کد خبر: 942708
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی امشب در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف عمان می‌رود که روز‌های پرحاشیه‌ای را با توجه به صحبت‌های نامتعارف و جنجالی کی‌روش تجربه می‌کند.
سعيد احمديان
یک فینال دیگر برای شاگردان کی‌روش، پس از پیروزی مقابل یمن و ویتنام و مساوی با عراق در مرحله گروهی، حالا امشب تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی به مصاف تیم عمان می‌رود، مسابقه‌ای که به قول کی‌روش اینجا دیگر جای اشتباه نیست و یک اشتباه می‌تواند به خداحافظی تیم از جام ملت‌ها ختم شود. همه چیز در اردوی ایران برای مسابقه امشب امیدوار‌کننده است، تیم پس از بازگشت از دوبی، دوباره به ابوظبی برگشته تا برای مسابقه امشب آماده شود. تمرین شاداب ملی‌پوشان در ورزشگاه کریکت ابوظبی خیلی‌ها را برای جلو رفتن در مسیر قهرمانی امیدوار کرده‌است.

آقای حاشیه
تنها حاشیه این روز‌های تیم ملی که برخی را نگران کرده‌است، صحبت‌های حاشیه‌ای کارلوس کی‌روش است که واکنش‌های منفی زیادی را در ایران به همراه داشت، صحبت‌هایی که سرمربی پرتغالی دیروز در بیانیه‌ای خواست ترکش‌های آن را کمتر کند و به هوادارانی که در ایران منتظر پیروزی‌های تیم کشورمان هستند، این پیام را برساند که به آن‌ها احترام می‌گذارد و شاگردانش با تمام وجود برای موفقیت در امارات می‌جنگند، با این حال به نظر می‌رسد مربی پرتغالی در چند وقت اخیر بیشتر از آنکه به دنبال جمع و جور کردن حاشیه‌هایش باشد، باید ابتدا صحبت‌هایی که به زبان می‌آورد، مزه‌مزه کند و سپس آن را رو به رسانه‌ها بگوید.
کی‌روش در حالی امشب در چهارمین مسابقه ایران در جام ملت‌ها روی نیمکت می‌نشیند که با بیان برخی حرف‌های نیشدار، جبهه مخالفانش را متحدتر کرده‌است، آن هم در شرایطی که رسانه‌های موافق سرمربی پرتغالی هم همچنان بر طبل ترجمه اشتباه صحبت‌ها می‌کوبند، هر چند حرف‌هایشان کمتر خریداری دارد و خیلی از هواداران فوتبال از اینکه کی‌روش در چنین موقعیت حساسی بیشتر از آنکه به دنبال منافع تیمی و قهرمانی باشد، گلایه‌های شخصی‌اش را از تربیون‌ها داد می‌زند، نگرانند.

شانس اول از نگاه خارجی‌ها
با جود چنین حاشیه‌هایی ممکن است به تلاش ایران، برای رسیدن به قهرمانی لطمه بزنند. اینجا در امارات خارجی‌ها تیم کشورمان را شانس اول قهرمانی می‌دانند، از خبرنگاران و مربیان خارجی گرفته تا اماراتی‌ها. وقتی از آن‌ها درباره قهرمان ASIAN CUP ۲۰۱۹ می‌پرسند، بدون شک اول گزینه‌ای که می‌گویند، ایران است. نمایش فوق‌العاده و مقتدرانه تیم ایران به‌خصوص در دو بازی اول مرحله گروهی که با یک بازی خوب و هماهنگ تیمی به دست آمد، شاگردان کی‌روش را به عنوان گزینه اول بالابردن جام قهرمانی در اول فوریه در ورزشگاه بن‌زاید اسپورت سیتی ابوظبی مطرح کرده است. مانند یکی از اهالی ابوظبی که تماشاگر بازی ایران و یمن بود و در مسیر رسیدن به ورزشگاه محمد‌بن‌زاید برای حضور در نشست خبری، عکس‌هایش را که از تماشای بازی تیم کشورمان گرفته بود، نشانمان داد و ایران و کی‌روش را در امارات پرشانس‌ترین تیم برای قهرمانی عنوان کرد و معتقد بود، ایران با نمایشی که در مسابقات تا اینجای جام ملت‌ها داشته، می‌تواند جام را به خانه ببرد.

ترکیب باز هم به‌هم می‌ریزد
کی‌روش در چنین شرایطی امشب شاگردانش را برای بازی با عمان راهی میدان می‌کند. از یک سو در داخل تیم، حاشیه‌ها در چنین مسابقات مهمی در حال رسیدن به اوج است و از سوی دیگر، از نگاه کسانی که از خارج تیم به نتایج ایران نگاه می‌کنند، انتظار‌ها از تیم کشورمان بالاست و خیلی‌ها همان‌طور که اشاره شد، روی قهرمانی ایران شرط می‌بندند. به نظر می‌رسد، تیم کشورمان امشب در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی با ترکیب متفاوت نسبت به بازی با عراق به میدان برود، مسابقه‌ای که کی‌روش با استراحت دادن به چند بازیکن اصلی، تیم ایران را مقابل شاگردان کاتانچ راهی میدان کرد، اما بازی با عمان، تیم‌ملی قطعاً دوباره با همان ترکیب اصلی به میدان می‌رود، هر چند در پست زوج مرتضی پورعلی‌گنجی، در مرکز خط دفاعی و همچنین هافبک دفاعی راست کشورمان تردید‌هایی وجود دارد و هنوز کی‌روش انگار بعد از سه بازی و امتحان بازیکنان مختلف نتوانسته به نفرات اصلی مدنظرش برسد و به نظر می‌رسد، در بازی امشب هم سرمربی پرتغالی همچنان به دنبال انتخاب بهترین گزینه‌ها خواهد بود.
با این حال پیروزی مقابل عمان دور از دسترس نیست، هر چند آمار رویارویی تیم کشورمان با عمانی‌ها از روزی که کی‌روش به عنوان سرمربی روی نیمکت ایران نشسته، قابل تأمل است و شاگردان وربیک تیم دست و پا بسته‌ای مقابل ایران نخواهند بود. یک برد، یک باخت و یک مساوی حاصل سه بازی اخیر تیم کشورمان با مربیگری کارلوس کی‌روش برابر عمان است و هواداران فوتبال امیدوار هستند که امشب دومین برد ایران برابر عمان با مربیگری کی‌روش این‌بار در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی ثبت شود.

تیمی که نمی‌ترسد
با وجود امیدواری‌های زیادی که به تیم ایران در مسابقه امشب برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی وجود دارد، اما عمانی‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و وربیک هلندی که هدایت عمان را بر عهده دارد، دیروز در نشست خبری پیش از بازی که در سالن کنفرانس ورزشگاه محمد بن زاید برگزار شد، از عدم ترس شاگردانش از بازیکنان ایران گفت و اینکه آن‌ها می‌خواهند با حذف ایران و صعود به یک چهارم نهایی آسیا در فوتبال این کشور تاریخ‌ساز شوند. البته عمانی‌ها در شرایطی به یک هشتم نهایی رسیده‌اند که با دو باخت یک بر صفر مقابل ژاپن و ۲ بر یک مقابل ازبک و تنها برد ۳ بر یک برابر ترکمنستان با تنها سه امتیاز و به عنوان یکی از چهار تیم سوم گروه‌های شش گانه به جمع ۱۶ تیم مرحله حذفی صعود کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار