ایالت یوتای شمالی فعالیت می‌کند، می‌گوید در دو هفته گذشته ۲۸۰ کارمند دولت فدرال از این مرکز غذای رایگان دریافت کرده‌اند. در این گیرو دار، انتشار گزارش دفتر آمار امریکا که در آن میزان خط فقر در این کشور برای یک خانواده چهارنفره را ۲۵ هزار و ۱۰۰ دلار تعیین کرده، بازتاب زیادی پیدا کرده است. کارشناسان می‌گویند ۴۸ درصد مردم این کشور درآمد سالانه کمتر از ۳۰ هزار دلار دارند. به گزارش راشاتودی، استیسی هربرت، کارشناس و مجری شبکه راشاتودی، می‌گوید هم اکنون ۴۸ درصد از مردم امریکا با درآمد زیر ۳۰ هزار دلار در سال زندگی می‌کنند. این در حالی است که تنها ۴/ ۱ درصد از مردم امریکا درآمد بالای ۲۵۰ هزار دلار در سال دارند. مکس کایزر، مجری و کارشناس شبکه راشاتودی نیز در سخنان خود تأکید کرد دوران بهتر شدن زندگی فرزندان نسبت به والدین در امریکا تمام شده است. استیسی هربرت معتقد است مردم امریکا طی سال‌های گذشته توانستند از محل بالارفتن بدهی عمومی این کشور و رشد اقتصادی شرایط خوبی داشته باشند، اما فرزندان و نوادگان آن‌ها به طور قطع هزینه خوشگذرانی آن‌ها را پرداخت خواهند کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
1
1
امریکا را رها کنید برسید به وضع مردم خودمان با این گرانی و بدبختی
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
بنده طرفدار آمریکا نبوده و نیستم اما بعید میدونم چنین وضعیتی داشته باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار