کد خبر: 942741
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
در دیدار جمعی از اصولگرایان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان عنوان شد
جمعي از اعضای جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي كردستان خواستار هوشياري همه جانبه در برابر عوامل نفوذي تضعيف‌كننده ارزش‌هاي انقلاب در جامعه شدند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان کردستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.  

بهروز خیریه از نخبگان اصولگرا کردستان در این نشست در خصوص روزهای مبارزات مردم کردستان در قبل از انقلاب مطالب و خاطراتی را بیان کرد و گفت: وحدت اقوام و مذاهب مختلف زیر چتر رهبری، انقلاب ایران را به پیروزی رساند. 

وی افزود: به هر جا از آثار امام رجوع کنیم به سنگر بودن مساجد و اتحاد ملت ایران می‌رسیم و رمز پیروزی و عزت مردم ایران در وحدت و همبستگی معنی شده است. 

خیریه اظهار داشت: دشمنان از همان روزهای نخستین انقلاب به دنبال نفوذ در بین صفوف مسلمین بودند و امروز نیز این توطئه را دنبال می‌کنند لذا خطرناک‌ترین موردی که می‌تواند به انقلاب آسیب بزند عوامل نفوذی هستند. 

امروز دشمن از رشد علمی جوانان ایرانی می‌ترسد

جهانشیر امینی رئیس سابق دانشگاه کردستان و از اعضا جمنا استان نیز در این نشست اظهار کرد: نابرابری‌های اجتماعی در ایران قبل از انقلاب بسیار بالا بوده و این امر در بین صاحب‌نظران جهانی نیز در بین آثارشان وجود دارد. 

وی افزود: ما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را از نظر ساختار اجتماعی تبیین کنیم و به این مهم توجه کنیم که نرخ باسوادی، نرخ امید به زندگی، نرخ مرگ و میر نوزادان و ده‌ها شاخص اجتماعی و اقتصادی قبل از انقلاب چه میزان بوده و الان چه میزان است. 

امینی اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و رشد چند برابری تعداد دانشگاه‌ها و افزایش میزان باسوادی در کشور، برقراری عدالت آموزشی، افزایش تعداد هیات‌های علمی از هفت هزار نفر به هشتاد هزار نفر نمونه‌ای عینی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است. 

وی افزود: هم اکنون ایران اسلامی مرزهای دانش را یکی پس از دیگری در نوردیده و متوسط رشد علمی ما ١١ برابر متوسط رشد علمی دنیاست. 

امینی خاطرنشان کرد: امروز دشمن از رشد علمی جوانان ایرانی می‌ترسد و توطئه‌های دشمنان برای تضعیف این ظرفیت‌های علمی منسجم شده است.  

وی افزود: نقطه نجات ما تقویت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است که رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه ما را به دنبال دارد. 

امینی اظهار داشت: دستاوردهای بسیار زیادی به برکت انقلاب نصیب ایرانیان شده است و باید این دستاوردها به عموم مردم شناسانده شود و از این دستاوردها صیانت و تقویت شوند و فرهنگ مطالعه را در بین مردم گسترش دهیم تا حافظه تاریخی مردم ما مورد هجمه دشمنان قرار نگیرد. 

لایه مردمی انقلاب اسلامی از لایه مدیریتی خیلی قوی‌تر است 
 
احمد نهیرات از اساتید دانشگاهی اصولگرا نیز در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و این ویژگی انقلاب ماست که با بسیاری از انقلاب‌ها در دنیا که اقتصادی و قومی است متمایز است. 

وی افزود: انقلاب ما اسلامی و فرهنگی است و مسیر خود را از آموزه‌های الهی می‌گیرد و حق‌مداری و ارزش‌مداری ویژگی انقلاب اسلامی ایران است. 

نهیرات خاطرنشان کرد: ارزش‌مداری جزو فرهنگ دینی ماست و مبحث حجاب و عفاف از پایه‌های ارزش‌مداری فرهنگی ماست. 

وی افزود: مردم‌سالاری و فرهنگ مردمی از دیگر ویژگی‌های انقلاب ماست و به هر مناسبتی نظر مردم در خصوص مباحث جامعه دخیل است و انتخابات‌های متعدد مؤید این مطلب است. 

این استاد دانشگاه‌ در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: لایه مردمی انقلاب اسلامی از لایه مدیریتی خیلی قوی‌تر است و اگر چه نفوذی‌هایی در لایه مدیریتی داشته و داریم اما لایه مردمی مصون از این ضعف‌ها بوده است. 

نهیرات خاطرنشان کرد: حاکمیت قانون از دیگر ویژگی‌های انقلاب ماست و امیدواریم مدیران ما به این امر توجه ویژه نمایند. 

بررسی وضعیت انقلاب در چهل سالگی بسیار مهم است

محرم وزیری از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه دین و شریعت شکل گرفت و بررسی وضعیت انقلاب در چهل سالگی بسیار مهم است. 

وی افزود: انقلاب اسلامی دارای تفاوت‌های متعددی با انقلاب‌های دیگر است چون بر پایه دین و شریعت اسلامی شکل گرفته است. 

وزیری خاطرنشان کرد: دلیل اصلی دشمنی‌های نظام سلطه با ایرانیان پایبندی نظام و مردم بر شعارهای انقلاب بر پایه دین و شریعت است و تا زمانی که مردم نسبت به اصل انقلاب وفادار و معتقد باشند هیچ دشمنی نمی‌تواند به اهدافش برسد. 

انتهای پیام/٧٦/٢٣٣٠

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر