کد خبر: 942844
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
طی ۹ ماه امسال بیش از ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی از استان مرکزی به کشور‌های هدف صادر شده است.
مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین ۴ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی در استان مرکزی تولید می‌شود، اظهار داشت: اخیراً استان مرکزی به عنوان اولین تولید کننده گوشت ماهیان خاویاری در بین استان‌های غیر ساحلی کشور مطرح شده و در این حوزه فعال شده‌ایم. وی افزود: استان مرکزی در تولید گل و گیاهان زینتی هم، از لحاظ تنوع رتبه اول و از لحاظ میزان تولید، مقام دوم کشور را در اختیار دارد.
آنجفی گفت: حجم صادرات گل و گیاهان زینتی استان مرکزی در سال گذشته ۲۳ میلیون دلار ثبت شده که شامل انواع گل‌های گلدانی، شاخه بریده، آپارتمانی و بید قرمز است. وی بیان داشت: به طور میانگین، تولید گل شاخه بریده در استان مرکزی سالانه به میزان ۲۵۰ میلیون قطعه، گل گلدانی ۴۷ میلیون عدد و گل‌های آپارتمانی، فصلی و نشایی هم به میزان ۴۳ میلیون شاخه است که از نظر حجم تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در تولید دانه کلزا که یکی از برنامه‌های تولید عرصه کشاورزی در کشور است، در استان مرکزی طی سال زراعی ۹۷- ۹۶ بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شده و تحویل مراکز خرید شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار