کد خبر: 942756
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
شهردار كرج:
شهردار كرج بر ضرورت توجه به پیوستهای زیست محیطی در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد.

علي اصغر كمالي زاده در دومين همايش مديريت سبز هواي پاك، مسئولان، مردم كه به مناسبت روز هواي پاك در باشگاه ميلاد شهرداري كرج برگزار شد، اظهار كرد: اين اتوبوس‌ها پس از بازسازي و خريداري در خطوط پر مسافر و تندرو به شهروندان سرويس‌دهي مي‌كنند.

اين مسئول با اشاره به اینکه داشتن هوای پاک يكي از دغدغه‌هاي جدي مديريت شهري است، افزود: بخش قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل عمومی کرج فرسوده است و با تلاش‌های صورت گرفته به دنبال توسعه این ناوگان هستیم تا بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

شهرداركرج با بیان اینکه در طول 10 سال اخیر حتی یک دستگاه اتوبوس جدید برای کرج خریداری نشده، صریح کرد:  البرز 18 درصد ترافیک کشور را به دوش می کشد که همین باعث تحمیل آلودگی صوتی و هوا به این استان شده است.

کمالی زاده ادامه داد: اقدامات خوبی در ناوگان تاکسی رانی انجام شده ولی در کل برای رفع مشکل حمل و نقل عمومی نیاز به یک نگاه ملی داریم ضمن اینکه در حوزه شهری هم نگاه ها به حوزه خدمات شهر در حال عوض شدن است.

 وی  با اشاره به تاثیر فعالیت نیروگاه‌های البرز بر هوای کرج، خاطرنشان کرد: نیروگاه برق منتظر قائم فردیس ، نیروگاه شهید رجایی قزوین و تالاب های موجود در استان اثرات خود را روی هوای این شهر می گذارند تا جائیکه هوای باغ شهر کرج بعضی از روزها از هوای تهران آلوده تر است و به عنوان آلوده ترین شهر در کشور اعلام می شود.

این مسئول شهری تاکید کرد: به دنبال این هستیم که شهرمان را به عنوان یک برند و مقصد سفری در کشور معرفی کنیم که اگر بخواهیم به این اهدف برسیم باید به فکر رفع آلودگی هوای این استان باشیم.

وی ادامه داد:در این راستا ایجاد هزار هکتار کمربند سبز در شمال غرب شهرکرج در برنامه است که 400 هکتار آن کاشته شده و بقیه در حال کشت است تا سرانه فضای سبز افزایش و منجر به پالایندگی هوا شود.

کمالی زاده با اشاره به اینکه از الزامات اجرای پروژه‌های عمرانی داشتن پیوست های زیست محیطی است ،بیان کرد: طی چهار سال اخیر پیوست های زیست محیطی برای پروژه های عمرانی اعمال شده است واز این پس همه پروژه‌های عمرانی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از این به بعد نگرش ها پایه محیط زیست خواهد داشت، گفت: 2 چالش اصلی در آینده شهر یکی محیط زیست و یکی حمل و نقل است و اگر مسایل شهری را در 20 سال آینده احصاء کرده و بشماریم خارج از این دو موضوع نیست.

نفس کشیدن در هوای سالم حق همه شهروندان است

 رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکتهای شورای شهر بر ضرورت فرهنگسازی برای استفاده عموم شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

محمد نبیونی در این همايش ، اظهار كرد: انقراض مهم از ابتدای تشکیل زمین رخ داده که در حال انقراض ششم هستیم که عوامل اصلی آن انسان است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه خیلی از دخالتهای انسان موجب شده حیات خود انسان به خطر بیفتد، افزود: هر کدام از موجودات زمین بر روی زمین نقشی دارد که بسیار موثر است و اگر انسان کارهایی در زمین انجام دهد اولین تغییرات به خود انسان بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه هوای پاک متعلق به موجودات عالم است و هرگونه تاثیری که بخواهد هوا را به مخاطره بیندازد تمام موجودات عالم به خطر می‌افتند، گفت: نقش ما در محیط زیست بر روی زمین بسیار مهم است و نمی‌توانیم با هر وسیله‌ای زندگی خود و اطرافمان را به خطر بیندازیم.

نبیونی بیان کرد: برای داشتن هوای پاک و سالم در عصر کنونی که عصر فن آوری و استفاده از وسایل پیشرفته است، باید اقدامی جدی صورت گیرد چرا که با افزایش جمعیت، اگر روند آلوده کردن هوا به همین ترتیب پیش رود، به زودی شاهد نابودی لایه ازون بوده و با از بین رفتن آن، محیط زیست نابود می شود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکتهای شورای شهر توضیح داد: از آنجا كه آلاينده‌هاي زيست‌محيطي، انسان عصر حاضر را مورد تهديد قرار داده، پرداختن به اين موضوع مهم در آستانه آلودگي بالا و غيرقابل تحمل هوا در کرج و ديگر کلانشهرها ضروري به نظر مي‌رسد.

وی بیان کرد: فرهنگ ‌سازي براي استقبال شهروندان به استفاده از وسايل نقليه عمومي از طريق رسانه‌هاي گروهي و متوليان امر آموزش ضروری به نظر می رسد.

نبیونی یادآورشد: استفاده از وسایل نقلیه عمومی، مترو و دوچرخه، انتقال و ساخت کارخانه ها و پالایشگاه ها در خارج از شهرها، تهیه بنزین با فرمولی که بهتر بسوزد و کمتر آلودگی ایجاد کند، کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در شهرها، حفظ و احیای جنگل ها، استفاده از سوخت گاز طبیعی و انرژی هسته ای، سرپوشیده کردن فاضلاب ها برای متصاعد نشدن گازهای ناشی از تجزیه آنها در برابر خورشید، دفع و نابود کردن صحیح زباله ها به ویژه زباله های بیمارستانی و...، از جمله اقداماتی است که با انجام آنها می توان از آلودگی هوا جلوگیری کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار