کد خبر: 942862
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸
هزاران نیروی بسیجی سال‌هاست در زمینه‌های متعددی همچون حذف موانع تولید، احیای کارخانه‌های در معرض تعطیلی و حمایت از تولید ملی فعالیت می‌کنند.
میترا شهبازی
سرويس ايران جوان آنلاين: هزاران نیروی بسیجی سال‌هاست در زمینه‌های متعددی همچون حذف موانع تولید، احیای کارخانه‌های در معرض تعطیلی و حمایت از تولید ملی فعالیت می‌کنند. کارگرانی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اعتصابات سراسری، فعالیت خود را آغاز کردند و در جبهه حق علیه باطل جنگیدند، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز در هشت سال دفاع مقدس در راستای پویایی اقتصاد کشور همچون دیواری محکم ایستادگی کردند و نگذاشتند ضربه‌ای به تولید داخلی وارد شود. حالا هم چند سالی است که با عنوان سازمان‌یافته بسیج کارگری تمام تلاششان را می‌کنند تا کارخانه‌ها حتی یک روز از حرکت بازنمانند. در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نیروی بسیجی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و در آخرین اقداماتشان موانع تولید را از پیش پای بیش از ۶۰۰ کارخانه برداشته‌اند.

چند سالی است که نام بسیج کارگری پررنگ‌تر شده است. نیرو‌های جهادی که فعالیت خودشان را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کردند و در جبهه حق علیه باطل شجاعانه جنگیدند، در هشت سال دفاع مقدس نیز به‌رغم وجود مشکلات فراوان حتی یک روز هم دست از کار نکشیدند و نگذاشتند چرخ اقتصاد کشور از حرکت بایستد. حالا هم چند سالی است هدفمند‌تر از گذشته در راستای حذف موانع تولید، احیای کارخانه‌های در معرض تعطیلی و حمایت از تولید ملی فعالیت می‌کنند. فعالیتی که نمونه آن را مردم سراسر کشور با نام «شیفت ایثار» در همین شهریورماه سال جاری دیدند. در این تاریخ کارخانه‌هایی که در معرض تعطیلی قرار داشتند با فعالیت جهادی کارگران به چرخه تولید بازگشتند. در این خصوص رئیس سازمان بسیج کارگری با اشاره به اینکه بسیج کارگری از همان سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است، به «جوان» می‌گوید: «بیشترین تعداد شهدا با ۱۴ هزار شهید مربوط به قشر کارگری است.» وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ فعالیت این بخش به صورت سازمان‌یافته و رسمی آغاز شده است، می‌افزاید: «بسیجیان در این شرایط که ایران در تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارد، با فعالیت بهتر و بیشتر سعی در خنثی کردن سیاست‌های خصمانه دشمن دارند.» از همین رو به گفته رعیتی‌فرد، ۴۰۰ هزار نیروی جهادی بسیج کارگری در سراسر کارخانه‌ها ایثارگونه فعالیت می‌کنند تا هیچ چرخی از تولید بازداشته نشود و موانع تولید یکی پس از دیگری برداشته شوند.

بسیج به کمک تولید ملی می‌آید

از زمانی که بسیج کارگری و کارخانه‌جات تشکیل شده است، موضوعاتی همچون کمک به ارتقا و بهره‌وری کارخانه‌ها، افزایش همدلی و همزبانی در بین کارگر و کارفرما، اسلامی شدن محیط کار در راستای ارتقای وجدان کاری و ارتقای بهره‌وری و کمک به کاهش ضایعات مورد توجه قرار گرفته است تا حرکت چرخ تولید و اقتصاد تضمین شود و معیشت کارگران هم در معرض خطر قرار نگیرد. رئیس سازمان بسیج کارگری در این باره می‌گوید: «ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از ظرفیت‌های بسیج، سپاه و همه دستگاه‌های مرتبط بهره ببریم تا از مشکلات حوزه تولید بکاهیم.» رعیتی‌فرد با اشاره به فعالیت‌های بسیج کارگری در شش ماهه نخست سال جاری بیان می‌کند: «در نیمه اول سال ۹۷ توانستیم مشکلات حوزه تولید بیش از ۵۰ کارخانه را در سراسر کشور برطرف کنیم. این در حالی است که با آغاز رزمایش اقتدار عاشورایی ۲ در شهریورماه و با کمک ۵۲ هزار بسیجی در «شیفت ایثار» بیش از ۲۱۰ هزار نفر- ساعت در این بازه کوتاه زمانی رایگان فعالیت کردند.» در این بخش با توجه به اینکه کارخانه‌های در معرض تعطیلی به کار برگشتند و کارگران هم بیکار نشدند، هم کارگران و هم کارفرمایان از نتیجه این اقدامات راضی بودند. لازم به ذکر است که از بین ۵۶۰ واحد تولیدی که این ایثارگران در آن‌ها دست به فعالیت زدند فقط برای یک روز در معدن کوهبنان استان کرمان کارگران توانستند بیش از ۲۰ تن اضافه بر روند تولید همیشگی‌شان ذغال‌سنگ تولید کنند. علاوه بر این در کارخانه ذوب آهن اصفهان نیز بسیجیان با جمع‌آوری ضایعات و بازگرداندن آن‌ها به روند تولید چندین میلیارد تومان به این واحد صنعتی کمک کردند. همچنین در این راستا می‌توان به کارخانه‌های ذوب آهن ارومیه، سیمان ارومیه، نساجی خوی، پیام افشان پیرانشهر، سیمان فارس، پشم‌شیشه شیراز، کارخانه آجر داراب و چندصد کارخانه دیگر نیز اشاره کرد که یا تعطیل شده بودند یا به دلیل نبود مواد اولیه و منابع مالی در معرض تعطیلی قرار داشتند و حالا دوباره چرخ تولید آن‌ها در حال حرکت است. علاوه بر این اقدامات، قرار است طرحی هم در راستای فرهنگ‌سازی در راستای حمایت از تولید داخلی و آشنایی دانش‌آموزان با بازار کار و فرایند تولید با عنوان «ایران یار» با حضور هزار و ۶۰۰ مدیر کارخانه برگزار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار