کد خبر: 942713
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
قضاوت فغانی در یک هشتم نهایی
سوت آغاز مرحله حذفی جام هفدهم را ساعت ۱۴:۳۰ امروز علیرضا فغانی، داور موفق ایران در ورزشگاه آل مکتوم دوبی به صدا در می‌آورد. اردن، شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که بازی‌ها را با برتری مقابل مدافع عنوان قهرمانی آغاز کرد و مانع از صعود استرالیا به عنوان صدرنشین گروه B. شد، در مرحله حذفی باید با ویتنام دیدار کند.
دنيا حيدری
 تیم سوم گروه D. که باوجود دو شکست مقابل ایران و عراق به لطف پیروزی برابر یمن در آخرین گام، به عنوان یکی از تیم‌های برتر رده سومی به یک هشتم نهایی راه یافت و حریف اردن شد؛ تیمی که با کسب هفت امتیاز از مرحله گروهی ثابت کرده حریف آسانی نیست. خصوصاً برای ویتنامی که تاکنون تنها موفق به عبور از سد یمن شده و بدون تردید کار سختی برابر صدرنشین گروه دوم دارد. این سومین تجربه حضور اردن در جام ملت‌های آسیاست. این تیم که حالا با فیتال بورکمانس، سرمربی بلژیکی خود حضور در یک هشتم نهایی را تجربه می‌کند، چهار سال قبل در مرحله گروهی حذف شد. ویتنام هم بعد از سال ۲۰۰۷ که یکی از چهار میزبان مسابقات بود، دومین باری است که موفق به صعود به مرحله حذفی می‌شود و باید دید این‌بار می‌تواند از سد شگفتی‌ساز مرحله گروهی جام هفدهم عبور کند یا آل مکتوم پایان کارش در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

چین به مرحله بعد می‌اندیشد
دومین بازی مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین برگزار می‌شود. جایی که تایلند، تیم دوم گروه A. به مصاف چین، تیم دوم گروه C. می‌رود. تایلند در حالی حضور در یک هشتم نهایی را تجربه می‌کند که پیشتر تنها سال ۱۹۷۲ که میزبان این بازی‌ها بود، حضور در مرحله حذفی را تجربه کرده‌بود که البته در آن دوره تیم‌های صعود کرده از گروه‌ها در مرحله نیمه‌نهایی بازی می‌کردند که تایلند در ضربات پنالتی-۲، ۱ مغلوب کره جنوبی شد و به دیدار رده‌بندی رفت و شاید به همین دلیل هم هست که سیراک، سرمربی تایلند بعد از مشخص شدن قرعه تیمش گفت: خوشحال است که تیمش به چین خورده نه کره جنوبی: «چین و کره را از نزدیک دیدم و خوشحالم که برابر چین قرار می‌گیریم و با کره دیدار نخواهیم داشت. کره جنوبی در تمام خطوط، تیم قدرتمندی است و سبک‌های مختلف فوتبال را به خوبی بازی می‌کند. البته چین هم تیم خوبی است که تأکید زیادی روی توپ‌های بلند دارد و ما باید به خوبی برای این حربه حریف آماده شویم، اما در کل، احساس می‌کنم که بازی تایلند و چین بازی نزدیکی خواهد بود و می‌توانیم حریفمان را در یک هشتم نهایی متوقف کنیم، چون به خودمان باور داریم. ما سال ۲۰۱۳ چین را شکست داریم. چرا یکبار دیگر نباید بتوانیم این کار را انجام دهیم.»
البته چین با ۱۲ بار حضور متوالی از سال ۱۹۷۶ بعد از ایران و کره جنوبی باتجربه‌ترین تیم این تورنمنت است و حریف ساده‌ای برای تایلندی‌ها نخواهد بود. خصوصاً که چین، با دو برد و یک باخت، با شرایطی بهتر از تایلند (یک برد، یک باخت و یک مساوی) به مرحله حذفی راه یافته و هدایت آن را نیز مارچلو لیپی ایتالیایی بر‌عهده دارد؛ مربی‌ای که برای هر نیمکتی وزنه‌ای قابل اتکا به حساب می‌آید. البته چینی‌ها با مشکلات فراوانی برای بازی با تایلند و سپس بازی با ایران (در صورت برتری مقابل تایلند) مواجه هستند. وو لی، یکی از بازیکنان کلیدی چین که در بازی با کره از ناحیه شانه مصدوم شد، ممکن است به بازی با تایلند نرسد. وو ژی، یکی دیگر از بازیکنان این تیم نیز در تمرینات با مصدومیت مواجه شده و ممکن است به بازی امروز نرسد. نتیجه بازی تایلند و چین که قبل از مصاف ایران با عمان برگزار می‌شود، برای کی‌روش از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه برنده این دیدار با تیم ملی ایران در مرحله بعد دیدار خواهد کرد، اگر شاگردان کی‌روش در ادامه مسیر موفقی که در پیش گرفتند، عمان را هم از سد راه بردارند و به یک چهارم نهایی راه یابند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار